Gå til innhold

rettigheter ved kjøp/salg bruktbil?

HelgeS
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Solgte bilen min privat den 6.mai og i går 9 mai fikk selger problemer med den. Han hadde den inne på verksted i dag, og fikk vite at luftmengdemåleren og lambdasonden var ødelagt p.g.a at jeg hadde hatt for mye luftfilterolje i luftfilteret når jeg renset det.

Nå vil han at jeg skal betale halve verkstedregningen som blir 3000,- på meg selv om jeg hadde kjøpskontrakt der det stod at bilen selges som den står og med ingen garantier! Jeg visste ærlig talt ikke om disse feilene! Hvilke rettigheter har jeg(??), siden jeg ikke har lyst til å betale 3000,- etter jeg har solgt bilen..

Han truer med å heve kjøpet, siden han har 10 dagers "rett" til det. Har ikke funnet noe om det på nettet.

Alle svar mottas med takk! Haster litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer jo litt an på hva bilen kostet da!

Hadde jeg solgt en bil til 100t med de feilene ville jeg nok betalt halvparten ja. ikke fordi jeg MÅTTE, men fordi jeg vet det hadde vært surt for meg hvis det var jeg som var kjøper....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ka grunnlag skal han heve kjøpet på da??

Vist det stod selges som den står, og kjøper prøvekjører bilen og skriver under, har han ingenting han sku sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han betalte 71.000,- (annonsert 79k)

Har sendt mail til en advokat i NAF, men trengte ikke være medlem.(forbruker.no)

Han ville heve kjøpet på grunn av at det var min feil siden jeg tok vårpuss med motorvask og rens av KN filteret helga før. Jeg kjørte ca 35-40 mil etter dette uten noe som helst problem.

Tenkte også jeg skulle ringe forbrukerrådet i morgen å høre hva de har å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som kjøpte bilen, og heve kjøpet blir vell kanskje å dra den litt langt, men når noe sånn skjer etter att man har kjørt bilen hjem, og kjørt i kun 2 dager grunnet pendling i ettertid er kjedelig. :cry:

Men vi har kommet til enighet om hva han skulle betale, men så fikk jeg telefon nå att i tillegg til att luftmengdemåleren, lamdasonden måtte byttes, og muligens bunnpanne grunnet skeiv innskruing av skrue og ødelagt feste. SÅ har HJERNEN på bilen gått grunnet att den var innsølt med olje???!!!! hva er det????

Så den må enten kjøpes ny for 12tusen, eller sendes inn til oslo og vente i 2-3 uker for att de KANSKJE skal få renset den:S.....

hskaaluren er en ålreit kar, og muligens dette ikke er hans skyld, ikke vet jeg.. men dette er SYKT SURT!!!! og akkuratt nå er jeg ikke forønyd med kjøpet.. :x

nå havner jeg på 15-20 tusen i reperasjoner for en bil jeg har hatt i 2 dager!! :evil::evil:

bilen har gått 160tusen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som kjøpte bilen, og heve kjøpet blir vell kanskje å dra den litt langt, men når noe sånn skjer etter att man har kjørt bilen hjem, og kjørt i kun 2 dager grunnet pendling i ettertid er kjedelig. :cry:

Men vi har kommet til enighet om hva han skulle betale, men så fikk jeg telefon nå att i tillegg til att luftmengdemåleren, lamdasonden måtte byttes, og muligens bunnpanne grunnet skeiv innskruing av skrue og ødelagt feste. SÅ har HJERNEN på bilen gått grunnet att den var innsølt med olje???!!!! hva er det????

Så den må enten kjøpes ny for 12tusen, eller sendes inn til oslo og vente i 2-3 uker for att de KANSKJE skal få renset den:S.....

hskaaluren er en ålreit kar, og muligens dette ikke er hans skyld, ikke vet jeg.. men dette er SYKT SURT!!!! og akkuratt nå er jeg ikke forønyd med kjøpet.. :x

nå havner jeg på 15-20 tusen i reperasjoner for en bil jeg har hatt i 2 dager!! :evil::evil:

bilen har gått 160tusen :o

hjeren har gått fordi den har fått olje på seg???how can that skje :lol: her er det noe muffins.sikker på at verkstedet har rett?hvorfor skulle de ha ut hjernen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer det gode uttrykket til sin rett :

SHIT HAPPENS....

Husk at det altid går et tog.

Lykke til med bilen, og om det er noen trøst, du er ikke den eneste som har hatt problemer med bilen i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm fikk bare beskjed om att det virket som den hadde vært tuklet med fordi det var olje søl og mye blødt i den:S

selvfølgelig shit happens, det som er kjett... sier ikke att han har gjort noe med den eller noe.

men men:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt tragisk det som har skjedd med bilen. Jeg greier ikke forklare hva som har skjedd.

Den har helt fint hele tiden jeg hadde den (over 1 år og 20000km) og hvordan slikt kunne skje fatter jeg ikke.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...