Gå til innhold

Lys i lysbryter


kuanov
 Share

Anbefalte innlegg

er vell ikke lys ved selve bryterene nei, vertfall ikke på min, men tåke/grøft-lysene og tåke-baklyset skal indikeres med et lys i instrumenthuset. nederst på venstre side mener jeg å huske

Joda, de i instrumenthuset, begge helt til venstre, virker!

Men om jeg skal vri ned til parklys, så er bryteren helt mørklagt... så det er godt jeg har lommelykt i hanskerommet :wink:

Mener at på Scania, så er det automatisk tenning av lyset i bryteren(og kun den) når en starter motoren!

Den har automatiske kjørelys, men for å få lys i alle bryterne/spedometer, må jeg slå på til nærlys (fjærnlys)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et ettermonteringsKIT fra koed.dk for grøftelys, og da følger det med relé, ledinger, lykter, knapp, etc etc.. kom på ca 1500,-

GÅR an å kjøpe alt dette selv i Norge, fikse ledninger, og fikse relé selv (og blir kanskje billigere da), men jeg syntes det er enklere å bare kjøpe alt ferdig i en pakke.

Jeg anbefaler ihvertfall denne pakken til koed.dk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et ettermonteringsKIT fra koed.dk for grøftelys, og da følger det med relé, ledinger, lykter, knapp, etc etc.. kom på ca 1500,-

GÅR an å kjøpe alt dette selv i Norge, fikse ledninger, og fikse relé selv (og blir kanskje billigere da), men jeg syntes det er enklere å bare kjøpe alt ferdig i en pakke.

Jeg anbefaler ihvertfall denne pakken til koed.dk.

Okei, thank you ! Å dette monterte du selv eller? . Gjør veldig mye med fronten å få på grøftelys syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder faktisk på med å montere :D

Tåkelys forran kostet ca. 1000,- på www.gsbildeler.no

og bryter kostet ca. 250,- på BMW

Men det mangler 1 ledning til bryterne, skal være 2 til bak og 2 til fremme!

Det var bare lagt opp 1 ledning til kontakten til tåkelysene fremme, og den mener jeg var blå/gul!

Har ikke sett fremme ved fangeren ennå, men er det bare jording ved lyktene og bryteren som trengs??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. monterte alt selv. tok ikke lange tiden.

Den ENESTE som var problem, var å få skrudd av de fire skruene på sirkingsboksen. man må nemlig under lokket på den for å montere diverse ledninger og etc.

Jeg kan sende deg en link til bruksanvisningen, så kan du se over den selv. Skal være temmelig enkelt. Bilder og god beskrivelse (engelsk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder faktisk på med å montere :D

Tåkelys forran kostet ca. 1000,- på www.gsbildeler.no

og bryter kostet ca. 250,- på BMW

Men det mangler 1 ledning til bryterne, skal være 2 til bak og 2 til fremme!

Det var bare lagt opp 1 ledning til kontakten til tåkelysene fremme, og den mener jeg var blå/gul!

Har ikke sett fremme ved fangeren ennå, men er det bare jording ved lyktene og bryteren som trengs??

Hmm... du er jo snart oppe i det komplette settet til koed.dk da. Da følger det med alt, som sagt.

Alt av ledninger var lagt opp riktig under sikringsboksen min. Farger og alt stemte med monteringssettet. Tror kanskje man må ha tungen litt mer i munn når man gjør dette uten å ha et KIT hvor alt er enkelt forklart, hvor den forklarer at den og den ledningen skal på den og den ledningen etter farge.

---

Blir så fint med grøftelys atte:

night_session_1.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :oops:

Slulle nok ha undersøkt litt på nettet først ja...

De på GSBildeler sa nemlig at det skulle ligge ledninger ved hovedlysene...så jeg får se der først...hvis ikke så har jeg 2stk. tåkelys til salgs:)

Skal hvertfall prøve først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant heller ingen ledninger :(

Men den ledningen som var koblet på ved bryteren er gul m/blå strek...hvor går den til da...sikringsboksen??

Jaja, får undersøke om det går an å kjøpe kun ledningssettet, men det koster vel mye:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg kjøpte komplett sett til min gamle BMW 318, 91 mod. Begge gøftelysene komplett kom på 1000 Nkr, ledningsett 700 Nkr, og et rele til 300 Nkr. Gjorde jobben selv. Gikk greit med tegningene som jeg fikk av BMW, tror jeg har de ennå, en eller annen plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...