MERN Skrevet Mai 9, 2006 Share Skrevet Mai 9, 2006 Når det spilles musikk lenge på høyt volum kutter plutselig forsterkeren og "tar en pause" før den etter noen min. begynner å spille igjen. Hva skyldes dette? er forsterkeren gåen eller belastes den for mye? er det at den går varm? finnes det en grei løsning på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 9, 2006 Share Skrevet Mai 9, 2006 Sikker på at det ikke er headuniten din? Den kan bli temmelig varm den også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet Mai 9, 2006 Share Skrevet Mai 9, 2006 Kva slags amp har du? Kjøyrer du subs på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MERN Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2006 Sikker på at det ikke er headuniten din? Den kan bli temmelig varm den også. Denne forsterkeren drar Basselementene. Har en annen som drar diskanten og den spiller fortsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet Mai 9, 2006 Share Skrevet Mai 9, 2006 Eg tippar du overbelasta den. Reknar med du har lasta den ned 2/1 ohm, og da klarar den ikkje å dra dei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Mai 9, 2006 Share Skrevet Mai 9, 2006 Se over jordinga di! Er den god nok? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet Mai 9, 2006 Share Skrevet Mai 9, 2006 Nesten garantert at du har for liten forsterker i forhold til subbene dine. Forsterkeren må jobbe maks hele tiden, og kutter automatisk når den blir for varm. Hva slags forsterker og subber har du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MERN Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2006 Nesten garantert at du har for liten forsterker i forhold til subbene dine. Forsterkeren må jobbe maks hele tiden, og kutter automatisk når den blir for varm. Hva slags forsterker og subber har du? Dette er i en russebil. det er en Rockford forsterker, husker ikke helt hvor stor nå, men den drar 4 baselementer, som jeg heller ikke husker str. på akkurat nå. Men før vi kjøpte bilen gikk det bra når den dro de + at den samtidig dro 2 diskanter... Derfor ble jeg litt overrasket når den startet denne oppførselen. Kan det være at den sitter ugunstig til i forhold til kjøling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet Mai 9, 2006 Share Skrevet Mai 9, 2006 Det kommer jo an på hvor mange ohm de 4 bass elementene er på, og hvorden de er koblet (serie eller parallell) men det kan godt hende at forsterkeren kjøres helt ned i en halv ohm, og da er det ikke rart at den kutter, selv for en god Rockford forsterker. Spesielt hvis den ikke får nok kjøling. Ville nok satset på en større forsterker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radeon Skrevet Mai 10, 2006 Share Skrevet Mai 10, 2006 Evt monter etpar 120mm vifter over den for å holde tempen nede. Er det i en russebil så skal den vel bare holde 7 dager til??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MERN Skrevet Mai 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2006 Ja er ikke lenge igjen nå, så blir nok antakelig en vifteløsning eller noe liknende... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet Mai 12, 2006 Share Skrevet Mai 12, 2006 Her er Svaret: Forsterkeren kveles,får ikke nok strøm.Enten leverer batteri/dynamo for lite amp. eller du har dårlig kontakt på strømkablene/sikringer eller tillkoblingspunkter. Gå over å sjekk alle koblinger som har med strømmen inn til sterker'n. Husk at hvis dette fortsetter,vil du brenne elementene dine pga.klipping.-Har gjort det selv en gang med H/K TC-600 i mono(1200w.rms i test!) og JBL GTI-1200. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 14, 2006 Share Skrevet Mai 14, 2006 Første anlegget jeg hadde var en tokanals Phoenix Gold. Denne hadde jeg stappa på to 4 ohms Celestion AD12. Paralellkoplet dem og brokoplet på forsterkeren. Hadde så et kompsett i paralell med to 8" midbasser. Da i stereo på samme forsterker. Ja regn ut selv hva belastningen var på denne. :)Dette kunne jeg spille med i ca. 20 minutt. Så konket forsterkeren ut pga. varme. Så sjekk hvordan elementene dine er koplet. Belastningen på forsterkeren er sikkert nede i 1 ohm eller mindre. Forøvrig lever gamle PGforsterkeren min i beste velgående. Ikke forstår jeg hvofor jeg ikke drepte den med den belastningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå