ronnie Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Nå har jeg søkt på google og her og der, men skjønner fortsatt ikke hva innpress er. Noen som kan forklare det med en god tegning? Her står det at jeg har et innpress på 20 på bilen. Vil det da si at jeg kan ha felger med innpress på 20 +/- 7,5? (12,5 - 27,5) Takker for alle gode svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wunder Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Hvis du tenker deg felgen sett fra siden, del den på midten, hvis du nå kunne sett igjennom felgen så hadde innpresset (ET) (Offset) vært avstanden fra senterlinjen til anlegget på felgen som sitter mot navet. Håper det oppklarte. Se forøvrig her: http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filur Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Innpress er altså avstanden som er merket BLÅ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dolk Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Jepp, det stemmer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filur Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Nå fikk jeg plutselig en enorm Ahaaa opplevelse Når er jeg med på hva innpress er.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronnie Posted May 7, 2006 Author Share Posted May 7, 2006 Samme her.. nå skjønte jeg det. Takk Filur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode H. Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Innpress er altså avstanden som er merket BLÅ?? Kan legge til at Offset som også er merket inn på denne tegningen (litt unøyaktig pil) er det engelske ordet for innpress. Link to comment Share on other sites More sharing options...
R.E.H Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 måles dette i mm da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mpower20 Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 jupp Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjalle Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Og du må bruke inpress som bygger utover,bruker du 27 på en bil med orginalt 20,så vil dekkene subbe i støtdemperne,ihvertfall på en e39.ET fra 13 til 20 skal gå greit på din bil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
|Andreas| Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Aha, så det er innpress. Da vet jeg det også Link to comment Share on other sites More sharing options...
nokiaas Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Innpress er altså avstanden som er merket BLÅ?? Kan legge til at Offset som også er merket inn på denne tegningen (litt unøyaktig pil) er det engelske ordet for innpress. Hva mener du om å legge til link til denne kalkulatoren under Teknisk på venstre meny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode H. Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Det er jo en kjekk kakulator å ha i tillegg til dekkalkulatoren som allerede ligger der så det du kan gjøre er å sende en PM til Gunnar og høre hva han synest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Are G Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Ein anna kalkulator som også hadde vore kjekt å ha, er kva slags dekk som passer på ulike bredder.. F.eks 17"x8" passer 225 og 235 på... osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dazed Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Nå er jo ikke det SÅ vanskelig å gjette seg til, da. 1 tomme er 25,4mm, og på f.eks. en 8" felg, passer det selvsagt best med et dekk som er litt mer enn 8" bredt. Altså litt mer enn 200mm. Husk at bredden på felgen måles mellom anleggsflatene til dekkanten, så ytterkanten på felgen er 20-30mm mer. Altså er "litt" i dette tilfellet 20-30mm. Det skulle tilsi at perfekt dimensjon på 8" felg er 225mm dekk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts