Dessection Skrevet Juni 7, 2006 Share Skrevet Juni 7, 2006 *le for meg selv* Men siden det er ordtaksdagen i dag så: "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" - George Best "Bedre vær, mindre klær" - Radio Tango sin værmelding!!! "Å mekke bil er erotisk kunst, bil'n ligg oppå og je ligg unnst" - Vazzelina Bilopphøggers <-- Kanskje noe for deg å prøve Jeg ser ikke noe behov for penisforlenger for min egen del. Bil velger jeg etter hva jeg selv har av ønske til bilen. Men igjen da ser jeg ikke hva du skulle inn på "Grombil" for? "Forhjulene er bare delvis med på å styre, for større rettnings forrandringer må man stille opp bilen og kjøre sidlengs." <-- Derfor vil jeg ha heftig motor, godt understell og bil jeg selv trives med Mulig du ikke trenger penis forlenger, for det hadde vel sikkert ikke hjulpet deg noe uansett. "Kjør først du, så venter jeg på deg der" ------------------------------ ONTOPIC! Jeg vil som flere andre her anbefale deg å kjøpe deg en forsterker å koble på orginal høytalerene først. Tror du vil få MYE ut av det fremfor å bytte høytalere da som andre har sakt ikke de nye høytalerene vil få noen bedre effekt inn enn de orginale og derfor vil det være lite for seg. Om du bruker en !!!!ISO-FORSTERKER!!!! eller en vanlig forsterker må bli opp til deg selv, men prøv det først så kan du tenke på høytalere senere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runegro Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 Siden jeg ikke gir meg så må jeg nødvendigvis være lærer. Og, hold dere fast, for en lærer er dette som manna fra himmelen. Trodde dere at dere skulle slippe unna? No way! Her starter vi på nytt og terper atter en gang på det som er vesentlig. Stå på folkens, her er det bare motstand å finne! 3db, hvor har du gått? R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 Siden jeg ikke gir meg så må jeg nødvendigvis være lærer. Og, hold dere fast, for en lærer er dette som manna fra himmelen. Grunnen til at han trodde du var lærer var nok ikke fordi du ikke ga deg var nok mere pga at du var en bedreviter som ikke inrømmer feil. Siterer i hytt og gevær for å få folk til å tro du er smart.. Om du inrømmer det nå eller senere er egentlig det samme for meg. Du bare virker dummere og dummere jo lengre tid det tar. http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/Hb ... nd/db.html The factor of 10 multiplying the logarithm makes it decibels instead of Bels, and is included because about 1 decibel is the just noticeable difference (JND) in sound intensity for the normal human ear. http://www.astralsound.com/the_decibel.htm We can just about distinguish 120 different levels over that range: our hearing doesn't easily distinguish between differences in level of less than about 3 decibels, but with practice differences of 1 decibel (about 9/8 difference in sound pressure) are perceptible. To most listeners a difference of 1 decibel is "just noticeable", 3 decibels is "clearly noticeable", and 10 decibels is "twice as loud". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runegro Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 Hei folk Dette var jo av interesresse, og det eneste som man kan trekke ut av Nautilus bidrag er at den støtter min hovedtese. Ok, sannhet eller ei, jeg tror et det er like greit å terminere denne strengen her. R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 Hei folkDette var jo av interesresse, og det eneste som man kan trekke ut av Nautilus bidrag er at den støtter min hovedtese. Ok, sannhet eller ei, jeg tror et det er like greit å terminere denne strengen her. R Hallllooo!! Du bare overasker mer og mer! Forsto du hva du leste over her? Sto riktig nok noe om dine 3dB, men det var (3 decibels is "clearly noticeable") og før det (To most listeners a difference of 1 decibel is "just noticeable"). Direkte over satt blir linjene over som følger; 3 desibel er klart hørbart til de fleste lyttere er differansen på 1 desibel akkurat hørbart. Måtte bare oversette det så jeg er sikker på at du ikke dummer deg utfordi du ikke forsto. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mnesby Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 Litt morsom denne meningsutveklingen her. Mener å huske fra min barndom (host, host) at 3dB økning i følsomhet på en høyttaler medførte dobling av lyden. Medfører dette korrekthet fortsatt eller er jeg belemret med vranglære? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 Litt morsom denne meningsutveklingen her.Mener å huske fra min barndom (host, host) at 3dB økning i følsomhet på en høyttaler medførte dobling av lyden. Medfører dette korrekthet fortsatt eller er jeg belemret med vranglære? Det stemmer. Vi "diskuterer" hva som er merkbar forandring i lyden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 Eggsakt Runegro virker som om ikke forstår at 1db faktisk er den hørbare forskjellen for folk flest når det gjelder lyd. Mulig man ikke lenger hører forskjell på det når man er over 80år, men folk flest vil gjøre det. 3db da snakker vi om noe som ALLE kan høre helt garantert da. Men huff. Blir bare lei meg jeg når jeg leser dette som Runegro skriver. Det er rett og slett latterlig å være så vrang og uforstående. Men er vel slik det er når man lever i sin lille egne verden (The world of Runegro. Igjen: Runegro til President!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 Nautilus har rett, og det tror jeg du vet veldig godt Runegro, men du er bare ikke mann nok til å innrømme at du tar feil. Det er skikkelig artig å lese innleggene dine! Vet egentlig ikke om jeg skal le eller gråte, for jeg skjønner ikke halvparten av det du snakker om engang. Det er som en tur inn i en annen verden der kun fantasien setter grenser. Et par tips fra meg til deg for å unngå å bli dårlig likt på et forum: Ikke tro du vet bedre enn alle andre. Vær ydmyk. Svar direkte og tydelig. Ikke skriv lange innlegg som sklir ut med masse svada i stor Morten Harket stil. Men jeg tror nok det toget har gått for din del, desverre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 8, 2006 Share Skrevet Juni 8, 2006 Hmm... ikke noe svar her i dag? Holder han på å ringe NASA eller noe nå kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runegro Skrevet Juni 13, 2006 Share Skrevet Juni 13, 2006 Hei kjære venner. Beklager at jeg har vært offline noen dager, har vært på reisefot. Klart og konsist: Hvilket frekvensområde snakker vi om? (Bare kødder) Det finnes et stort utvalg av artikler på nettet som støtter både det ene og det andre. Går man tilbake i tråden vil man se at jeg uttalte meg (prøvde) i generelle former og da beklager jeg hvis dette har blitt missforstått Forøvrig så står jeg fremdeles på samme sted. (ok?? Det var ikke min mening å være verken belærende eller bedrevitende) Ok, en liten innrømmelse skal dere få, er fullstendig klar over at noen mennesker kan skille mellom +- 1 db, men da må man oscillerer lyden. (innenfor et gitt frekvensområde) Det jeg mente var at en merkbar endring av lyd , blandt folk flest, først oppstår med en endring ved +- 3 db og det er en dobling/halvering av effekten ut. Nei, jeg har ikke vært hos NASA, men det kunne jeg godt ha tenkt meg og...... jeg skal prøve å være mer ydmyk for ettertiden (ikke sikker på om jeg klare det). Forrøvrig er jeg heller ikke villig til å stille opp i noen valgkampanje. Så til metaforer og Harket, hva fanker er det med Harket? Der glapp det for meg. Stå på karer, ikke vær redd for de som vokste opp med Morten. Runegro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 13, 2006 Share Skrevet Juni 13, 2006 Hei igjen Runegro.. Tror dem fleste her vet hvilken vei dette fører. Og at du aldri kommer frem til noe saklig. Så du får bare fortsette. Jeg lar denne tråden være nå. Så kan du fortsette i din lille verden. Folk her har sikkert fått nok utav denne diskusjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runegro Skrevet Juni 13, 2006 Share Skrevet Juni 13, 2006 Hei Nautilus Takker for en vennskapelig meningsbrytning. Beklager at vi ikke kunne komme frem til en felles forståelse, men slik er livet. Runegro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 14, 2006 Share Skrevet Juni 14, 2006 Hehe. Denne tråden hadde jeg gått glipp av, og den er jo rett og slett bare super. Ser dere har blitt enige om å være uenige - og det tror jeg er en bra løsning. Underholdning en sen kveld har dere nå ihvertfall klart å stelle i stand. Mistenker forøvrig en av partene i diskusjonen for ikke å ha hørt om en ISO-kontakt i bilstereoverden, og at det er årsaken til forvirringen rundt en "ISO-forsterker", men samme kan det egentlig være.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runegro Skrevet Juni 14, 2006 Share Skrevet Juni 14, 2006 Hei Gunnar Er det ikke slik man ønsker trådene? Fulle av liv og brytninger og viten om at dette er et fora som er vitalt? Runegro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå