MeSs Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Sku ha skifta foringer i en M535 e28 travers, noen som har noen tips??
torgers Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Skru ned traversen å ta den med til noen som har presse og press de ut.
Gjest Skrevet Mai 7, 2006 Skrevet Mai 7, 2006 Skru ned traversen å ta den med til noen som har presse og press de ut. Skru ned traversen og brenn ut de gamle foringene, smør opp de nye med litt zalo og vann og press de inn.
MeSs Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Skrevet Mai 8, 2006 Skru ned traversen å ta den med til noen som har presse og press de ut. Skru ned traversen og brenn ut de gamle foringene, smør opp de nye med litt zalo og vann og press de inn. brenne ut?? med varmepistol?? så di krymper??
Gjest Skrevet Mai 8, 2006 Skrevet Mai 8, 2006 Tror jeg brukte propanbrenner, varmet stålet på yttersiden, de smeltet og nærmest falt ut.
ZeroCtrl Skrevet Mai 8, 2006 Skrevet Mai 8, 2006 Tror jeg brukte propanbrenner, varmet stålet på yttersiden, de smeltet og nærmest falt ut. Skikkelig garasjetrix det der
Haug530D Skrevet Mai 8, 2006 Skrevet Mai 8, 2006 Tror jeg brukte propanbrenner, varmet stålet på yttersiden, de smeltet og nærmest falt ut. Sist jeg skiftet, tok jeg ned hele traversen og brente ut med skjærebrenner, noe sabla griseri ble det , tror jeg presset de nye i med dekkfett, det finnes en travers foring ters til å gjøre denne jobben men vet ikke hvor man får kjøpt disse.
Pedi Skrevet Mai 8, 2006 Skrevet Mai 8, 2006 Ta gjerne en kraftig meisel og bank nedre kant inn der gummien ikke er solid inn mot senter. Gå så inn med en baufil og sag inn der du har slårr inn. Har du så tilgang til trykkmeisel, meisle ut foringen. Gaus gjerne inn med WD40 eller lignende slik at den sklir inn lettere. Montering er vanligvis enkel, bruk dekkpasta helst og slå inn foringen på plass med en god slegge. Dette funker fint, husk bare å treffe styringene. Selv bruker jeg å ta side for side. Løsne en side om gangen, vipp ned travers så langt som mulig og "lås" den av med feks 2x4-bokser. Det har jeg gjort med godt resultat i alle år. Skiftetid begge sider mellom 1 og 3 timer, spørs hvor godt foringene sitter. Hvis foringene er skikkelig dårlige, ta med fordel ut "senterforingen" inni foringen. Dette letter jobben betraktelig.
MeSs Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Skrevet Mai 9, 2006 takker for alle svar Hvor får jeg kjøpt foringer?? Finns det no "grom"foringer?
Mr_Sunde Skrevet Mai 9, 2006 Skrevet Mai 9, 2006 Powerflexforinger er jo litt stivere enn orginalforinger og mye enklere å montere. Tror ikke du kan bytte alle foringene med disse. Har selv byttet ut mesteparten av mine foringer bak til Powerflex.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå