Gå til innhold

Spørsmål om cd-veksler igjen


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettop kjøpt bmw 520i sedan, 1998 mod. Gikk fra Audi faktisk. Så har jeg samme problem som mange andre, at det kun er kassettspiller i bilen. Business utgaven. Jeg har forsøkt å finne emner om dette her inne, men det var ikke til hjelp. Det jeg lurte på var hvor finner jeg kontakten til veksleren. Selger sa at kontakten lå på venstre side bak i bagasjerommet, men jeg ser ingenting. Hvordan ser denne ut. Bilder?

I tillegg har jeg vært i kontakt med connect2, som lager overgang fra originalt bmw utstyr til Sony, slik at jeg kan bruke en billig bmw veksler. Men siden min bil er registrert før august '98, kunne jeg ikke bruke en slik overgang. Da måtte jeg kjøpe originalt. Stemmer dette?

Hva blir i tilfelle billigst for meg? Importere brukt fra utlandet? Uansett trodde jeg det skulle være plug and play.

Håper noen kan hjelpe en ny bmw eier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du og velkommen til forumet.

At kabelen ligger klar baki er ikke altid sant. Noen er klargjort for veksler. Da ligger den der. Du kan faktisk gå inn til en BMW forhandler og få utskrift over ekstrautsyret som bilen ble levert med ny. Da vil det stå om bilen er klargjort for veksler.

At Connects2 sier at de ikke har adapter til din fatter jeg ikke. Det står jo svart på hvitt på siden deres at adapteren CTABMS007 passer E39 fra 1996 til 2001. Og ja det stemmer. Disse årsmodellene har samme radio og kabelsett.

Så du skal ha en CTABMS007 og en Sony veksler.

Eller så kan du få deg en Pioneer veksler med adapter fra Peripheral. Men da må du ha den originale vekslerkabelen. Denne kan du får kjøpt for BMWforhandleren din.

Hvis du vil ha Pioneer veksler skal du ha denne adapteren: BMWPILA.

www.peripheralelectronics.com

Jeg har selv montert en drøss Pioneervekslere på originalspillere i både E46 og E39. En veldig enkelt.

Og ja begge setten er billigere enn originalt. Mener at original veksler koster ca. 7000,-

Pioneeren med adapter og original vekslerkable kommer på ca.5000-5500,- Bare STYR UNNA 12platers veksleren. Bare dritt. Dårlig mekanisme.

Sonyen vet jeg ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...