Gå til innhold

Klage på Eukontroll??


Nautiluz
 Share

Anbefalte innlegg

Er dette nok til at en bil ikke skulle gå gjennom eukontroll? Var snakk om 25% rust på bremseskiver. Men siden bilen har stått i 4mnd ville jeg da tro dette var naturlig!!

IMGP0966.jpg

IMGP0967.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg sa og. Så jeg byttet dem ikke til etterkontrollen bare kjørte litt med dem. Og da ble jeg beskyldt for å prøve å lure han! Han oppførte seg ordentlig frekt. Så jeg tok av det av for å titte nå. Og synes det egentlig ser bra ut. Bestilte bare bremse klosser siden han sa dem og måtte byttes når jeg var der sist!

Synes dem ser lite slitt ut!

IMGP0969.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe bullshit. Klossene der er jo strøkne. Dra et annet sted og send inn skriftlig klage til Vegvesenet i tillegg. Bruk bremseklossebildet som illustrasjon - ikke akkurat positivt for verkstedet det gjelder, de vil nok bare tjene penger.

Når det gjelder skivene så syntes jeg ikke de heller var ille. Greit nok at de ser litt rusta ut, men hvilke skiver gjør ikke det etter en stunds bruk? Og spesielt når de står, så ruster de jo som bare søren på sliteflata. Kjenner det kanskje litt i bremsepedalen de første nedbremsingene, men så forsvinner det jo helt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta er no ikkje ein etterkontroll, dei har no berre sett ein pennestrek over på den gamle kontrollen ( etter det eg kan sjå).

Ta deg ein tur og brems kraftig opp 3-4 gonger så er nok skivene bra, viss det ikkje er rust på innsida?. Bremseklossane er no bortimot nye. Detta er skikkeleg dårleg gjort, må berre beklage på bilbransjens vegner.....Det er ikkje rart at bilbransjen får dårleg rykte når slike verkstader driver slik. Må no berre kommentere NAF, det er no ikkje alltid dei gjer noko god jobb. Kjøpte ein bil på Hamar for eit par år sia og den var godkjent på NAF-stasjonen. Fant no nokon grove feil dei hadde oversett der + nokon mindre bagateller som skulle vore anmerka.....Eg hadde no sendt inn ei klage til Statens veg- og trafikkstasjon. Lykke til. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute for å snakke med sjefen i dag. Eneste han kunne si var at han som hadde hatt eukontrollen hadde dem sparket. Fordi det var mye rart med han. Det var ikke snakk om at dem hadde gjort noe feil! Så det blir nok siste gangen jeg bruker Oddvars Service senter i Fredrikstad til noe som helst! Er dumt å måtte få tak i "billige" prøveskilt for å kjøre ut der og vise bil x-antall ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...