Gå til innhold

Forslag til en familiebil litt utenom det vanlige?

p10
 Share

Anbefalte innlegg

Som temaet anntyder, er jeg på utkikk etter en familiebil for tiden. Etter 4 år i eksil, har jeg bestemt meg for at det er på tide med BMW igjen!

Jeg vil i denne tråden ha forslag til biler som fungerer bra som familiebil, men som ikke faller inn under den vanlige definisjonen av familiebil (stor stasjonsvogn eller 7-seter med strikkmotor).

For å gi dere en pekepinne på hva jeg mener, kan jeg si at jeg har sett på BMW 1-serie, BMW 7-serie samt også drømt litt om en pent brukt e34 M5!

1-serien synes jeg rett og slett ble for liten. Dårlig bakseteplass, samt null plass til barnevogn i bagasjerommet! (noen som har andre meninger??)

7-serien har iallefall bra med plass... spørsmålet er om den kanskje blir litt i drøyeste laget... jeg skal tross alt ha en bil som madammen kan ratte i byen! :D

En e-34 M5 touring hadde vært helt konge, men det spørs om det finnes økonomi til å drifte en slik doning når mesteparten av månedslønna går til bleier og barnemat...

Noen som har andre forslag til en familiebil litt utenom den vanlige definisjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står en veldig fin e39 99mod 540ia touring til salgs på autopower.se

kr 125000sek

00119699_64969.jpg

00119701_64969.jpg

regnet litt på hva det vil koste å ta den inn til norge, og 125000 svenske kroner tilsvarer ca 107000 norske, men det vil koste ca 374000,- og få norske skilt på den :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann kjære nordmenn!

Jeg vil absolutt stötte forslaget om en pent brukt E-32.

Vet jo ikke helt om den er for gammel for deg, men den jeg kjöpte i fjor er jeg nærmest forelske i! (Host...nåja...dere skjönner hva jeg mener).

I alle fall... -de koster ikke alt for mye og du får utrolig mye bil for pengene! Men i og for seg, en 5-serie hadde kanskje passet madammen (som du sier) bedre störrelsesmessig?

7-serie er jo en ganske stor bil...

Men jeg synes det er utrolig at man kan få en 7-serie for nesten samme kronasje som 5-serie.

-Og bensinforbruket er faktisk veldig pent, selv bruker jeg rundt 12-13 liter pr. 100 km. (Men dette kommer jo selvfölgelig sterkt an på hvor tung höyrefoten er...

Men altså: E-32 (735i) er tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann kjære nordmenn!

Jeg vil absolutt stötte forslaget om en pent brukt E-32.

Vet jo ikke helt om den er for gammel for deg p10, men den jeg kjöpte i fjor er jeg nærmest forelske i! (Host...nåja...dere skjönner hva jeg mener).

I alle fall... -de koster ikke alt for mye og du får utrolig!! mye bil for pengene! Men i og for seg, en 5-serie hadde kanskje passet madammen (som du sier) bedre störrelsesmessig?

7-serie er jo en ganske stor bil...

Men jeg synes det er utrolig at man kan få en 7-serie for nesten samme kronasje som 5-serie.

-Og bensinforbruket er faktisk veldig pent, selv bruker jeg rundt 12-13 liter pr. 100 km. (Men dette kommer jo selvfölgelig sterkt an på hvor tung höyrefoten er...

Men altså: E-32 (735i) er tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...