Gå til innhold

E36 328 prosjekt. nye bilder 15.01


Pauls1
 Share

Anbefalte innlegg

fått gjort litt i dag oxo gitt :D

fått på nye baklykter :

bytte_baklykter_ferdig.jpg

har oxo fått på nye blinklys fremme og på siden+nye grøftlys:

byttet_sideblink_gr_ftlys.jpg

har faktisk fått bestilt litt deler i dag også :P :

image_677_big.jpg

hadde jeg nå bare kunne fått senkesettet jeg har bestilt så hadde bilen begynt å ta litt form. når jeg bestilte senkesettet fikk jeg beskjed om at det var 2 ukers leveringstid. nå har det gått 6 uker!!!! begynner å bli ganske lei av å vente.. det blir det første og siste jeg bestiller fra powerzone.no :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De baklysene passer godt spør du meg, og eg syns fortsatt det lyser godt i frontlyktene dine eg pauls1 :wink: Gleder meg til i morgen eg da er fronten min klar fra lakking! Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte hadde det vært knall om du hadde beholdt bilen 100% orginal også. Er virkelig ikke mange E36 328i sedan i Norge.

Ser at det til og med er de orginale E36 328i Sport felgene på bilen. De som har peil ser at det er en 328 :wink: Fulgte de felgene med bilen?

Synes virkelig bilen ser kjempeflott ut på det første bilde også. Du kunne bare passet på å ha den i bra stand så hadde den vært perfekt.

Vet du om bilen var lakkerte ned og hadde de "sparkeplatene" på kanalene når den kom fra fabrikken? Lurer på om dette kunne bestilles som ekstrautstyr eller har tidligere eiere gjort dette?

Jeg har også montert M50 manifoil på min. Skal jeg gi deg ett godt råd så er det å passe på at det er skikkelig rent rundt der dysene sitter og rundt der manifoilen møter toppen før du tar de av. Prøv å spyle det rent og bruke trykkluft og tørke. Du vil ikke ha møkk og sand nedi sylinderne for det vil slipe opp og ned på sylinderveggene og gi dårligere komp etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du er aktiv, Pauls1 :) Har heller ikke noe imot originale biler, men tåler ikke oransje blinklys :? Blir bra dette når du er ferdig. Artig å høre om du merker noe forskjell på motoren etter modifiseringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke de baklyktene var så fine, men kanskje bildet lyver litt. Ville uansett byttet de med orginale hvite/røde...

heldigvis lyver bildet veldig :D syns heller ikke de så pen ut på bildet men i virkeligheten så dem ganske bra ut..

De baklysene passer godt spør du meg, og eg syns fortsatt det lyser godt i frontlyktene dine eg pauls1 Gleder meg til i morgen eg da er fronten min klar fra lakking! Jippi!

ok da, så lyser de greit hehe.. men ikke når det er sol ute. går ut i fra du legger ut bilder når du får fronten montert :D tror jeg har en bror som smått angrer på at han solgte den :lol:

Bimmerdude :

ja felgene er de som fulgte med bilen. "S277A LT/ALY WHEELS DOUBLE SPOKE STYLING" 8) tenkte jeg skulle bruke de opp på ACR og der etter bruke dem som vinterhjul. synes egentlig de passer bilen godt.

på første bildene i tråden er bilen som den var da den kom fra fabrikken så vidt jeg vet. så ja, bilen var lakkert helt ned og hadde "sparkeplatene" som du kaller det.

takker og for tipset med manifoilden :) fikk du noen merkbar forskjell effektmessig når du byttet? har du gjort flere "mods" med din motor?

regner med at til vintern skal jeg prøve å tyne min motor ytterligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er BMW selv som kaller de skjørtene der for sparkeplater mener jeg. De andre kalles M-tech.

M50 manifoil:

Du får endel raskere aks og litt høyere toppfart. Aks ca 6,7 (7,3 org)på 0-100, 15 sek. 0-160 (ca 17 org.) og toppfart ca 250. Manuelt gir.

Aksen blir spesielt raskere ettersom det gjør at man girer på høyere turtall slik at neste gir treffer i høyere turtall der det er mer effekt.

Når motoren tynes skikkelig. Kjøres på høyt turtall merker man forbedring.

Men!

Man taper også litt effekt lavere i registeret. Det gjør at den går bittelitt dårligere på aks i fra lavt turtall i 4. og 5. gir.

På verdagsakselarasjon. DVS. du ligger i 5. gir og skal akselere litt fra 60-80 ut av en sving så går bilen dårligere enn orginalt. Denne motoren er konstruert for å være sterkere i mellomregisteret.

Så hvis man liker å gire minst mulig, eller ligge på lavest mulig turtall (for å spare bensin og mer komfor) er det dum ide å bytte manifoil.

Men jeg har manuelt gir og du har automat så da blir det noe helt annet.

Jeg har ikke byttet noe annet enn manifoil nå.

Tror jeg skal bytte tilbake og se om den drar bedre på mellomregisteret da. Hvis den gjør det bruker jeg M52 manifoilen ettersom jeg ikke liker å bruke 2-3 liter med bensin på mila som den lett gjør om man ligger på høyt turtall mye. Jeg har blitt mer og mer glad i å ha motor som trekker godt på lavt turtall.

Men kjører man mye banekjøring og liker å tyne motoren maksimalt og har veldig god råd (høyt bensinforbruk) og har planer om å trimme videre så er det en god oppgradering. Hvis ikke så er jeg usikker på om det er noe å satse på.

Sånn er det med all trimming omtrent. De går bedre på høyere turtall men har sine grunner at motorene ikke er kontruert slik fra fabrikk. Trimma min forrige bil en E30 325i også. Ble den raskere: JA. Ble den bilen bedre: Definitivt NEI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bimmerdude :

dem som solgte meg ombyggingskittet til manifoilden opplyste meg om at jeg kom til å miste 5lb/ft(?)(usikker på hvor mange nm dette er?!) trodde ikke det skulla ha så mye å si på en motor som er så sterk fra før. dem mente også at jeg ville få tilbake de NM som jeg mister ved bytting av manifoild, hvis jeg chippet bilen. mulig dem sa det kun for å selge meg en chipp også :lol:

målet er i allefall å få bilen til å gjøre 0-100 på 6, ett eller annet. forsåvidt tror jeg ikke det skal bli så vanskelig siden jeg har klokket den til alt mellom 6,9-7,2(kun med stoppeklokke da, så jeg kan sikkert legge på 2-3 hundre deler)

leste en test om en orginal e36 328 coupe en plass på nettet, der hadde de målt 0-100 med gps. tid : 6,9 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du er aktiv, Pauls1 :) Har heller ikke noe imot originale biler, men tåler ikke oransje blinklys :? Blir bra dette når du er ferdig. Artig å høre om du merker noe forskjell på motoren etter modifiseringene.

må være litt aktiv hvis jeg skal rekke å gjøre bilen "klar" til sommertreffet på ACR :D

bra det ikke bare er jeg som har allergi mot orange blinklys :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 lb/ft er vel rundt 8 Nm så det stemmer nok det.

Var en på bimmerforums.com som dokumenterte dette veldig bra. Han mappa motoren etterpå (skreddersydd map). Etter han satt på M50 manifoil og (US S52 kamaksel) var det en dipp rundt 3000 rpm som ikke var der tidliger. Mappingen fikset dette + at han fikk 20 HK til på topp, 260 til sammen.

Problemet er at vi ikke kan bruke mapping (chip) som er laget i USA ettersom de bilene har annen motorstyring (OBD2).

Men vi kan bruke de fra England. På www.e36coupe.com står det masse.

Den 328 coupe'en du sier klarte på 6,9 var vel på www.einszweidrei.com fra en test med sportauto.

Det du må huske på er at GPS er ikke særlig nøyaktig det heller på slike målinger. Så lenge de ikke har gjort det 10-20 ganger etter hverandre og tatt gjennomsnitt så blir det ikke veldig nøyaktig. Får lett 4 tideler feil med GPS.

Man klarer nesten mer nøyaktig med stoppklokke og speedometer. Men du må sjekke speedometeret opp mot GPS. DVS kjøre jevnt i 100 og se hvor på speedometert du har 100. På min er det faktisk helt nøyaktig.

Hvis du gjør det 10 ganger etter hverandre og tar gj. snitt blir det ganske nøyaktig.

Egentlig er det ganke tullete å teste 0-100 fordi det blir så lite nøyaktig og sier så lite om hvor rask bilen er i høyere fart. 0-160, 0-180 eller 0-200 er mye mer interesant og blir mer nøyaktig.

Hadde vært spennede om du testet f eks 0-160 både før og etter montering. Da får vi bedre indikasjon på effekten.

Jeg synes forresten orange blinklys er fint på E36. Er litt klassiskt. Hvite passer dårlig sammen med frontlyktene som er for mørke i forhold.

Men du slipper det problemet med de blinlysene du har valgt. Ikke dumt valg av baklykter heller.

Legg gjerne ut flere bilder og litt større bilder. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

lenge siden update nå gitt :oops:

fikk en pakke i posten i dag fra NA motorwerks i usa..

ikke no drit dette tror jeg. så i allefall skikelig ut :P

hvis bare GS kunne sendt meg den jævla manifoilden nå... 1mnd + i leveringstid fra gs er vel ikke helt normalt :?

Bilde019.jpg

har også fått senkesett fra H&R. 40/15.. men jeg gidder ikke montere det før jeg har fått kjøpt bilstein dempere også. skal også montere sway bar fra H&R foran og bak i samme slengen. da må vel veigrepet bli en smule bedre tenker jeg :o skulle vel også byttet til nylon foringer, men det får komme etterhvert som de blir utslitt..

legger også ut et meget pent bilde av bilen som ble tatt på acr :D (legg merke til den oransje moped hjelmen fra 70-tallet :lol: )

bilen_min_sin.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et tøft bilde ja. Nydelig bil du har. Og klare baklykter er definitvt de peneste :) Lyser bedre, og gir bilen en liten facelift :D

takk takk :D enig i det med baklytene, får bilen til å se et par år nyere syns jeg..

heisann, fin bil hvor mye måtte du gi for den?

måtte gi litt mindre enn tilsvarende biler ligger i pris pga det hastet for selger å få den bort :P vil du kjøpe? hehe.. 130k så er den din :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...