Gå til innhold

325i e30. Får endelig sårt trengt oppmerksomhet (Bilder)


blade77
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, da skal jeg endelig legge ut en tråd om bilen min og tingene som vil gjøres på den fremover.

Litt historikk: Kjøpte bilen i 2001, for en grei penge og har hatt den som bruksbil siden da. Har kjørt snart 100000 km med den og den har stort sett fungert veldig veldig greit. Har ikke alltid vært like flink til service og vedlikehold. Og hadde vel egentlig bestemt meg for å holde det sånn til bilen mere eller mindre ga opp. Litt rust her og der og hadde mest lyst på ny bil. Vet at dette er ikke særlig snilt mot en bil av dette kaliberet men, sånn var nå en gang tankegangen min.

I Juli ifjor gikk det som det måtte og registerreima røk. Skulle på langtur og ved Jessheim sa bilen stopp. Og her begynner eventyret......

For å si det litt rett ut så synes jeg synd på bilen min, som hadde tjent meg så bra. Hvor ellers kunne jeg finne den kjøreglede til den prisen, hvor kunne jeg finne den fine lyden av rekkesekseren osv osv osv.

Deler ble bestilt og jeg fikk byttet 6 ventiler i toppen. videre fikk nå bilen nå nytt fordelerlokk og rotor, samt oljebytte og nye o-ringer til oljedamprøret fra bunnkassa. Og nå fikk jeg tips om en butikk som het koed i danmark.

Jeg kan ikke skryte nok av disse. Prisene deres er veldig gode og frakt problemfritt. Hadde dte ikke vært for dem hadde jeg nok og bestemt meg for å ikke gidde å bruke mere penger på bilen.

Det siste året har dette blitt byttet på bilen:

- nye bilstein dempere foran. (den ene frøys om vinteren)

- Byttet frontrute. ( Steinsprang)

- nye skiver, klosser og hjullager foran.

- alle foringer til dynamoen byttet.

- Sveiset rust bak venstre støtdempertårn.

- Byttet håndbremssko og justeringsskrue bak.

- Montert inn shortshift, samt byttet litt foringer rundt giret.

- Byttet frontlykter til linselys.

- Byttet o-ring på "oljefilterholderen".

Og idag er nye deler bestilt:

- Interiør fra e-46, dette er elektriske frontseter med memory.

- Girkule med lys.

- Motorfester.

- Bensinfilter.

- Tennplugger.

- og mye annet småplukk.

Skal være flink og legge ut bilder etterhvert som de kommer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder kommer her, må bare lære meg hvordan jeg får lagt ut.

Men det beste av alt er at delene som jeg har bestilt fra Koed kommer idag. Skal blir helt sinnsykt kuult å få inn e-46 setene med elektrisk justering og memory. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da skal det endelig komme noen bilder her.

Har fått montert inn e46 seter med elektrisk justering og memory, har fått justeringen til å fungere men ikke memory enda. Mulig stolene må ha en strømkilde inn til, men har lyst til å få tak i koblingsskjema eller noe sånt for å få sett hva som er riktig.

Her er hvertfall det gamle slitne interiøet. en sportsstol og en vanlig:

P4160002.jpg

Og her har jeg fått en den ene nye stolen:

P4160012.jpg

Har og montert inn ny girspak med lys i. Utrolig fint sett å montere og utrolig pent med det samme rød lyset under teksten på toppen som det er i resten av dashbelysningen. Er og koblet slik at den dimmer med de andre.

P4160011.jpg

Videre har jeg fått byttet litt småting som bensinfilter og begge motorfestene framme. Har byttet ene plata bak bakskivene samt håndbremseskoene, og skal gjøre det samme på andre siden. Blir og nye bakhjulslager mens jeg er igang der.

Sommerdekk er snart på bilen igjen og, har kjørt på piggfrie vinterdekk til nå. Har hatt en skjev bakfelg, den ble levert til retting idag og skal være ferdig imorgen. Blir digg med litt ordentlige dekk på bilen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor du ser røykpakka skjønner ikke jeg, røyker ikke, men det er rart hva som kan ligge under en stol når man demonterer, derav pølsepapiret.

Men takk for innsikten at ikke bilen din ser sånn ut. Hadde nok tapt litt søvn uten den infoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her har vi resten av bilen. Som dere ser så er det litt jobb som fremdeles gjenstår, men er utrolig godt å ha kommet igang med de tingene som er allerede gjort.

DSCF3694.jpg

Her et lite frontbilde, tåkelysene gikk jo selvfølgelig istykker av steinsprang, har satt inn noen billige små, men er litt klar foe noen som passer bedre inn i bredden. De orginale er jo så syke dyre synes jeg.

DSCF3695.jpg

DSCF3696.jpg

DSCF3697.jpg

DSCF3698.jpg

Og her har vi begge de nye setene montert inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...