Gå til innhold

For mye olje på motor,skader det?


Arnefles
 Share

Anbefalte innlegg

Gjelder en 320ia-95 E36. Klarte å helle på for mye,ble faktisk til over plasten på pinnen. Skjønner at dette ikke er heldig,blir vel ekstra trykk og kan kansje gå hardt utover pakninger?

Noen som har erfaringer her eller råd?

Tenkte meg ned på biltema nå,hvis jeg rekker åpningstida deres i dag og få tak i en sak som jeg kan suge opp igjen nesten 1.ltr.

Har dessverre kjørt noen mil,håper det går bra...?

Min motor er strøken fra før av,er redd! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ene kontordama på jobben fylte rett som det var en liten på firmabilen vår (er berlingo), for det måtte man på hennes bil, og hun trodde det var normalt.

så det endte som det måtte ende det....en dag ville ikke bilen gå lengre, og det ble en regning på mange laken.

Så for mye olje på bilen er ikke like ille som å kjøre den tom, men det er ikke langt ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke farlig å ta 'litt' for mye.. Men tar du en liter, er det for mye.. Pakninger går til H. Topp pakninga kan si adjø, du får dårlig smøring.. Heller litt under max enn over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyller du mye for mye blir det jo et salig plaskebad inni der.. og det er ikke meningen. Tapp av. Trenger ikke noe sugeutstyr for det.. garantert enklere også, blir bare litt gris akkurat i det du skal skru til bunnpluggen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,da har jeg fått sugd opp en 1/2-ltr...

Trodde egentlig at det var mer,men er faktisk litt under max på pinnen nå.

Rart det ikke var mer,siden nivået viste godt over der plasten slutter.

En kompis som er bilmekaniker mente at hvis det var for mye olje på,ville motoren bare "spille" det ut gjennom eksosen.Ulempen(!) kunne være at det ville gå ut over katalysatoren.Men da er det i allefall løst,burde ikke ha tatt skade ved kun en 1/2-ltr for mye.-håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,da har jeg fått sugd opp en 1/2-ltr...

Trodde egentlig at det var mer,men er faktisk litt under max på pinnen nå.

Rart det ikke var mer,siden nivået viste godt over der plasten slutter.

En kompis som er bilmekaniker mente at hvis det var for mye olje på,ville motoren bare "spille" det ut gjennom eksosen.Ulempen(!) kunne være at det ville gå ut over katalysatoren.Men da er det i allefall løst,burde ikke ha tatt skade ved kun en 1/2-ltr for mye.-håper jeg!

Kan jeg ikke tenke meg, da ville jo oljen du har på til vanlig og gått ut i eksosen da, kan være enig i at slitte stempelringer og ventiltettinger og ellers pakninger kan være med på at oljen går ut eksosen eller andre plasser, men da i mindre grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt opp til plasten? på min vil jo det si 20-30cm over max el no sånnt. kanskje anderledes på 320?

På peilepinnen er det plast der som nivået skal være innenfor og 3-4.cm til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...