Gå til innhold

520d

Share

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer E39 520d. Noen typiske feil denne bilen er utsatt for? Hvor sterk er denne motoren (levetid)? Synes ikke den stod noe tilbake for min E34 tds vedr. aks ihvertfall, men så har jo utviklingen gått riktig vei her også da. Største feilen med bilen er vel BMW uten 6`er :-k

Det jeg synes er litt bekymringsfylt, er hvor skremmende fort prisene har falt på disse som bruktbil. Selvf. positivt på mer en måte, men det lukter litt svidd av det, om dere skjønner?!

Mange ønsker sikkert nå å anbefalle 525d eller 530d istedet, men disse koster fortsatt mer enn jeg ønsker å bruke på bil nå. Må låne litt, og frykter renten de neste årene.

Kanskje noen som vet av en bra en? :santa:

Fant en i Molde, men den var desverre solgt. 520d, med M-optikk, understell, skinn, klima, osv osv. Manglet bare TV/navi samt at den hadde rullet 150`+ Den var prisant 239000,-

krmt: Da blir min evt te salgs :wink:

93-E34 525tdsa, det skal vist være sportsunderstell på den iflg BMW(måtte bestille dempere, da de som lå på lager ikke passet) Burgunder rød, aut.klimakontroll, 18"BBS RC (Pirelli P7000), 15" org. BMW vinter (Hakka Rsi), el.vindu, el/varme speil, hvite blink/grøft, rails m org.BMW bøyler, takboks, Alpine reciver m/CD skifter, org.10høyttalere mm. EU, ok, årsavgift ok. God bil. Det har vært meningen å sette inn en Planet Audio på 6x50 tunge Watt + sub, men dette er ikke gjort enda.

Den har ikke skinn, ikke takluke, ikke nivåreg. og den er ikke chippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke 520d 6`r? jeg vurderer sjøl E39 520/520d/525tds for tiden.... VELDIG varierende priser på disse bilene!

men jeg er skeptisk til E39 525tds... føler denne motoren er litt vel "gammel" til disse bilene men kanskje jeg som er heeelt på bærtur :)

Jeg ville ikke ha kjøpt en E39 525tds... det er etterhvert en gammel motorkonstruksjon og må ikke forveksles med M57D25 motoren i E39 525d. E39 525d har en helt utmerket motor på 163 HK ved 4000 rpm og 350 Nm ved 2000 rpm. Jeg mener E39 520d er et fornuftig kompromis for skandinaviske forhold og jeg ville derfor ha kjøpt den hvis jeg skulle velge mellom de tre aktuelle modellene. E39 520d har den samme M47D20 motoren som f.eks er i dagens E90/91 320d, men uten common-rail og dermed har den litt lavere effekt. Det betyr imidlertid ikke at det er en dårligere motor som enkelte av og til skal ha det til... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...