Gå til innhold

Bytte bil...dyrt?

Svensson
 Share

Anbefalte innlegg

har fundert på om det hadde vært gunstig å bytte til diesel. Men det er dyrt å bytte motor og stylinga på bilen jeg har får jeg ikke akkrat mue igjen for. Hadde det vært et dyrt bytte for meg å skaffa denne?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7521782&sid=4a2kaiEOn157837&pos=15&tot=20

Bare satt over stylinga og sendt med mine gammle 17"ere. Noen som har noen tanker om dette er smart :) ? Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fundert på om det hadde vært gunstig å bytte til diesel. Men det er dyrt å bytte motor og stylinga på bilen jeg har får jeg ikke akkrat mue igjen for. Hadde det vært et dyrt bytte for meg å skaffa denne?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7521782&sid=4a2kaiEOn157837&pos=15&tot=20

Bare satt over stylinga og sendt med mine gammle 17"ere. Noen som har noen tanker om dette er smart :) ? Takk på forhånd :)

Du bør ikke bytte bil ene og alene pga. et ønske om et redusert drivstofforbruk... det blir knapt økonomisk forsvarlig. Din bil bruker iht. BMW gjennomsnitlig 0,78 liter/mil ved blandet kjøring og det er faktisk meget pent i relasjon til de fleste middelstore personbiler (bensin). En E46 320d bruker gjennomsnitlig 0,57 liter/mil ved blandet kjøring... og da sier det seg nesten selv at du kommer til å bruke "hundrede" år før pengene er tjent inn. Ergo bør du ha et par-tre andre motiver i tillegg... et ønske om mer krutt, generelt lyst til å bytte bil, penger til overs... you name it... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev kanskje dette litt vel raskt jeg :D Tenker helt klart på litt mer krutt i rompa og mulighet for trimming...kan jo få plass til rundt 170hk i en slik diesel maskin. Men tanken på litt midre forbuk og billigere drivstoff er jo helt klart viktige faktorer. Prøvde en Nissan x-trail i går og ikke at den hadde så mye mer å rutte med,men den hadde moment helt fra bunnen av og var helt klart raskere. Den hadde vel rundt 115hk. Hvor mye i mellomlegg måtte jeg ha regnet med hvis et slikt bytte skull ha vært aktuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...