Gå til innhold

Restaurering av E34 535i


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Gunnar jeg har og 520diff og min runder 230på spedometeret og da er det like før turtallsperra slår inn..

er sikkkert bare 210 i reel fart, men syns den går rimelig kjapt opp dit nå når motoren er fikset og i tipp topp stand..

Lurer på hvordan den vil gå når jeg får på aksling med lavere utveksling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

syns dette ser bra ut. Innvendig var den ikke så ille. sikkert helt levbart.

Det aller styggeste var rattet som satt på... det ville jeg byttet i et BMW-ratt.. men men.

Lysene så meget gode ut, men pass på så de er regulert riktig. Irriterende med folk som har alt for høye lys. Spesielt nå som det begynner å bli mørkt ute.

Nå vet jeg ikke hva du har gjort med bilens lakk, men om du har litt tid og gå-på-mot kan du jo gå over med noe rubbing og skikkelikg polering. blir sikkert mye penere da.

Tror også skinn-int. vil bli bra efter litt fiks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonasssssssssssssssssssss, 210 er teoretisk toppfart på min.. men tror du virkelig at du har så mye feil som 20km/t? Hvis ikke har vi nok noe forskjell på dekkomkrets eller girkasser. Det står E28 535i-kasse i min.

Håkon, Rattet er ikke så pent, men det er veldig godt i forhold til lastebilrattene som originalt står i BMWer. Jeg hadde nok aldri kjøpt et slikt selv, men det stod i bilen da jeg kjøpte den. Det kjipeste er at det er så slitt i skinnet på toppen.. :? Har ikke gjort noe som helst med lakken, men det kommer nok.. hvis jeg beholder den.. ;) Når det gjelder xenonlysene, så har jeg ikke blitt blinka på en eneste gang enda, så tror nok justeringen er fin. De lyser ganske mye nedover siden bilen er mest senka foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar: Jeg tror jeg har e34 535kasse men det er jeg faktisk ikke sikker på.

Motoren er fra 82 vet jeg ihvertfall.

når nåla kommer til 230 mener jeg det var like før turtallskutt.

hvilket turtall har du i 5 gir i 100kmt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få testa en dag. Akkurat nå er jeg bare pissed off fordi vinduet ikke vil opp akkurat når det begynte å tordne og pøse ned. Måtte bare gi opp og slenge på en presenning. :(

Tror jeg trenger et nytt bryterpanel. Noen som har? Gjerne med bare 2x el.vindu.. har fire på det jeg har nå, og det trenger jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jonassssssssss, nå husker jeg ikke helt sikkert, men mener jeg har rundt 3000rpm i ca. 100 på speedoet.

Ellers har det blitt en ny endring i dag, helt nye baklykter med hvite blink.

CIMG4837.sized.jpg

CIMG4838.sized.jpg

Ingen skal beskylde meg for ren bil, men er uansett veldig fornøyd, selv om det er den mest klassiske oppgraderingen. Nå går jeg bare og lurer på om jeg skal bytte ut de sota side og frontblinkerne.. er ikke veldig glad i de. Har nye hvite frontblinkere klar til montering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg beholder den en stund.. og selger 520en (den hvite ved siden av). En av de skulle egentlig vært solgt for lenge siden, men fremfjærene på den hvite er ødelagt, og jeg har ventet på erstatningsfjærer (reklamasjonssak) i over 2.5 måned nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivanrogov, mener du brede lister? Er usikker på om det finnes forskjellige lister til E34..

Muren, spør du om bilen er metallic eller helsvart? Det er diamantsvart metallic.. Ikke helt svart mao.. litt sånn koksgråaktig på et vis..

Baklyktene blir som de er - vil ikke ha sotede der. Men foran og på sidene har den sotede blinkere, og det er de foran jeg mest vurderer å bytte ut til hvite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...