Gå til innhold

Alpina B10 sighting!

Dazed
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg var ute et ærend i Fredrikstad nå, møtte jeg noe som må ha vært en Alpina B10 i en rundkjøring. Det var i alle fall en "alpinagrønn" E34 Touring, med "alpina-pinstriping" med logo på sidene.

Noen som kjenner til denne bilen? Den så litt stakkarslig ut, der den kom uten fangere, og med en henger med søppel på. Håper den er under restaurering! Ellers burde noen spore den opp, kjøpe den og sette den i stand. Det må jo være en super bil.

....Hmmm. Kanskje en fin motor for et E30-prosjekt, forresten. Men, nei. For galt å slakte en ekte Alpina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpina lagde touring av B10 i E34 utgave, men ikke med Bi-turbo tror jeg.

E34 B10 3,0 Allrad Touring med 231hk laget i 70 eksemplar (basert på 525ix)

E34 B10 4,0 Touring med 315 hk produsert i 4 eksemplar (basert på 540i)

E34 B10 4,6 Touring med 340 hk produsert i 19 eksemplar (basert på 540i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg såg ein B10 Alpina STV til salgs på Autodb. Einaste i sitt slag hevda selger. Stod produksjonnummer 1 på den!

Det er en ombygd - det sto også i teksten. Det finns ingen originale B10 Biturbo Touring. I følge denne lista befinner nr. 001 seg i Sveits. Så det er nok en falsk id-plate på den Touringen i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat denne bilen er ombygd av Tarjei Christiansen i Skien for noen år tilbake.

Godkjent ombygd, med ID-plate fra Alpina, ettersom jeg har forstått...

En mer "ekte" ombygd bil finner du ikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=967681&username=

Ikkje veit eg kor du ser at den er ombygd, men det står ihvertfall ikkje i teksten!!!

ihht. statens vegvesen er det ingen bil som er registrert med registreringsnummer; NV61755 - som er registreringsnummeret som er oppgitt i annonsen du linket til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...