ronnie Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Nå har jeg søkt på google og her og der, men skjønner fortsatt ikke hva innpress er. Noen som kan forklare det med en god tegning? Her står det at jeg har et innpress på 20 på bilen. Vil det da si at jeg kan ha felger med innpress på 20 +/- 7,5? (12,5 - 27,5) Takker for alle gode svar.
Wunder Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Hvis du tenker deg felgen sett fra siden, del den på midten, hvis du nå kunne sett igjennom felgen så hadde innpresset (ET) (Offset) vært avstanden fra senterlinjen til anlegget på felgen som sitter mot navet. Håper det oppklarte. Se forøvrig her: http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp
Filur Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Nå fikk jeg plutselig en enorm Ahaaa opplevelse Når er jeg med på hva innpress er....
Frode H. Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Innpress er altså avstanden som er merket BLÅ?? Kan legge til at Offset som også er merket inn på denne tegningen (litt unøyaktig pil) er det engelske ordet for innpress.
bjalle Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Og du må bruke inpress som bygger utover,bruker du 27 på en bil med orginalt 20,så vil dekkene subbe i støtdemperne,ihvertfall på en e39.ET fra 13 til 20 skal gå greit på din bil.
nokiaas Skrevet Mai 9, 2006 Skrevet Mai 9, 2006 Innpress er altså avstanden som er merket BLÅ?? Kan legge til at Offset som også er merket inn på denne tegningen (litt unøyaktig pil) er det engelske ordet for innpress. Hva mener du om å legge til link til denne kalkulatoren under Teknisk på venstre meny?
Frode H. Skrevet Mai 9, 2006 Skrevet Mai 9, 2006 Det er jo en kjekk kakulator å ha i tillegg til dekkalkulatoren som allerede ligger der så det du kan gjøre er å sende en PM til Gunnar og høre hva han synest.
Arimanni Skrevet Mai 9, 2006 Skrevet Mai 9, 2006 Ein anna kalkulator som også hadde vore kjekt å ha, er kva slags dekk som passer på ulike bredder.. F.eks 17"x8" passer 225 og 235 på... osv...
Dazed Skrevet Mai 9, 2006 Skrevet Mai 9, 2006 Nå er jo ikke det SÅ vanskelig å gjette seg til, da. 1 tomme er 25,4mm, og på f.eks. en 8" felg, passer det selvsagt best med et dekk som er litt mer enn 8" bredt. Altså litt mer enn 200mm. Husk at bredden på felgen måles mellom anleggsflatene til dekkanten, så ytterkanten på felgen er 20-30mm mer. Altså er "litt" i dette tilfellet 20-30mm. Det skulle tilsi at perfekt dimensjon på 8" felg er 225mm dekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå