edition Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 Bare for å "kaste litt bensin på bålet" her er signaturen til en kar fra at anna forum... hehe Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 Hei, ikke diss bmw sine firere da!! Er det en bmw med tilsvarende vekt/hk som kan knekke disse prelude vti sakene så er det nemlig en gammal god en med firer!!!Du må nok grave dypere i arkivet før du uttaler deg neste gang Les om igjen, jeg disser ikke BMW sine 4 sylinder motorer. Påstår du nå at en gammel BMW med samme kg/hk forhold vil kjøre fra en Prelude VTI på bane, eller vil en eldre 4 sylinder BMW motor gå bedre enn en VTI motor? Forøvrig er det jo ørten måter å sammeligne slikt på, og man har det med å velge det som passer sin favoritt best. Min påstand er vel at ingen 4 sylindret umodifisert BMW vil kjøre fra nevnte Prelude på bane f.eks. Jeg er riktignok ingen ekspert på BMW så det kan være de en gang har laget noe skikkelig gromt som jeg ikke vet om. Men så langt jeg vet så har alle gromme BMW'er minst 6 sylindre. Er du dum..? Bmw E30 M3 kjører fletten fra den Preluden!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blackadder Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 Neonlars og BDC, dere mener altså at å sammenligne en 2.2 liter 4 sylindret motor med en 3.2 liter 6 sylindret motor er en rettferdig sammenligning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
edition Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 e30 m3 er en 4-sylindret snedden liten sak det og du! 2.3liter....+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 Neonlars og BDC, dere mener altså at å sammenligne en 2.2 liter 4 sylindret motor med en 3.2 liter 6 sylindret motor er en rettferdig sammenligning? Har ikke lest gjennom alt her nå, men virker som om du tror det er 3.2l i E30 M3, som det altså ikke er. Heller en rekkefirer på 2.3l. Og M3 hadde nok flisa en prelude på banen ja.. MEN, nå leste jeg bare de siste innleggene, så ikke ta hva jeg sier høytidelig. Og sånn ellers, mye teite kommentarer av BMW folk her, men har også kikket på tråden deres på SX forumet, ikke mye bedre der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BDC Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 sorteorm: vel, vi snakker om en rimelig tunet Honda-motor, en som er mye mer tunet enn vanlige produksjonsmodeller fra Honda. da er det vel på sin plass å sammenlinke med en skikkelig tunet motor fra BMW. vi sammenlikner dagens VTi, gjør vi ikke? BMW har ingen topptunet motor i den (2.2 liter) volum-klassen i dag.. og å sammenlikne en gammel motor mot en ny er vel også relativt urettferdig sorteorm? det at Honda satser på motorer av liten størrelse får være deres sak, selv om det blir en bias i sammenlikningen av 4 sylindra 2.2 <-> rekke 6 3.2. jeg er ikke så naiv at jeg ikke ser denne biasen.. egentlig vil CSL-motoren være et bedre sammenlikningsgrunnlag med tanke på hvor mange vanlige M3'er som blir produsert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blackadder Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 e30 m3 er en 4-sylindret snedden liten sak det og du! 2.3liter....+++ Heisann se det ja Den var jeg jaggu ikke klar over gitt, kunne sverge på at alle M'ene var 6 sylindra jeg. Jaja, man lærer litt hver dag forhåpentligvis. 0-100 på 6.5 er seriøst bra ja Okei, da har vi altså funnet en sammenlignbar bmw som fliser Preluden. Finnes det flere og? Men jeg føler vel at poenget mitt her er bevist sant? Alt man kanskje ikke bør være litt kuli med å slenge dritt om en VTI Å kritisere interiøret, eller utseendet er jo en ting, slike ting er jo subjektive. Men ytelsene er jo faktiske målbare enheter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blackadder Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 sorteorm: vel, vi snakker om en rimelig tunet Honda-motor, en som er mye mer tunet enn vanlige produksjonsmodeller fra Honda. da er det vel på sin plass å sammenlinke med en skikkelig tunet motor fra BMW. Nei, dette er en standard (om enn riktignok toppmodell) motor i Prelude. 96 mod Prelude ble levert med to motorer, 2 liter og 2.2 vtec. Det finnes en tilsvarende vtec i Accord Type R på 212 HK. Men dette er uansett vanlige produksjonsmodeller ja. vi sammenlikner dagens VTi, gjør vi ikke? BMW har ingen topptunet motor i den (2.2 liter) volum-klassen i dag.. og å sammenlikne en gammel motor mot en ny er vel også relativt urettferdig sorteorm? Nei, jeg snakker om bilen i annonsen. En 96 modell var det vel? Så sammenligningen med 2.3 M3 E30 var bra, siden den kom først i 95? det at Honda satser på motorer av liten størrelse får være deres sak, selv om det blir en bias i sammenlikningen av 4 sylindra 2.2 <-> rekke 6 3.2. jeg er ikke så naiv at jeg ikke ser denne biasen.. Det er bra Forskjellige bilfabrikanter har forskjellige måter å løse ting på, men sammenligning mellom BMW og Honda er ikke så dum, siden begge skyr pustehjelp på motorene sine. Men det er helt klart at Honda har mange flere pinglemotorer (lite volum). egentlig vil CSL-motoren være et bedre sammenlikningsgrunnlag med tanke på hvor mange vanlige M3'er som blir produsert Sjekk opp produksjonstalla på Vtec/Vti modellene til Honda og du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 Bare for å "kaste litt bensin på bålet"her er signaturen til en kar fra at anna forum... hehe Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded... \:D/ Godt sagt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sammigun Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 vi sammenlikner dagens VTi, gjør vi ikke? BMW har ingen topptunet motor i den (2.2 liter) volum-klassen i dag.. og å sammenlikne en gammel motor mot en ny er vel også relativt urettferdig sorteorm? Nei, jeg snakker om bilen i annonsen. En 96 modell var det vel? Så sammenligningen med 2.3 M3 E30 var bra, siden den kom først i 95? Du blander ganske kraftig her nå. E30 M3 er en bil produsert fra 1987 til 1990. Bilen du tenker på, som kom i 1996 med en 3.2l 6'er, har betegnelsen E36. E36-karosseriet ble produset fra 1991 til 1998 hovedsakelig, enkelte modeller helt til 2000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BDC Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 sorteorm: beklager, jeg trodde diskusjonen hadde dreid seg over mot nye modeller, vekk fra bilen i annonsen. VTEC er vanlige motorer, ja, men VTi er sees vel mer på som M3, altså et mindre produksjonsnivå (hvis vi holder oss til Norge - i USA er M3 relativt vanlig). jeg er enig i at S14 motoren (4 sylindra 2.3 liter med 192 hk) fra E30 M3 er en bedre sammenlikning mtp. motorvolum. nå fantes det en S14 EVO (spesialtunet utgave) som ga ca. ~20 hk mer. se forresten innlegget til sammigun rett over dette. jeg syns forøvrig Honda er supre biler for hva de er ment som. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blackadder Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 Du blander ganske kraftig her nå.E30 M3 er en bil produsert fra 1987 til 1990. Bilen du tenker på, som kom i 1996 med en 3.2l 6'er, har betegnelsen E36. E36-karosseriet ble produset fra 1991 til 1998 hovedsakelig, enkelte modeller helt til 2000. I hvilket tidsintervall er den 2.3 liters 4'eren produsert da? Ble sittende å lese litt om den, kjekk lesing det. Spenstig motor ja. Men kom jo over et bilde fra en M3, så det er jo tydelig at BMW også trengte å sende noen i intereørdesignavdelingen på nut-house Men altså, når var den 4 sylindra motoren produsert? Den er jo en bra sammenligning. Husker ikke om det var i 93 eller 94 Honda kom med sin første 2.2 vtec motor. Før den tid var det vel bare nsx'n som var noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 E30 M3's rekkefirer på 2.3l, ble produsert fra 1987 til 1990. Men 2.3l utgaven i 1990 er vel strengt tatt en av EVO utgavene med 215hk om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sammigun Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 ..det er jo tydelig at BMW også trengte å sende noen i intereørdesignavdelingen på nut-house... Der har du helt rett.... En skikkelig ulun kombinasjon du fant frem! Men altså, når var den 4 sylindra motoren produsert? Den er jo en bra sammenligning. Husker ikke om det var i 93 eller 94 Honda kom med sin første 2.2 vtec motor. Før den tid var det vel bare nsx'n som var noe? Som det står under.... E30 M3 er en bil produsert fra 1987 til 1990. I tillegg ble vel Cab-versjonen produsert frem til 1992, om jeg ikke tar helt feil? Noen her som kan bekrefte/avkrefte dette??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 http://www.bmwccn.no/nor/kapittel1/m/mbilene_m3.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå