Gå til innhold

Trenger hjelp med symptomer på sliten hardyskive


haddis
 Share

Anbefalte innlegg

Har problemer med min E36 318i.

Symptomer:

Dunke lyder - Kommer under fra girstanga....

Risting i girstang

Risting generelt i bilen

Varer kun et par sekunder til jeg har kommet meg over 3000rpm i andre giret, som regel rundt 40km/t

Kan det være gåend hardyskive?

-Flex discs (also known as Guibo couplings) can crack or shred prematurely. This coupling connects the driveline to the transmission. Characterized by a knocking under the tranny hump or a thunking noise under acceleration. Not overly difficult to replace.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent samme sympt. på min ja, da såg hardykoblingen rett forferdelig ut.. manglet gummi her og der. Noen bolter var løse osv.

På min var det litt trangt bak eksosen ja, men om det er umulig å få til uten å ta den ned på din vet jeg ikke. Ellers er det bare seks bolter i selve koblinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at den er gåen på min også?

Symptomene mine er at bilen rister litt når jeg kjører i 80 og ca 2000 omdreininger, når jeg kommer over 80 rister det uansett, har automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du kommer til under bilen din, får den opp på løftebukk eller har grav kan du se hvordan den ser ut selv.

Den ser sånn ut, og er plassert mellom girkassen og mellomakslingen.

IMAG0054.sized.jpg

(Et av Gunnars bilder, viser her koblingen på hans e34)

Sjekk om det mangler litt gummi her og der på koblingen. Du ser fort om den er utslitt. Hvis koblingen ser helt grei ut kan du sjekke om boltene sitter skikkelig. Evt. pris på ny kobling er ca 5-600 kroner (hos GSbildeler) www.gsbildeler.no

Kan det være at den er gåen på min også?

Symptomene mine er at bilen rister litt når jeg kjører i 80 og ca 2000 omdreininger, når jeg kommer over 80 rister det uansett, har automat.

Har du nettopp lagt om til sommerfelger kanskje? Isåfall, hvis du ikke allerede har gjort det, ta å få felgene dine avbalansert. Ubalanse i felgene arter seg ofte slik at ristingen merkes i spesielle hastigheter. Er vanlig etter vinterlagring at de får litt ubalanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...