Gå til innhold

Skuffet Bremse test !!!

Share

Anbefalte innlegg

Du kan da ikke forvente at de originale dysene dine skal levere mat til +30 hk kun ved hjelp av en chip heller...

Skal du ha over 200hk så må du nok få opp kompforholdet en del, enda mer durasjon på kammen og en mapping som er til din motor.

Jeg syns det er helt forståelig at du ikke fikk 200hk. Hadde du brukt 20k på noe jalla turbo greier så kunne du nok hatt 250+hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du kan da ikke forvente at de originale dysene dine skal levere mat til +30 hk kun ved hjelp av en chip heller...

Skal du ha over 200hk så må du nok få opp kompforholdet en del, enda mer durasjon på kammen og en mapping som er til din motor.

Jeg syns det er helt forståelig at du ikke fikk 200hk. Hadde du brukt 20k på noe jalla turbo greier så kunne du nok hatt 250+hk.

Husker jeg ikke heil feil så var det flerre som trodde bilen fikk for mye bensin. mellom 2000 - 3000 hopper den. de mente de var fordi den drukknet !

ikke vett jeg. men når jeg bestillte chipen, så spesifiserte jeg va som var gjord. Men de går vell ikke and og få det perfekt heller me en chiputen og map'e den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå koster S14a endel mer og.. (enn E30 325)

Men er som du sier et godt utgangspunkt til lett trimming.

En på jobben har en slik, han har bytta en vakumslange og eksos fra downpipen (HKS), og med det steg trykket fra 0.5 til 0.8, og det er ca 230hk i den nå. Neste på lista mer bensintilførsel og IC. Samt en mapping dings til 15000 fra statene.

Bør bli bra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke på 2-3000rpm du trenger mer bensin da, i hvertfall ikke i vesentlige mengder med dine mod'er.

Sleng på datasprut :D

Tror det vill hjelpe mye me å hive i datasprut ?? eller koster det mer en det smaker !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det vill hjelpe mye me å hive i datasprut ?? eller koster det mer en det smaker !!

I ditt tilfelle tror jeg det koster mer enn det smaker, fordelen er at du kan ta det med deg på neste motor når du skal bygge turbo. Ca 10k forholdsvis komplett fra utlandet for E6X/SMC.

Mapping..det kan variere fryktelig mye i pris. Leser du litt teori om mapping og suger informasjon fra folk så kan du nok gjerne mappe/grovmappe selv og la de kyndige ta seg av de siste hestekreftene.

Da blir det nok ganske så mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S14A har 200 ikke 180 HK. Lett å trimme men ser ikke ut som noen ordentlig sportsbil og egentlig ganske stygg bil, og alt for stor.

Synes 190 HK med de moddene du har gjort høres meget riktig ut.

Sebring grenrøret er ikke verdens beste konstruksjon heller. Meget mulig at du rett og slett taper effekt med det.

Se på grenrørene på M3 og M5 motorene. De er meget tynne rør.

Supersprint er nok de eneste OK grenrørene man får til den motoren.

Du kan bygge datasprut selv som byggesett og da blir det meget billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er i stavanger området regner jeg med? Hvor i stavanger må jeg da? Eller er det normal pris hvor som helst?

Ålgård, ca 20min kjøring fra Stavanger. Det er nok ikke normalpris hvor som helst nei. Han som har rulla er grei med de som har samme interesse som han selv :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S14A har 200 ikke 180 HK. Lett å trimme men ser ikke ut som noen ordentlig sportsbil og egentlig ganske stygg bil, og alt for stor.

Synes 190 HK med de moddene du har gjort høres meget riktig ut.

Sebring grenrøret er ikke verdens beste konstruksjon heller. Meget mulig at du rett og slett taper effekt med det.

Se på grenrørene på M3 og M5 motorene. De er meget tynne rør.

Supersprint er nok de eneste OK grenrørene man får til den motoren.

Du kan bygge datasprut selv som byggesett og da blir det meget billig.

Det er fint du vett det. For han benka sin klin ORG. og da fikk han 180 i motoren. Jeg og vett at det skal vere 200hk i s14a. MEN han har papir på at i hans 200 sx var det 180hk i motoren når den var ORG.

Stian329 fikk du PM'en ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...