Kjell Rune Skrevet Mai 9, 2006 Share Skrevet Mai 9, 2006 Jeg lurer på om noen her inne kunne hjelpt meg med forslag på hvordan skrive en BRA søknad til jobb. og siden alt her inne må være bilrelitert er dette faktisk på en bil jobb. så da kan den vel ikke stenges. send meg forslag på hvordan du ville gjort dette på mail eller pm. tusn takk på fohånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
compact Skrevet Mai 9, 2006 Share Skrevet Mai 9, 2006 d e har gjort e å søke på kvasir på "jobbsøknad mal" ska verra muli å finn nåkkå der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Mai 9, 2006 Share Skrevet Mai 9, 2006 ja, det er viktig og ha en god "layout" slike søknader skal jo holdes seriøst og etter bestemte regler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Mai 9, 2006 Share Skrevet Mai 9, 2006 Kjell Rune, sjekk innom Aetat.no, der fins det noen tips både til CV og vanlig søknad Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet Mai 9, 2006 Share Skrevet Mai 9, 2006 Dersom dette er en forhandler er det bare å gå dit først, snakk med salgssjefen og finn ut om kjemien stemmer, det er ikke mange steder der det er så formelt når man kommer litt på innsiden. når de så ber deg levere en CV så leverer du en som er ryddig og fin, gjerne med oversiktsdatoer etc etc, start alltid med det som er nyest i tid, og jobb deg bakover i CV'en. CV på mer enn en side er bra, CV på mer enn tre sider er formye på en bilselgerjobb. Benytt gjerne refferanser om du kjenner noen som driver med bilsalg. Ha skikkelig selvtillit, og vit hva du er villig til å gjøre,dette er ikke en 8-16 jobb, dette er blod slit og tårer, men duverden så herlig det er når du vinker farvell til kunden der de reiser i sin nye bil. Følelsen er fantastisk når du ser dem skrive på kontrakten. Vit at det er viktig å følge med på hva som skjer ta pulsen og jobbe med de kundene du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Mai 9, 2006 Share Skrevet Mai 9, 2006 Næmen se hvem vi har her a. Velkommen til gjengen Simen, veldig hyggelig at du ble medlem her og at du tok til fornuften, hehe bare tuller. Du lurer vel nå på hvem jeg er nå, er en medlem fra forumet ditt jeg.¨ Igjen...Velkommen til bimmers gjengen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 10, 2006 Share Skrevet Mai 10, 2006 Næmen se hvem vi har her a.Velkommen til gjengen Simen, veldig hyggelig at du ble medlem her og at du tok til fornuften, hehe bare tuller. Du lurer vel nå på hvem jeg er nå, er en medlem fra forumet ditt jeg.¨ Igjen...Velkommen til bimmers gjengen. For oss andre gir vel denne tråden et hint om hva ///M refererer til... velkommen Simen... ... Da mangler vi bare at ///M også tar til fornuften og kjøper en BMW... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 10, 2006 Share Skrevet Mai 10, 2006 Simen kommer med mange gode tips! Forøvrig vil jeg bare si, bruk Word sin ordliste og be evt. noen korrekturlese søknaden før den sendes avgårde. Dette kan godt gjøres selv om man tror alt er riktig skrevet. Plutselig er det småting man selv ikke oppdager. Og/å, mellomrom etter tegnsetting og store bokstaver etter punktum er viktig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Mai 10, 2006 Share Skrevet Mai 10, 2006 ”How to” skrive søknad Sted, Dato (oppe til høyre) 1. Kontaktdata: Søkers navn, adresse, telefonnr (hustelefon + mobil)., e-post (3 mellomrom) 2. Kontaktdata: Bedrift/ arbeidsgivers navn, adresse, tlf osv. (2 mellomrom) 3. Overskrift (Søknad om… skal understrekes, fortykkes eller store BOKSTAVER) (1 mellomrom) 4. Innledning og presentasjon (skrytedel) - Jeg viser til henvendelse/annonse/samtale …og søker med dette… - Navn, alder 5. Kvalifikasjoner - Jobberfaring (relevant og kortfattet hvis man har hatt mange) - Utdanning - Spesielle evner… (fysisk form, holdning, skryt – skryt, hvorfor man søker? ) 6. Avslutning - Intervju - Kort varsel - Når man evt. kan begynne (oppsigelsestid) 7. Hilsen 8. Vedlegg - CV - Vitnemål - Attester Et lite tips, som har gitt meg flere jobber jeg har hatt lyst på er å si at du på langt nær er best, men er villig til å jobbe hardt for å bli det!!! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Mai 10, 2006 Share Skrevet Mai 10, 2006 'How to' skrive CV Curriculum vitae, CV, eller levnetsbeskrivelse. Uansett hva du kaller det, er det et av de viktigste vedleggene til jobbsøknaden. Begrepet Curriculum vitae (CV) betyr kort og godt livsløp. Det er, eller skal være, en kort beskrivelse av hva du har gjort hittil i livet - av interesse for potensielle arbeidsgivere. Så godt som alle legger ved en CV når de leverer en jobbsøknad. Mange leverer heller ingen søknad, men bare selve CV-en til firmaer og rekrutteringstjenester, og blir så kontaktet når noen fatter interesse for deres bakgrunn og kvalifikasjoner. CV-en skal være en systematisk oversikt over hva du har fått med deg, av utdanning, arbeidserfaring, kurs og organisasjonsvirksomhet. Alt du antar er av interesse for en arbeidsgiver føres opp på denne. Ofte vil det også være grunn til å opplyse kort om hva slags personlige interesser du har, særlig hvis disse kan ha særlig relevans for jobben du søker. De fleste nøyer seg gjerne med èn enkelt og generell CV. De bruker så denne - med nødvendige oppdateringer - hver gang de søker en jobb. Du kan imidlertid også spesialskrive CV-en med tanke på den enkelte jobben eller bransjen du skal søke. Ting som er irrelevante for enkelte bransjer, kan være akkurat det som skiller deg ut i andre. Vurder dette før du skriver og sender CV. Men husk, ikke trett potensielle arbeidsgivere med mye informasjon som er irrelevant for jobbsøknaden. Kronologisk eller tematisk? Du har to hovedvalg når du skal skrive CV. Enten den tematiske varianten, eller den kronologiske, skriver Lars Aarønæs i boka «Skriv enda bedre». Hvilken variant du velger er nesten hipp som happ - det viktigste er at det blir systematisk og oversiktlig. Den tematiske varianten er likevel trolig mest oversiktlig. En CV pleier å ha omvendt kronologi - det vil si at du lister opp det ferskeste arbeidsforholdet først, og deretter går trinnvis bakover i tid. Vær forberedt på å måtte forklare tomrom i CV-en (tid uten skole eller arbeid). Dette bør CV-en inneholde: Overskrift: velg en av disse: Oversikt over utdanning og praksis, Curriculum Vitae, Levnetsbeskrivelse Personalia: -Navn -Alder -Adresse -Fødselsdato/-år -Postnr. og poststed -Sivilstand -Telefonnummer ...eventuell e-post Utdanning: Sett opp etter dato, den siste utdanningen først. Tidsrom: Varighet: Utdanning: Lærested: Vedlegg nr: Arbeidserfaring: Sett opp etter dato, den siste arbeidsplassen først. Tidsrom: Varighet: Stilling: Arbeidsgiver: Vedlegg nr: Kurs Sett opp etter dato, det siste kurset først. Tidsrom: Varighet: Kurs: Kursarrangør: Vedlegg nr: Sertifikater: Referanser: Navn på referanseperson, tittel, arbeidsplass, telefon Husk å kontakte referansepersonene på forhånd, slik at de er forberedt på eventuelle henvendelser. Du kan gjerne også legge til et avsnitt med tittel «Øvrige opplysninger», hvor du kan fortelle om språkferdigheter, relevante kurs, reisevirksomhet, organisasjonserfaring, m.m. Tatt fra dagbladet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet Mai 10, 2006 Share Skrevet Mai 10, 2006 Næmen se hvem vi har her a.Velkommen til gjengen Simen, veldig hyggelig at du ble medlem her og at du tok til fornuften, hehe bare tuller. Du lurer vel nå på hvem jeg er nå, er en medlem fra forumet ditt jeg.¨ Igjen...Velkommen til bimmers gjengen. Fornuft og fornuft... Jeg ser det slik Mercedes-Benz er som en nydelig formsydd dress i meget høy kvalitet laget god tykk ull. BMW er mer som et par joggesko, små, lette og kjappe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Mai 10, 2006 Share Skrevet Mai 10, 2006 Næmen se hvem vi har her a.Velkommen til gjengen Simen, veldig hyggelig at du ble medlem her og at du tok til fornuften, hehe bare tuller. Du lurer vel nå på hvem jeg er nå, er en medlem fra forumet ditt jeg.¨ Igjen...Velkommen til bimmers gjengen. Fornuft og fornuft... Jeg ser det slik Mercedes-Benz er som en nydelig formsydd dress i meget høy kvalitet laget god tykk ull. BMW er mer som et par joggesko, små, lette og kjappe. Synd at den gode tykke ulla har blitt så skral etterhvert da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 10, 2006 Share Skrevet Mai 10, 2006 Jeg ser det slik Mercedes-Benz er som en nydelig formsydd dress i meget høy kvalitet laget god tykk ull. BMW er mer som et par joggesko, små, lette og kjappe. Og jeg ser det slik: Mercedes blir jeg kjørt i (les: Taxi), mens BMW kjører jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 10, 2006 Share Skrevet Mai 10, 2006 Jeg ser det slik Mercedes-Benz er som en nydelig formsydd dress i meget høy kvalitet laget god tykk ull. BMW er mer som et par joggesko, små, lette og kjappe. Hmmm... at BMW´er er små, lette og kjappe er et relativ begrep... 760Li veier f.eks 2225 Kg og er nesten 5,2 meter lang. Kjapp er den imidlertid med 445 HK... 0-100 Km/t på 5,6 sekunder og en elektronisk begrenset topphastighet på 250 Km/t... Slik jeg ser det er Mercedes-Benz som en Bossdress, BMW som en Armanidress og Porsche som en Guccidress.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 10, 2006 Share Skrevet Mai 10, 2006 Slik jeg ser det er Mercedes-Benz som en Bossdress, BMW som en Armanidress og Porsche som en Guccidress.... Så du mener; same shit, different name? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå