Gå til innhold

For mye olje på motor,skader det?


Arnefles
 Share

Anbefalte innlegg

hehe jeg klarte det kunststykket å fylle på ALT for mye olje på førstebilen min. hadde en gammal mazda som var glad i olje(noe som er originalt på mazda fra fabrikk :P ) og klemte like gjerne nedpå et par liter. løsningen var bare å tappe ut olje til det blei sånn någen lunde under max, og kjøre noen runder rundt og røyklegge hele området med svartrøyk, til vi hadde brent bort oljerestene som var igjen. deretter gikk den like fint igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ekke den eneste som fyller for mye, en som kom på bergningsbil en gang på jobben og han hadde fyllt olje på motoren helt opp til det var fullt til påfyllingslokket :D husker også det var en som skulle bytte olje i garasjen sin selv, han krøp under bilen for å tappe olje, men det han ikke viste da var at det var girolja han tappet ut, så han fyllte 4liter på motoren i tilleg til det som var før. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ekke den eneste som fyller for mye, en som kom på bergningsbil en gang på jobben og han hadde fyllt olje på motoren helt opp til det var fullt til påfyllingslokket :D husker også det var en som skulle bytte olje i garasjen sin selv, han krøp under bilen for å tappe olje, men det han ikke viste da var at det var girolja han tappet ut, så han fyllte 4liter på motoren i tilleg til det som var før. :P

Mange luringer der ute... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ekke den eneste som fyller for mye, en som kom på bergningsbil en gang på jobben og han hadde fyllt olje på motoren helt opp til det var fullt til påfyllingslokket :D husker også det var en som skulle bytte olje i garasjen sin selv, han krøp under bilen for å tappe olje, men det han ikke viste da var at det var girolja han tappet ut, så han fyllte 4liter på motoren i tilleg til det som var før. :P
å det var denne jeg henviste til å ikke han som la ut tråden 8)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så jævla vanskeleg å peile etter kvert man fyller på olje??

Åh, herregud så vanskeleg..... :(

Stakkers folk...

Synst det er veldig mangen som virkeleg slurver, og det beskymrer meg litt.

Går ikkje til angrep på noen, men tenk i det minste litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å være uheldig! Bilen sto så å si rett,da kunne ikke jeg vite at det skulle gjøre SÅ stort utslag på pinnen! Likevel var det kun 4,5.dl,trodde det var mye mer ettersom det viste så langt opp på pinnen... Hvis du skal ha den tonen der,burde du holde deg unna nettet og heller skru alene viko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha den tonen der,burde du holde deg unna nettet og heller skru alene viko...

Skrur alene og, kan fort blir rot og surr desto fler som skrur, og mister kontrollen...

(desto fler kokker, desto mer søl)

Synst det er veldig mangen som virkeleg slurver, og det beskymrer meg litt.

Går ikkje til angrep på noen, men tenk i det minste litt...

Ikkje glemm det siste eg skreiv...

Men det er lett for ja, pga mangen folk gjer faen og, hjør det en gang så husker du neste, men fordel å sjekker etter kvert..

Er som regel ca. 1liter mellom min-max på pinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...