Gå til innhold

BMW 2800

Anbefalte innlegg

Jeg er totalt grønn på BMW, og trenger litt input, så jeg begynner her.

Saken er den at Jeg har en BMW 2800 stående. Den har amerikanske skilter og eier. Den har stått her i landet noen år og fått relativt stemoderlig behandling, og er pr i dag ikke kjørbar. Nå må bilen imidlertid flyttes og vi diskuterer sjebnen til bilen, og spørsmålet er da: er det noen verdi i bilen? Finnes det entusiasater der ute som er interessert i den type bil?

Takker på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det er en E3 2800 du har og hvis den er original... og uten alt for mye rust er den helt sikkert av en stor interesse for folk med sans for gamle BMW´er. Modellen ble produsert i perioden 1969-75 og den er derfor en klassiker. Den har en M30B28 motor som yter 170 HK ved 6000 rpm og 236 Nm ved 3700 rpm. 0-100 Km/t avvikles på 10 sekunder og topphastigheten er 195 Km/t. Kanskje ikke spesielt imponerende i dag, men i 1969 var dette meget bra ytelser for en stor sedan. Jeg ville forsøkt å annonsere både her og der... :wink:

BMW E3

00688.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en tilsvarende denne ja. Tror til og med det er samme farge. Er noe rust ja. Akkurat hvor mye vet jeg ikke.

Det er ikke jeg som eier den, og han som egentlig eier den, vet ikke at vi vurderer å kvitte oss med den ennå. Komplisert? Han bor i USA, og har ikke vært her på mange år.

Takker for tips og innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...