Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en diff fra en 91 325ixa liggende.

På venstre side står det:

GGG

90 28 4B MW

På høyre side står det:

1210411 E

BM017

Noen som vet hva denne kan være verdt?

Skrevet

IX systemet har en sperre,men det er viskose diff,ikke lamell diff.

Så dette er ikke så veldig mye kulere å kjøre med enn orginal annet enn på vinterstid da det hjelper deg opp bakkene.

Dette var vel ikke akkurat noe svar på spørsmålet,og håper ikke det ødelegger noe salg heller.

Det er mulig jeg tar feil også.

Skrevet

Så dette er ikke så veldig mye kulere å kjøre med enn orginal annet enn på vinterstid da det hjelper deg opp bakkene.

.

Dette er ikke jeg helt enig i da, stor forskjell på åpen og ix diff selv på sommer føre. Den fungere da nesten som vanlig sperre, skal litt til og merke forskjell tror jeg.

Skrevet

Den vil ikke sperre før det ene hjulet har gått noen runder ser jeg for meg,men mulig det er feil også.

Skrevet

En kompis satt en sånn på sin 325, å den passa ikke akkurat rett på for å si det sånn. blei mass ulyder.

Sikker på denne passer vanlig e30?

Skrevet

I en viskosediff blir sperrevirkningen større jo mer hjulspinn man har på innerhjulet. Generelt sett er dette konseptet mer egnet i terrenget og på glatt føre (for fremkommelighet), men mindre egnet til banebruk enn vanlig lamelldiff.

Lamelldiffer fungerer bedre på bane enn viskosediffer. De har en mye kvikkere respons. Viskosediffer (325iX) fungerer derimot bedre for fremkommelighet på glatt føre, siden de har høyere sperrevirkning når du spinner kraftig.

Skrevet
En kompis satt en sånn på sin 325, å den passa ikke akkurat rett på for å si det sånn. blei mass ulyder.

Sikker på denne passer vanlig e30?

De passer rett på uten modifikasjoner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...