Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på en 95 modell M3. Noen som har peiling på hvordan forsikringen er på den i forhold til 325? Har ikke hørt med forsikringsselskap enda, derfor jeg spør her :)

Takker for alle svar!

Skrevet

Jeg tror motsatt. M3 er såpass spesiell og sjelden bil at skadestatisikken fyker rett til værs så fort EN bil drar av veien...Deretter også premiene...

Skrevet

Jeg betaler 6155.- i året for min M3GT, 70% bonus, full kasko 8000km, og alle brukere har hatt førerkort i 7 år. (det var samme pris på både 3,0 GT og 3,2) En 325, kommer på rett over 10000.-

• 4 years later...
Skrevet

Har undersøkt litt priser på forsikring av 98 M3 3.2.

Alle bruker over 25 år og hatt førerkort i 7 år

60% bonus

12.000km i kjørelengde

Parkering på egentomt

Egen andel 4-8000kr

Gjensidige skulle ha 25000

Storebrand skal ha 18500

Venter på svar fra IF og Tennant.

Noen som vil skrive her hva de betaler i forsikring?

Skrevet

Har fått et lite inntrykk av at Storebrann ikke har så ille forsikringspremie på M3. Mener jeg beregna min 8K km, 21 år, full kasko 50% bonus til litt over 20K

Hadde Gjensidige på min 2 måneder før jeg avskildta og satte den i garasjen, og da hadde jeg 33K i året inkludert YS avtale.

Gjerne si fra her om noen finner noe billigere enn Storebrann :)

Skrevet

Anbefaler dere å sjekke ut dnbnor!

Sjekka pris på 1988 mod 535i med 12000km, kun ansvar og bruker er 19år med startbonus(20%).

Gjensidige, sparebank1 og if ville ikke hoste opp noe pris på nettkalkulator pga det ble for dyrt.

Nemiforsikring.no skulle ha 36.000 i året mener jeg det var.

Dnbnor skulle ha 10.000 i året :)

Det er bare 1500kr mer enn de krever for 520a..

Skrevet
318is godkjent ombygd som M3, forsikra som M3 med 286hk.

23år

50% bonus

8000km kjørelengde

8000 i eigenandel

full kasko

Pris 10000,-

Hvilket selskap? :)

Skrevet

Gjensidige. Personleg har eg ikkje opplevd at andre selskap kan "konkurere" eller gi pris når det kommer til BMW og brukarar under 23år (if, nordea, storebrand osb)

Eg kan føya til at prisen er ink ca 1500kr i rabatter.

Skrevet

Generelt er gjensidige billigst kansje men tror dette har endret seg en del i det siste.

Hvordan du får 10k i året med samme kriterier som meg var rart. Jeg har 3.2 men likevel får jeg 33k inkludert 8k i rabatter hos gjensidige.

Skrevet
Generelt er gjensidige billigst kansje men tror dette har endret seg en del i det siste.

Hvordan du får 10k i året med samme kriterier som meg var rart. Jeg har 3.2 men likevel får jeg 33k inkludert 8k i rabatter hos gjensidige.

Du kan vel ikkje meine at me har dei same kriterene? Eg er for det første passert 23år, du er 21år? Hos gjensidige blir du rekna som "vaksen" v/23år. Mao får du billigere premie og du slepp å betale ungdomstillegg som er nokre kroner årleg.

Det andre viktige her trur eg er post nr. Eg bur på Stord som er ein liten by med omlag 17500 innb. Trur ikkje denne lille byen skyter til vers på ulykestatistikken. (sjølv om det føles som om det er mange ulykker og unge liv går tapt). Bur du i melhus i trondheim? Sikkert langt høgare ulykestatistikk..

Skrevet

Bor i Melhus ja, 13-14K innbyggere ca.

Har regna på 23 år med 70% bonus jeg på kalkulatoren og havna på litt over 15K i året da.

Det er 20% rabatt som er forskjellen på over og under 23 år.

Da er det sikkert såppas stor forskjell på stedene samt 3.0L til 3.2L som gjør det da :/

Skrevet
Bor i Melhus ja, 13-14K innbyggere ca.

Har regna på 23 år med 70% bonus jeg på kalkulatoren og havna på litt over 15K i året da.

Det er 20% rabatt som er forskjellen på over og under 23 år.

Da er det sikkert såppas stor forskjell på stedene samt 3.0L til 3.2L som gjør det da :/

Ok, no høyres det ganske rett ut, om du hadde valgt 3.0 og medlem i ys så hadde du havna på 10k ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...