Gunnar Skrevet Mai 20, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2006 Ja, da går den igjen. Har til og med fått bygd inn og kobla til lambdasonde, samt bytta BTR.. men det ser desverre ikke ut for at det har hjulpet.. Dvs., den går fint på visse turtall, men når den er blitt varm og jeg gir den litt mer enn bittebittelitt pådrag, så begynner den å skyte som en gærning, og drar ikke. Altså har den fortsatt samme problem som tidligere, selv med lambda tilkoblet. Noen tips? Jeg begynner å bli lei.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 20, 2006 Share Skrevet Mai 20, 2006 Hmm,regner med du har sjekket tennings detaljer etc. Falsk luft? Dyser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 20, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2006 Vel, kunnskapene mine er jo noe begrensa (læreprosjekt kalles dette), men har sjekka det jeg kommer på som er fornuftig og enkelt. Dvs. at jeg har sjekka jevn gnist, prøvd to coiler, prøvd to sett plugger, prøvd flere sett pluggkabler, prøvd tre rotorer og fordelerlokk, dobbeltsjekka plasseringen av veivsensoren.. og også en del som ikke har med tenninga å gjøre, bytta bensinfilter og BTR og sjekka at den får bensin (og det er det tydeligvis ingen som helst mangel på), sjekka at returen er åpen (blåste gjennom og hørte det surkla i tanken), mm.. Det var en på BMWCCN-forumet som nevnte kaldstartdysa, at jeg burde prøve å stenge bensinslangen som går til den, men det var lettere sagt enn gjort, og jeg må innrømme at jeg er noe usikker på hvilken slange det er. Går ut i fra at kaldstartdysa er den som stikker opp i innsuget (sitter under det), og fra den går det en slange inn til fuel railen. Er det slangen jeg må prøve å stenge? Uansett er det nok rimelig sikkert at den får altfor mye bensin.. men er ikke sikker på at det ikke er noe mer feil.. går som sagt veldig urent på tomgang og lave turtall, men har sine godpunkter lenger oppover hvor det høres ut som den sviver akkurat slik den skal, selv om jeg ikke kjenner M30-motorene i det hele tatt. Har også tetta lekkasjer (bakover) i eksosen, men oppdaga i dag at det lekker litt et eller annet sted helt inne ved motoren, var vanskelig å se hvor det kom fra, men det siver ut røyk fra rundt manifolden, enten så er det inn mot toppen eller så er det i skjøtene fra manifolden til rørene. Har også gått over slanger og slikt, og tror ikke den kan suge så altfor mye falsk luft noe sted.. Når det gjelder dysene så vet jeg ikke hvordan jeg evt. skal få kontrollert de? Har jo en annen M30B35 liggende, så siste utvei blir å plukke hele innsuget og ledningsnettet fra den.. men har lite lyst til å plukke mer enn jeg allerede har gjort fra den motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325iturbo Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 Dra ut Lamda å se hvordan dn er da? Var slik på min m20, kobla av lamda og den var fin, bytta til ny og fuska og skjøt litt mindre en med den andre lamda, så jeg dreit i lamda og alt funker perfekt fortsett for at den bruker en del bensin:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2006 Har funnet utav det for lenge siden.. Fant ut at E34 535i aldri var levert med kaldstartsdyse i det hele tatt, og kabelen forrige eier hadde satt på kaldstartdysa skulle egentlig til kullfilterventilen.. så kaldstartdysa stod med full åpning hele tiden og spruta innsuget fullt av bensin. Da jeg tok det av var det svær bensindamm inni der.. på tross av at den hadde stått en stund. Så det hjalp å sette på et E34-innsug uten kaldstartdyse.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå