Dazed Skrevet Mai 26, 2006 Share Skrevet Mai 26, 2006 Tror du bør ha et spesielt verktøy til å få av kula. Den er "kona" hvis du skjønner. Dvs den Sitter GODT Holder det ikke med en sånn en, da? http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=503&iItemId=82522 Koster 30 kroner på Biltema, så det burde være overkommelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Skrevet Mai 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2006 Tror det ble ca 2200 +25% mva for komplette broer med foringer og alt.Fra koed. Skal bytte de selv ja. Er ikke så mye arbeid med det,så man sparer vel noen lapper på og gjøre det selv og da så. Glimrende....da tror jeg jeg går for dette. Greit å få med så mange slitedeler som mulig når man først gjør noe. Thank you ......thank you very much. En ting til ...var inne på koed, men finner ikke komplette broer til E46. ...hmm. Noen som vet hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Søk på "www1386" på Koed og du skal finne nye der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henry Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Jeg skiftet bærekuler på min i helga, verktøyet som Dazed har bilde av er veldig kjekt for å løsne indre bærekule, den som er festet i bærearmen og sitter på kon opp i traversen. Den ytre kan du komme til og banke ned med en hammer. Så må du også løsne indre bærearms foringen for å få ned hele bærearmen, denne sitter kun i 2 skruer. Når armen er nede, begynner utskiftingen av delene, Bærekula må presses ut av armen med en tonnpresse, for så å presse inn den nye igjen. Når du presser inn den nye må du bruke et verktøy slik at du ikke skader opplagringen til kula som sitter under. Når du først har bærebrua nede ta en kikk på den inndre foringen også, har denne sleppi kan du like greit bytte den også om du vil ha den gjennom EU! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2006 Glimrende...hva var sympomene du hadde på din bil? Er det ikke like greit å skifte hele bærearmen med foringer og alt når man først skrur? Man får jo kjøpt bærearmer med bærekuler og foringer inkludert. Da slipper man jo tonnpressa. Spes grunn til at du ikke gjorde det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henry Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Glimrende...hva var sympomene du hadde på din bil?Er det ikke like greit å skifte hele bærearmen med foringer og alt når man først skrur? Man får jo kjøpt bærearmer med bærekuler og foringer inkludert. Da slipper man jo tonnpressa. Spes grunn til at du ikke gjorde det? Symptomene merket jeg når bilen sto på jekk, ved at jeg kjente jeg 4-5 mm slark i dekket når jeg rikka på det med hendene. kan godt skifte hele bærearmen ja, var faktisk inne på tanken, men det blir jo noe dyrere.. rundt 800,- for en ny en? og der jeg sjekket, så fulgte indre og yttre bærekule med hele armen, men ikke den indre bærearmsforingen som sitter innerst på armen, men kan jo være det finnes andre steder inkludert denne, bare å ta en ringerunde! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Skrevet Juni 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2006 Ahhh. Tusen hjertlig. Akkurat samme symptomer som jeg har på min. Da bestiller jeg tenker jeg. Hele armen med tilbehør koster ca 1200 kr så da kommer jeg til å gå for dette. Da blir jeg 2400 kr fattigere men det får gå. Håper du merket skikkelig forskjell etter du byttet på din. Logisk sett skulle bilen da virke fastere....? Ser det er noen som har installert powerflex foringer her. Du vet ikke i hvilken grad dette skal være bedre?. Vil tro dette er minimal forskjell og vanskelig å måle siden forskjellen på ødelagte foringer og nye i utgangspunktet er stor. Sorry for alle spm. Blei litt ivrig når noen hadde akkurat gjort det jeg skal gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå