Gå til innhold

325i e30. Får endelig sårt trengt oppmerksomhet (Bilder)


blade77
 Share

Anbefalte innlegg

De kostet meg 2800.- pluss mva fra Koed. Men da fikk jeg og med bakseter og dørtrekk til samme bil. Tekt å se om det kan la seg gjøre å få inn baksetene og. Hadde vært litt kuult. Men har litt tvil på at det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frakta gikk med TNT, mener den kom på 640.- og da er den levert på døra. Bestilte noen andre deler og men alt kom på en pall, og de andre delene var ikke store eller tunge, så da tror jeg ikke de andre delene hadde hatt så mye å si på prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Idag ble vannpumpa og termostaten byttet. Endte selvfølgelig opp med at jeg knakk et viftebald, og måtte kappe opp den gamle pumpa for å få tilslutt skrudd av viskosekoblingen. Gjorde ikke ting bedre av at jeg kjørte vinkelsliperen i tommelen heller.

Ligger tråd ute på Teknisk om noen kan hjelpe meg med noen deler, siden jeg skal til Frankrike på ferie med bilen til fredag.

Men en annen ting som har blitt mer og mer klarere for meg er at jeg kanskje må gjøre noe drastisk med motoren i det lange løp. Den ryker litt nå jeg ruser den, og misstenker vel at den dermed bruker litt olje. Har og funnet ut at det er oljelekkasje sannsynlig mellom kassa og motoren.

Det og at motoren har gått 260000 nå. Gjør at tanken melder seg om byttet til en nyere motor. m54 på 3 liter hadde vært ufattelig moro, men realistisk så blir det vel en 2,5 liter. Så her får vi bare se etterhvert. Skal uansett få bilen 100% rustfri før jeg gjør noe så drastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da er viskosekoblingen og vifta byttet ut.

Olje og filter er og byttet nå før Langturen skal til. Stikker til Frankrike på fredag, men må innrømme jeg er litt bekymret over at det ryker litt blått når jeg ruser den. ikke så veldig synlig, men akkurat nok til at det bekymrer meg litt. Har nå fått på Helsyntetisk olje istedenfor semisyntetisk som jeg kjørte på, så får se om det kan hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Da er bilen solgt...... Virker som om den har fått seg en god eier.Håper vi får se videre her hva som skjer med den.

Men for å fylle tomrommet som er etter 325'en så får jeg i neste uke min nye bil. Og ja det måtte bli en BMW.

Fra Tronrud i Drammen får jeg en 99 520 touring. Den komemr først i neste uke,og skal senere i måneden få seg nytt panser og bakluke.( den kjente feilen her). Ellers så blir det nok en tråd om denne og. Dadet er litt småting som jeg ønsker åendre på den sånn rent visuellt. Skal ikke ha en overstylet bil. Men er noen småting som fremhever utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,den klarte seg veldig fint på tur ditt og tilbake. Meldte meg inn i NAFfør jeg dro så jeg hadde veihjelp, bare sånn i tilfelle. Men den kunne jeg ha glatt spart meg.

Selv om 325'en nå ersolgt og erstattet av en nyere bil. Så skal jeg ikke legge skjul på at den er savnet.

BMW gjorde veldig mye riktig med den bilen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...