Dralle Skrevet Mai 12, 2006 Skrevet Mai 12, 2006 Lurer på å senke e32'en min? Er det noen som har erfaringer med det? Som dere ser av bilde trenger den seg en senk
Mpower20 Skrevet Mai 13, 2006 Skrevet Mai 13, 2006 En E32 skal ikke senkes da, er jo en komfortbil! Skal du senke, kjøp deg en E36 eller E34
Dralle Skrevet Mai 13, 2006 Forfatter Skrevet Mai 13, 2006 Jeg skjønner hva du mener! Bilen er utrolig komfortabel å kjøre slik den er orginalt, men for syns skyld så vil jeg ha en moderat senk... Jeg vil tro at om man ikke går for drastisk til verks så vil man beholde komforten likevel... Så om noen har noen erfaringer - spytt ut!
Lien Skrevet Mai 14, 2006 Skrevet Mai 14, 2006 En E32 skal ikke senkes da, er jo en komfortbil! Skal du senke, kjøp deg en E36 eller E34 Kunne ikke sagt det bedre selv
iittala Skrevet Mai 14, 2006 Skrevet Mai 14, 2006 Er aldri feil å senke mener jeg. Med 40mm fremme og originalt bak synes jeg at denne bilen ser en hel del nyere ut. Ellers har jeg ett sett med 40mm fjører liggende som kun har vært montert fremme på en 750. I og med at fjærene var ment for 735 ble senkingen litt mer enn 40mm, for å si det sånn.. Det er bare fremme og er med Tüv godkjenning Link Selges for 400,- pluss frakt
Dralle Skrevet Mai 14, 2006 Forfatter Skrevet Mai 14, 2006 Det kan jo være aktuelt at jeg hjelper deg å bli kvitt de .... men går dette over standard-dempere? Jeg har nye Bilsteins, men tror de er tilsvarende orginaldemper med tanke på lengde på demperen... Altså jeg vil ikke få en fjær som henger å slenger når jeg jekker opp bilen?
iittala Skrevet Mai 14, 2006 Skrevet Mai 14, 2006 Det kan jo være aktuelt at jeg hjelper deg å bli kvitt de .... men går dette over standard-dempere? Jeg har nye Bilsteins, men tror de er tilsvarende orginaldemper med tanke på lengde på demperen... Altså jeg vil ikke få en fjær som henger å slenger når jeg jekker opp bilen? Hvis ikke Bilstein demperen din er mye lenger enn den originale kan jeg ikke tenke meg at det skal være noe problem.. Og at originale fjærskåler er brukt da selvsagt. Men har som sagt ikke testet annet enn på 750 hvor de absolutt ikke passet(for myke).
Dralle Skrevet Mai 14, 2006 Forfatter Skrevet Mai 14, 2006 kan du måle lengden på fjærene sann cirka?
iittala Skrevet Mai 14, 2006 Skrevet Mai 14, 2006 Blir vanskelig for de er ganske langt unna hvor jeg er nå(ikke noe problem å få de sendt dersom det blir aktuelt), men har et bilde av dem ved siden av en original 750 fjær. kan sende bildet på mail dersom det er av interesse
LTF Skrevet Mai 15, 2006 Skrevet Mai 15, 2006 Hei Jeg har senka min e32 40 mm personlig synes jeg den ser bra ut men det har gått utover komforten. Det hjalp betraktelig å montere bilstein gass foran kontra sachs oljedempere. Jeg kjører nå på 17x8" med 225/45 foran. Lars
Hakon Skrevet Mai 15, 2006 Skrevet Mai 15, 2006 E32 er jo jævlig lav fra før av ... trenger nesten ikke senke den... kanskje bittelitt...
LTF Skrevet Mai 15, 2006 Skrevet Mai 15, 2006 Hei E32 er for høy foran men passe lav bak originalt. Etter senking ble den veldig fin foran hjulet passer perfekt etter skjermbuen. Bak HEVET den seg 1 cm.....
Hakon Skrevet Mai 15, 2006 Skrevet Mai 15, 2006 sant at den er ganske lav bak.. og de riktig gammle er VELDIG lave bak...
Dralle Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Skrevet Mai 15, 2006 Takk for dere deler erfaringer! Min er passelig lav bak, og jeg har jo allerede bilstein gassdempere - helt nye er de og, så muligens det kan gå greit da å senke 40mm fremme. jeg kjører med 8x17 og 235/45/17 på alle hjul og det går kjempegreit slik det er nå. Det skal ver skikkelig latterlig elendig dårlig oppkjørt vei før jeg får noe som ligner på sporing. Har selvfølgelig tenkt å ta firhjulskontroll etter senking så håper jeg på det fortsatt blir slik i fortsettelsen også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå