Gå til innhold

biltrangsynet ute på veiene :(

dj_maz
 Share

Anbefalte innlegg

ble stoppet i teknisk kontroll her om dagen..

fikk pålegg om og godkjenne felgene mine og monoviskeren min.

noen som har noen ide om hvor jeg kan skaffe TÜV papirer ?

felgene er av type Team Dynamics Monza 18x8 ET 20

monoviskeren er Bonrath.

bilen er en Bmw E30 325i Cab..

noen som vet ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ble stoppet i teknisk kontroll her om dagen..

fikk pålegg om og godkjenne felgene mine og monoviskeren min.

noen som har noen ide om hvor jeg kan skaffe TÜV papirer ?

felgene er av type Team Dynamics Monza 18x8 ET 20

monoviskeren er Bonrath.

bilen er en Bmw E30 325i Cab..

noen som vet ??

Ble stoppet i teknisk kontroll med den forige bilen min. Hadde ikke TÜV papirer på felgene, mne det gikk bra egentlig. Bare de ikke stikker utenfor hjulbuen samt at rulle dimmen er + - 5% fra org rulle dim !

Ang monovisker vet jeg lite om :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... merkelig at dere folk blir stoppet i slikt.. for..

hverken jeg eller min stefar, har noen gang i livet vårt sett en teknisk kontroll i veikanten. Eneste, kan være en bilbeltekontroll, men -intet- mer.

Kanskje dere heller burde flytte til byen min? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vognkortet mitt er bilen godkjent med senkesett og spesifikt dei felgene som står på... Er berre å reise til biltilsynet trur eg og visa bilen og få det skrevet inn i vognkortet... Trur ikkje det er Tüv papirer på felger!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe dem du prater med har en god dag da.

Jeg hadde tsw venom på min bmw for lenge siden.

da hadde jeg 195\50\15. Det fikk jeg ikke inn i vognkortet på grunn av att det ikke stod på det papire jeg har for felger som er testet på bmw.

Har man felger som er utenom det som stod på papiret så fikk jeg det ikke godkjennt, men det trur jeg bare er tull. For de er jo bmw'r som er godkjennt med 8,5x17 og 10x17 i norge, på e30 ja.

Pluss att det er noen alpina kopier til e30 jeg leste om som var testa og godkjennt til bmw'n. Så skal ikke være for vanskelig..

Men kan kikke i stro boka og sjå ka som står oppgitt til bilen der også..

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På biltilsynet "mitt", så trengte jeg ikke få det inn (Var ikke nødvendig, sa han) i vognkortet om man skiftet til en annen dim, enn det som stod i vognkortet.

Så lenge de nye hjulene var innenfor -/+ 5%-grensen, ET, ikke gikk utenfor skjermen (og kanskje bestod en subbetest, men ikke helt sikker på om de alltid tok det), så var det bare å vise den, de så på den, og kjøre videre.

Når jeg spurte om mine 235/40-18" dekk på min E36 (ikke senket), så oppga jeg bare ET, org. dim (fra vognkort) og ny dim, så sa han at det skulle da gå helt fint.

Ikke det at jeg faktisk HAR vist den hos biltilsynet. Demperne er nemlig litt slitne, så venter til jeg får på hardere dempere, osv.. hvis jeg gidder å vise bilen med de felgene i det hele tatt.

De har det relativt ofte ved hovedinngangen til Frognerparken før frogner plass der... har sett det 3 ganger...

Merkelig... Får, som sagt, så har jeg aldri sett noe slikt i mitt liv før, og ei heller har stefaren min sett det noen gang (men vi bor ikke i Oslo heller da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har det relativt ofte ved hovedinngangen til Frognerparken før frogner plass der... har sett det 3 ganger...

Et klassisk sted for alle typer kontroller iom. at man ikke kan stikke av pga. trikkelinjene i midten av Kirkeveien. Jeg har faktisk blitt stoppet der et par-tre ganger, men det begynner å bli noen år siden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et klassisk sted for alle typer kontroller iom. at man ikke kan stikke av pga. trikkelinjene i midten av Kirkeveien. Jeg har faktisk blitt stoppet der et par-tre ganger, men det begynner å bli noen år siden nå.

ja den er faktisk veldig fin... går ikke å lure seg unna.. medmindre man kjører inn i frognerparken... men da er man på en måte avslørt..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vognkortet mitt er bilen godkjent med senkesett og spesifikt dei felgene som står på... Er berre å reise til biltilsynet trur eg og visa bilen og få det skrevet inn i vognkortet... Trur ikkje det er Tüv papirer på felger!!!

På Voss du fekk godkjent? Har høyrt dei er ganske greie der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer vel HEEEEELT an på hvem man blir stoppet av.. han klaget på fangeren min fordi den var ikke høy nok over asfalten.. den skulle vere 11 cm i følge kjøretøy forskriften :shock:

dette fikk jeg på lappen han skrev til meg

godkjenning av dekk 215/35-18 og felg

kontroller fanger+bakkeklaring

kun 1 stk vindusvisker (må godkjennes)

kontroll av eksosanlegg... sikkert fordi han var vel redd jeg hadde fjærnet katalysator

de har jævelig lite og gjøre disse folkene. fiks veiene istedenfor :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik att det laveste punktet på bilen ikke skal være lavere enn 8cm?? Litt for dumt og komme med denne reglen når de eksisterer en hau med biler som er lavere en dette og er godkjennte slik.

Skal folk da starte og herje med og ha på nye senkesett og styre?? :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...