Gå til innhold

Bytte av orginalhøytalere i E39


Anbefalte innlegg

Hei Nautilus

Nå har du vært i butiken, hvordan gikk det?

Jeg vet at 3dB er det minste du må opp i for å høre en merkbar endrig. Ta å bruk søkemotoren din så får du mange treffe som støtter dette, men la oss ikke krangle om småting. Det viktigst tross alt er at man har et anlegg som overdøyver all den støyen som man plukker opp. Det være seg dårlige (og kanskje gamle) kondensatorer, dårlig jording, dårlig sammenskrudd bil, dårlige veger osv, osv.

I alle fall er elektroniske produkter i bil utsatt for mange støykilder...og det er det vi må ta høyde for.

Det som er vesentlig er at man opplever lyden i bilen som bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei Nautilus

Nå har du vært i butiken, hvordan gikk det?

Heisann! Gikk egentlig ganske bra i dag. Solgte en Pioneer AVIC-X1BT, Kicker KX2500.1, Kicker L7 12", Focal 130KP, Focal 165K2P og Sony NV-U50 så jeg er egentlig utrolig fornøyd med dagen. Solgte ingen Isotec forsterkere i dag da men.

Jeg vet at 3dB er det minste du må opp i for å høre en merkbar endrig.

Og jeg vet at det er 1dB. ;)

Ta å bruk søkemotoren din så får du mange treffe som støtter dette, men la oss ikke krangle om småting.

Gjort det og dem seriøse sidene sier 1dB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nautilus

Nå har du vært i butiken, hvordan gikk det?

Heisann! Gikk egentlig ganske bra i dag. Solgte en Pioneer AVIC-X1BT, Kicker KX2500.1, Kicker L7 12", Focal 130KP, Focal 165K2P og Sony NV-U50 så jeg er egentlig utrolig fornøyd med dagen. Solgte ingen Isotec forsterkere i dag da men.

Jeg vet at 3dB er det minste du må opp i for å høre en merkbar endrig.

Og jeg vet at det er 1dB. ;)

Ta å bruk søkemotoren din så får du mange treffe som støtter dette, men la oss ikke krangle om småting.

Gjort det og dem seriøse sidene sier 1dB.

Hei Nautilus

Flott engasjement, stå på! Tenkte at denne linken fra Miljøforvaltningen kunne være av interesse, ta spesielt en titt på hva de skriver..." En endring på 3 dB vil av de fleste oppfattes som merkbar, mens en endring på 5-6 dB vil være tydelig."

http://www.miljostatus.no/templates/PageWithRightListing.aspx?id=2959

Seriøst nok? Forøvrig vil jeg gratulere deg med salget, men den med Isotec tok jeg ikke.

Noen innvendinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen innvendinger?

http://www.bcae1.com/decibel.htm

men den med Isotec tok jeg ikke.

Lurer på hva vi kaller denne i butikken!!

http://www.iceaudio.no/images_produkt/s ... d6f45588Se

Se på den logoen helt til høyre på forsterkeren!

http://www.iceaudio.no/index.php?func=v ... 12d6f45588

http://www.iceaudio.no/images_produkt/s ... 12d6f45588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nautilus

Ja, her var det masse jeg ikke forstod.

Er vi uenige om at lydens påvirkning (svigninger i uften) av det mennsklige øret er noenlunde konstant over , la oss si de siste tusen årene? Nei, det tror jeg ikke. At jeg begynner å bli mer "tunghørt" har ungene fortalt meg, så den er grei.

Men at vi mennesker har endret oss så radikalt siden 1979, nei det var nytt for meg.

Så 3dB (tre tienendels Bell) gjelder fortsatt?

Flotte bilder forresten.

Ha fortsatt en god dag i førersetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det masse jeg ikke forstod.

Jasså? rart..

Men at vi mennesker har endret oss så radikalt siden 1979, nei det var nytt for meg.

Blitt bedre sanser siden 79.... :) Tenkte på målerene som var da i forhold til dem som er nå. Er en grund til at dBdrag måler jevnlig blir oppdatert!

Flotte bilder forresten.

Finner sanne på internett.

Ha fortsatt en god dag i førersetet.

Jo takk. Ligeså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Nautilus

Ikke det at jeg ikke fostod den tekniske delen, det var mer vitsen med bidraget jeg tenkte på. Var jeg stygg nå? Det var i alle fall ikke tilsiktet. La meg heller sitere Mini (Jacobsen, fotballspiller fra Bodø (?) "Sannheten kan ødelegge enhver artig diskusjon" (Eller noe i den dur)

Du skal trykke mye på tastene før du får meg til å endre mitt hovedargument rundt disse 3dB'ene.

Ok?

Så :

Ha fortsatt en fortryllende atfen, med et håp om en grombil i det fjerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg ikke fostod den tekniske delen, det var mer vitsen med bidraget jeg tenkte på. Var jeg stygg nå? Det var i alle fall ikke tilsiktet.

Tror ikke mitt bidrag var noe dårligere enn ditt. Du kan være så stygg som bare mulig for min del.

La meg heller sitere Mini (Jacobsen, fotballspiller fra Bodø (?) "Sannheten kan ødelegge enhver artig diskusjon" (Eller noe i den dur)

Du burde kunne den utenat nå. Siden du har skrevet den x antal ganger er alt. Sist på denne måten.

Nå skal ikke jeg ødelegge en god historie, for det er som Mini (tidligere fotballspiller) sa det; Sannheten kan ødelegge enhver historie!
Du skal trykke mye på tastene før du får meg til å endre mitt hovedargument rundt disse 3dB'ene.

Du får gjøre som du vil. Så får folkene på bimmers gjøre som dem vil.

Ha fortsatt en fortryllende atfen, med et håp om en grombil i det fjerne!

Og den var ment som? Har netopp solgt en grombil så det blir nok ikke så lenge til neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runegro; Jeg har et lite spørsmål til deg i forhold til din måte å diskutere og sitere på i denne tråden. Du virker som en typisk person som ikke klarer å akseptere at du har gjort en feil. Samt du bruker sitater fra diverse personer gang på gang.

Så da blir mitt store spørsmål: ER DU LÆRER?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Michael P (Nautilus)

Du får A i surfe på forumet, og rett skal være rett, jeg har brukt metaforen før. (Skitt, det husket jeg ikke, men der er Altsheimeren igjen..)

Nå er ikke dette et forum for metaforer, men hva med "like barn leker best?" eller en som er ganske mye dypere "Russerne sadler sakte,men rir fort" Den sitste er hentet fra Hans W Steifeldt, den irriternde bergensjournaliste som har vært i (tidligere) Sovjetunionen i 15 år ( nå å treffe på Etter 18, NRK radio).

I alle fall så ser jeg dette som en aksept for at vi er enige om å legge min tolknig til grunn for vår initielle uenighet.

Kjøp en grombil og la den vandre, fra den ene til den andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Michael P (Nautilus)

Du får A i surfe på forumet, og rett skal være rett, jeg har brukt metaforen før. (Skitt, det husket jeg ikke, men der er Altsheimeren igjen..)

Nå er ikke dette et forum for metaforer, men hva med "like barn leker best?" eller en som er ganske mye dypere "Russerne sadler sakte,men rir fort" Den sitste er hentet fra Hans W Steifeldt, den irriternde bergensjournaliste som har vært i (tidligere) Sovjetunionen i 15 år ( nå å treffe på Etter 18, NRK radio).

I alle fall så ser jeg dette som en aksept for at vi er enige om å legge min tolknig til grunn for vår initielle uenighet.

Kjøp en grombil og la den vandre, fra den ene til den andre...

Damn! Det er deg og Morten Harket.. Så du er nok ikke lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dårlig med svar ja Runegro, men slik er det vel med de som tenker dypt.

Nå vet jeg jo ikke helt hvor meget en person med en 520 skal snakke om noe som helst som har med grombil å gjøre, men vær så snill, for all del, ikke gi deg. Du er desidert overordnet alle oss andre her på bimmers, både hvis gjelder inntellekt og kunnskap (kanskje på tide å lukke skapet å titte litt på virkeligheten på den andre siden?)

Hvorfor ikke lage en avstemning.

Runegro til president!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilliten, eller var det sarkasme?

Samme fanken, engasjement er godt for oss alle. Hva ville verden bestå av dersom vi ikke lot oss provosere? I gamle dager hevdet man at "nød lærer nagen kvinde at spinde" I dagen Norske samfunn har vi bare nakne damer!

Vi har ingen nød.....nei dette føre ingen sted..

På et forum som dette vil det nødvendigvis (og heldigvis) bli en del brytninger om meninger. Det setter jeg stor pris på. Vi er ikke, selv om mange av oss kjører BMW, nødvendigvis hensatt til å gruppetenke? Er vi det?

Men, nå er vi LANGT utenfor hva trådinitiator startet på. Likevell vil jeg personlig takke for innspill og konstruktive betraktninger.

Men, er det noen som kan pense dette inn på hovedsporet?

PS

En 520 er jo tross alt en bil, og jeg trenger ikke en penisforlenger.

(AU!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...