Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, da er H&R 40/15 senkesett montert, og her er noen bilder.

Nyvasket%20IV.jpg

HSforan%20II.jpg

HSforan%20I.jpg

Og for å syneliggjøre her er et bilde fra før senkingen (ble ikke så mye lavere, men mye stivere.)

BMW4.jpg

Ble ganske bra, men syns enda den er litt lav bak i forhold til foran.

Utrolig lett å gjøre dette på bilen, spesielt bak, foran er det jo som alltid med McPherson men det var jo greit.

Uheldigvis oppdaget jeg at topplageret var dårlig og joda nå med kortere og stivere fjærer er naturligvis demperene også for dårlige, men nå må det vente litt, må ha noe omsettning før jeg kan bruke mer penger nå.

Tok noen bilder fra innvendig også, så kan dere se både TV'en og det ellers nokså særpregede interiøret...

Rode%20seter%20I.jpg

Rode%20seter%20II.jpg

Ja og mens jeg holder på å spamme dere så har jeg også et bilde av Angel Eyes nå som de er montert.

Angel%20Eyes%20III.jpg

Så hva tror proffene?

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det ble fint. Angrer kansje litt på at jeg ga opp den bilen, den er jo pen ;)

Men men, den ser i hvertfall bra ut nå, så du tar godt vare på den. Blir kansje nye felger i løpet av sommeren?

Skrevet

Humm, er veldig usikker på dette med felger, jeg er kanskje den eneste i verden som syns de felgene der er stilige...

Er veldig redd for å få et uhm, tja vel hvordan skal jeg si det et litt stigmatisert preg på bilen om jeg monterer 18" felger 17" er jo bare 2,5cm større enn de som er der, så da....

Vel, har jo litt lyst på noen andre men jeg vet som nevnt ikke.

Det hjelper jo ikke akkurat at jeg er av asiatisk utseende heller.

Viktig at bilen ikke blir fæl, men heller vakker....

Jeg har litt lyst på klarglasslykter, ikke lexuslook, men klarglass baklykter, aner ikke om det finnes til denne bilen, men det blir litt bedre nå som jeg har klarglass foran og slikt.

Er irritert på VENG nå som har lovet meg M3 fanger utrolig lenge, uten at jeg har fått noe....

Har liksom tenkt å få den lakkert og samtidig ta sideskjørtene.

Litt kjipt i dag begynte plutselig ABS og ASC lampen å lyse, er vel en eller annen sensor som er defekt.

Tror jeg må kjøpe meg diagnose for BMW også, noen som har noen kommentarer om WOW systemet?

Har det til MB men vet ikke om det funker med en vanlig WOW snooper, eller om jeg må gå for WOW BMW og eller om dere har noen erfaringer?

Jeg behandlet kalesjen i dag med Autoglym Fabric Hood Kit, og det ser ut til å bli bra, parkerte den i kveld på verksted for å ta forstilling en gang til, ettersom jeg ikke er 100% fornøyd, samt at jeg jo har montert senkesett.

Jeg får satse på at det blir bra nå.

Fler som har råd og tips til meg?

Som førstegangs BMW eier er det jo kjekt med alt som kommer av kommentarer og diverse.

Skrevet

Hei. Fin cab du har fått deg da, men noen ting som jeg syns du bør gjøre er f eks:

-Lakke helt ned

-Få på M3 fanger og evt også M3 sideskjørt og bakfanger samt M3 speil.

-Når det gjelder klare baklykter kan du jo kjøpe deg Crystal Clear røde/hvite. Disse får du kjøpt på gs b.a. Meget fine baklykter.

Disse: http://www.gsbildeler.no/openImage.php3 ... r/3892.jpg

-Ang. felgene, kan du godt ha de, helt greie, men personlig ville jeg valgt et par hakk større;)

-Jeg mener også du bør få av de skvettlappene. De passer SÅ dårlig på E36, pluss at det ødelegger helhetsintrykket til bilen.

Skrevet
Hei. Fin cab du har fått deg da, men noen ting som jeg syns du bør gjøre er f eks:

-Lakke helt ned

-Få på M3 fanger og evt også M3 sideskjørt og bakfanger samt M3 speil.

-Når det gjelder klare baklykter kan du jo kjøpe deg Crystal Clear røde/hvite. Disse får du kjøpt på gs b.a. Meget fine baklykter.

Disse: http://www.gsbildeler.no/openImage.php3 ... r/3892.jpg

-Ang. felgene, kan du godt ha de, helt greie, men personlig ville jeg valgt et par hakk større;)

-Jeg mener også du bør få av de skvettlappene. De passer SÅ dårlig på E36, pluss at det ødelegger helhetsintrykket til bilen.

Humm, er helt enig, må få lakket den helt ned, men er usikker på om det blir pent av å gjøre det selv, har planer om hellakkering til vinteren, og lurer da på om jeg skal vente eller gjøre det nå.

Jeg har bestilt M3 støtfanger, men ikke fått noe enda, og den må jo lakkeres kan være at jeg tar å lakker sidene samtidig.

Sideskjørt har jeg jo litt lyst på, men hvor får man tak i slikt til en fornuftig pris?

Humm, når det gjelder felger så er jeg altså enda i tvil, spesielt siden det er en veldig tynn grense mellom pent og harry.

Men jeg er enig i at 17" nok hadde passet, men det er liksom det å bruke 10 000 på 2,5cm felg da...

Humm, svettlappene er jeg delvis enig i, spesielt med tanke på at de subber i svinger, ble riktig nok bedre med nye fjærer men likevel...

Fordelen er jo mindre steinsprut, og derigjennom penere lakk, men...

De er jo originale da.....

Skrevet

Det du gjør er å kjøpe inn alt du skal ha av plast til bilen, som frontfanger, sideskjørt, speil osv. Så sender du den på hellakering.

Du sier at skvettlappene beskytter mot steinsprut og rust osv. Greit nok, det er sikkert praktisk men fortsatt ikke pent. Og jeg mener det at, hvis du steller godt med bilen, vasker den ofte, polerer, og prøver å unngå å kjøre altfor mye på grusveier o.l. så slipper du den steinspruten og all rusta. Dermed kan du med god samvittighet fjerne de fæle lappene ;)

Sideskjørt til bmw finner du overalt. Vet ikke hva du liker, men regner med at originale m3 look skjørt faller i smak. Disse får du på nesten alle sjapper som selger rieger og styling merker. Også gs-bilder, koed.dk, motortechnik.no osv.

Når det gjelder felger så finner man jo alltids mye pent brukt rundt omkring..

Tror lakkering og m-styling vil gjøre veldig mye med caben din jeg :)

Husk å oppdater med bilder hvis du skulle finne på å gjøre noen mods da! evt. lage deg en prosjekt-tråd.

• 2 weeks later...
Skrevet

Sorry, seint svar Kææks...

Du får nok rett, jeg fjerner nok de skvettlappene til vinteren, har planer om å lakkere hele bilen da den har en rustflekk på høyre bakskjerm og en på venstre fordør, en defekt list på venstre fordør, og noen riper på koffertlokk, i tillegg må jeg jo lakke helt ned og lakke M3 fangeren, tror jeg går for å kjøpe skjørter også, som jeg da lakker i vinter.

Med andre ord jeg tror jeg utsetter monteringen av M3 fangeren til vinteren, kanskje har jeg funnet på noe annet i mellomtiden...

Bytter jo som oftest bil en gang i året...

Skjørter, ja det er M3 jeg tenker på, men jeg vet ikke, syns det er litt ikke helt meg å kjøre så liten bil, den virker både trang og ukomfortabel, så jeg vet ikke helt...

Skrevet

Ja, høres ut som om det kanskje er like greit å ta en hellakering. Men, er kanskje ikke noe poeng å legge masse penger i denne bilen hvis du ikke liker den. Men når du får hellakert blir det jo en helt annen bil, tenk på det ;) Muligheten er jo å kjøpe deg en hardtop, så har du jo på en måte "coupe" når den er på.. Pent er det og.

Man må jo selvfølgelig finne seg en bil som man syns passer seg selv da, eller liker. Kanskje du skal selge og kjøpe deg coupe istedet, eller kanskje en E46? hehe.

Min mening er hvertfall at du skal shine opp denne. Med riktig styling (m-tech) vil denne blir grise rå !!

Ellers, Lykke til videre.

Skrevet

Når det gjelder lyktene du snakker om, så finnes det knapt noen bil det finnes flere valgmuligheter til enn E36. Det finnes helt usannsynlig mange forskjellige baklykter til de..

Du finner en del av de på verden styggeste websider - www.tuning.no - nesten nederst på E36-siden.

• 2 weeks later...
Skrevet

Skal vi se, jeg så de lyktene, og ja de kommer jeg nok til å gå for, crystal clear elns tror jeg de het, velger da hvite og røde.

Nå har M3 fangeren min kommet og med lister og det nødvendige, jeg er happy.

Får sjekke passform og slikt etter hvert.

I går kjøpte jeg M3 speil eller sportspeil som de kalte det, min normalpris var 3380,- men det var noe lagersalg greier og jeg fikk hele settet med to stk Hagus speil oppvarmet og elektrisk justerbare til 590,-!! det var vel ikke så ille? :-)

10g.jpg

Jeg har nå laget en plan, jeg kjører Geländewagen min til Polen for å få den renovert nå i sommer, og når den er ferdig i slutten av September så blir det å kjøre BMW'en nedover og få den tatt, er veldig usikker på om jeg skal montere fanger og speil før den tid eller om jeg lar det vente...

Nå må jeg se å få på bilen nye dempere de som er der er jo forferdelig dårlige. Noen som vet hvor man får Bilstein til en fantastisk god pris?? Min leverandør er såvidt dyr at det er på kanten til at det lønner seg å handle på AutoTrio.

Ja bildene er tatt på Romsås, der jeg bor, er det du Dr_S som kjører den grønne som er her innimellom? (akkurat nå feks:-)

BTW jeg ønsker meg armlene må man bytte midtkonsoll også da?

Kanskje det blir for dyrt, men jeg vil ha, noen som har brukte, farge spiller ingen rolle da det uansett blir trukket om til vinteren.

Skrevet

Girkassa trenger du ikke bekymre deg over levetiden på. Den kommer til å holde evig. Eneste som kan slite på den er bomgiring :wink: Er samme girkasse som sitter i M3 forresten.

Er riktig at BMW bruker automat girkasse olje på de manuelle kassene. Er mange girkasser som bruker livstidsolje så du må sjekke om det står en klistrelapp med MTF-LT-2. Det betyr at oljen aldri skal skiftes. Men desverre er det mange idiotverksteder (inkludert BMW merkeverksteder) som overser denne lappen eller ikke vet om, og skifter til olje som ikke er livstidsolje, det så da er man like langt.

Stabstagene bør du ikke skifte. Skal love deg at de orginale er stive nok. Er støtdemperne dine som gjør at det krenger for mye nå. Med nye støtdempere vil det blir veldig lite krengning. Stive stabstag/dempere/fjærer passer dårlig på et mykt kabriolet karosseri. Da vil den flekse enda mer vil jeg tro.

Tror også det er best du holder deg til orginale foringer og bærekuler på denne bilen ettersom så vidt jeg har skjønt du liker komfor og dette er ingen banebil uansett. Da kan du også kun skifte bærekulene. Noe som koster omtrent ingen verdens ting i forhold til hele bærarmene.

Skrevet

Humm, ok, det er en nydelig girkasse å gire med da, og om du mener holdbarheten er greo så slapper jeg av på det området.

Men det står ikke noe om MTF-LT men det var en rød lapp med ATF på siden av kassa.

Jeg antar at det betyr at den skal byttes, noen som vet hvilken ATF olje jeg bør bruke?

Jeg bytter støtdempere og jeg har jo allerede senket den litt for å få den litt penere, det føles som om det wobler litt mindre også, men som du ser inne på det er ikke en banebil. Kjørte dog bilen til hagenisse og den var mye mer komfortabel enn min mest sansynelig på grunn av demperne, så jeg går for nye dempere tror jeg.

Må bare prøve å få noen gode priser på Bilstein dempere.

Du mener at powerflex foringer ikke er noe poeng? kanskje jeg skal lytte til deg da, det er jo byttet en foring med en original så det kan jeg kanskje fortsette med...

Bærekulene er vel vanlig slitedel, er de presset eller skrudd inn?

Dersom de er presset er det vel like greit å bytte hele bærearmen?

Men e30 M3 armer er som å skyte spurv med kanon kanskje...

Skrevet

girkassa er ZF forresten og girkasser i BMW holder generelt utrolig lenge... hvertfall de manualle.. veldig veldig sjelden det er noe problemer med de.

vet ikke hvilke merke girkasseolje som er bra..

Oppgraderingen man kan gjøre på E36 er å sette på vanlige E30 bærearmer (ikke M3 E30, de er dyre) og E36(ikke E30) M3 foringer bak på bærearmene

men dette er for å få litt mer presis styring og det går nok bittelitt utover komforen.. er jo en grunn for at de er laget slik de er på E36..

Kulene er presset inn ja. Med riktig verktøy går det veldig fort å skifte de...

Powerflexforinger i en Cab? Synes ikke det er helt heldig nei. Sliter mye mer på hjulopphenget også.

Dårlige dempere kan lett gjøre en bil ukomfortabel ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...