PerEklund Skrevet Mai 18, 2006 Share Skrevet Mai 18, 2006 Jeg bestilte noen greier på Koed til Dkk 1112 ,- De 1100kronene var da inkludert med ca. 300 i frakt. Altså jeg kjøpte ca. for 800kroner i deler. Så idag får jeg en regning fra TNT express på 590kroner. 395,- i import mva. 95,- i utleggsprovisjon 100,- Administrasjonsgebyr =590,- totalt. Er det sånn det skal være eller er noe galt her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 18, 2006 Share Skrevet Mai 18, 2006 Det stemmer at du får dette etter ja. Jeg fikk vel omtrent samme sum på støtfangeren min jeg kjøpte fra koed. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 18, 2006 Share Skrevet Mai 18, 2006 Hmm... Etter min utregning, så skal det gå slik hos deg: 1112,-DKK = 1164 NOK (dagens kurs) Det skal, så vidt jeg husker, regnes MVA på alt (inkl frakt, altså). Tollvesnet tar ca 150-180,- (husker ikke nøyaktig) for å behandle pakken din. Dvs, (1164 / 100) * 25 = 291,- 291 + 180 (tollgebyr) = 471,- 590 - 471 = 119,- TNT tar altså 119,- for å gjøre jobben for deg (dvs, legge ut for mva på forhånd). Minnes ikke jeg betalte SÅ mye for at TNT gjorde dette.. (noe man heller ikke kan velge at de ikke gjør heller). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerEklund Skrevet Mai 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2006 Ok, kunne kjøpt skiten i norge da heller...ble vell nesten dyrere å kjøpe det i danmark. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dude Skrevet Mai 18, 2006 Share Skrevet Mai 18, 2006 korleis blir det vis en reise til danmark, kjøper deler for 10 - 15 000,- og kjører til norge med det. Må vel betale mva i tollen da? Må en legge fram kvitering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerEklund Skrevet Mai 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2006 korleis blir det vis en reise til danmark, kjøper deler for 10 - 15 000,- og kjører til norge med det. Må vel betale mva i tollen da? Må en legge fram kvitering? Det er vell rimelig lett å "smugle" sånne ting. Sett det på bilen foreksempel i danmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 18, 2006 Share Skrevet Mai 18, 2006 korleis blir det vis en reise til danmark, kjøper deler for 10 - 15 000,- og kjører til norge med det. Må vel betale mva i tollen da? Må en legge fram kvitering? Ifølge daniel på koed, så kan man ikke kjøpe over disk varer som er trukket fra dansk mva. Man må kjøpe med mva, og man må tolle dem inn slik at man betaler også NORSK mva på grensen (hvis man skal gjøre det lovlig, selvsagt). Minnes man så kunne fakse, osv osv, at man har betalt norsk mva, tilbake til koed, for så å visstnok få den danske mva-en tilbakebetalt (samme prosentsats som i norge, btw). Send en mail til daniel eller søk her på forumet for bedre svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dude Skrevet Mai 18, 2006 Share Skrevet Mai 18, 2006 Men når man komer til grensen og ska betale den norske mva.en, må en ha kvittering da? Dersom man har kjøpt motor, gear, kardang osv med privat person, og ikkje har kvittering? Beregner de da verdien, så en risikerer å måtte betale mva av 15 000, når en ikkje har betalt meir en 4-5000kr for det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå