C_West Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 noen som har prøvd dette? er det trygt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 Velg selgere med mange tilbakemeldinger og høy positiv score (f.eks. 97%+), så er du nok rimelig safe. Jeg har ihvertfall handlet mye fra Ebay, og aldri blitt lurt. Har vært fornøyd med alt jeg har kjøpt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 Det er vel like trygt som å handle på andre nettbutikker. Har handla mye på ebay. Når du handler på ebay se etter personer som selger mye, har god statestikk for de driver dette som arbeid på heltid og trenger fornøyde kunder for å få flere fornøyde kunder. Når du betaler så kan du betale vi Paypal, liten tjeneste som er(?) laga av ebay for betaling. Da kan du trygt betale uten at selgeren får "nyttig" informasjon for å tømme kontoen din Husk at du må kanskje betale moms som er 25% av vareverdien og ekspedisjonsgebyr fra posten som ligger på 80kr (?). Når jeg har handlet på ebay og det har vært brukte eller små deler har jeg bedd selgeren å markere pakken som "Gift" og sett verdien på 20$ Good luck and have fun. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 Har også handlet mye fra Ebay, kun med selgere som har høye karakterer, har alltid fått varene, noen ganger har det jo tatt litt tid, postvesenet i Usa er ikke de kjappeste det er heller ikke Tollvesenet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 for de med paypal konto.. har paypalkonto selv men aldri brukt den.. må taste inn "Expanded Use Number" ..har ikke helt skjønt den delen..?? nå er ikke engelsken min helt på topp men forsto det slik at dem satt inn 1.95euro til kontoen min i norge og Expanded Use Number skulle komme opp i transaksjonlista på kontoen min i norge? har aldri sett noe nummer eller noe beløp.. bare jeg som har missforstått? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 Det står kanske bra forklart hva en skal gjøre,men "Expanded Use Number " er nok de siste tre sifrene som står i den rubrikken du har skrivd under på visa kortet ditt. Og de setter ikke inn penger-de legger inn ett trekk på 1.95 us for å sjekke at opplysningene stemmer og trekk etc går fint,da er du klar til å bruke Paypal. Bruker det mye selv og det er genialt og trygt. De pengene som blir trekt blir brukt som delbetaling ved din første handel etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 trykker på "complete enrollment" så kommer Enter Expanded Use Number opp.. må taste inn 4 sifre... de 3 sifrene i signaturen på kortet mitt skrev jeg inn når jeg registrerte meg som bruker. Please enter your unique Expanded Use Number below:Credit Card:"xxx xxxx xxx og 4sifre vises" Expanded Use Number: " her skal jeg taste inn 4 sifre" (four digits) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 De siste sifrene i VISA nummeret ditt. Det som er uthøyd på framsiden av kortet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 gikk inn å så på help siden på paypal å der står det at det ikke er de siste sifrene på kortet.. disse står jo ovenfor i den første rubrukken. står at The Expanded Use Number skal komme opp i nettbanken i norge når dem trekker 1.95euro.. mener ikke å kverulere..men er du sikker på at det er de 4 sifrene på kortet? har prøvd og da kommer det opp at det er feil. dette er fra help sida Note: * The Expanded Use Number is NOT the last four digits of your credit card * The numbers (402 935 7733) are a telephone number and is NOT your Expanded Use Number Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 Ja stemmer det,du må taste inn ett nummer som dukker opp i nettbanken din! Sorry,du må nok følge med-det tar ett par tre dager før det dukker opp i nettbanken eller på utskriften. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 pokker.. er lenge siden jeg oppretta kontoen så har aldri sett de har trekt noe..og i nettbanken vises kun de 3 siste mnd .. vet ikke helt hva jeg skal gjøre da-- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 Må vel gå ann å nullstille på en måte og få tilsendty på nytt. Står det penger på Paypal kontoen din når du logger deg inn da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 nei ..er ingen penger på paypalkontoen.. har prøvd og sett om det finnes noe måte å få koden igjen.. men vet ikke helt hvor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 Send en mail til support og forklar situasjonen. De kan sikkert hjelpe deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 28, 2006 Share Skrevet Mai 28, 2006 Hele greia der er jo at for å få brukt kortet skal de vite at du har tilgang på hele kontoen, på utskrifter ol., og at du derfor kan lese av de fire sifrene som blir lagt inn som melding når de trekker de 1.95 dollarne fra kortet ditt. Sjekk gamle kontoutskrifter, så får du nok tak i de.. men hvor lenge et slikt nummer varer er ikke godt å si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå