Gå til innhold

...motoren blir som ny, virkelig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min M40 motor tikker litt.. det er ikke så utrolig mye.. men slik at jeg irriterer meg litt over det.. skiftet olje (god å dyr var den også) , men det hjalp ikke :P Hva kan hjelpe da? Er det motorrens?

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kom til å tenke litt nå ang Diesel. Diesel er jo ganske tørt. Olje er jo som kjent ganske sleipt.

Vil tru at Diesel har ein viss innverknad på motoren, kanskje negativt.

Spurte nett far min om dette ang rensing med Diesel, og han sa at det vart mykje brukt før, men det var før dei fant ut kva slags skader motoren kunne få. Han fortalte om ein motor som skar seg på grunn av dette. Var ein lærling som skulle prøve det ut på sin eigen bil, og han gjorde det aldri meir sa han :D

Han anbefalte meg ikkje å gjere det, men heller bruke motorrens.

Skrevet

Prøv å ta litt diesel på hendene å gni litt frem og tilbake, dette er ikke noe jeg vil ha i min motor ivertfall, sikkert bedre å ha litt diesel i oljen før oljebytte da, er jo en grunn til at det er olje på motoren å ikke diesel da.

Skrevet

Man skal kjøre med dette da...

Jeg har prøvd,det er tre andre før med her som har prøvd og motoren blir som ny igjen etter jeg fikk på Mobil 1 helsyntetisk etterpå.

Så nå skjems ikke samboeren når hun kommer kjørende i byen lenger.

Skrevet

En god olje renser automatisk motoren,ville aldri turt å gjøre som andre her skriver,Følger man service intervallene på oljeskift så holder motoren seg ren.Den eneste motorrens som kan aksepteres er Bilstein motorflush som gjøres på egne verksted,vet at en holder til i fredrikstad.Og motorer som er daukjørt kan trenge en hardkjøring på turtallet,men alt som skjer er at du får ut litt sot i ventiler og eksosanlegg,Motoren blir ikke som ny.Dette står i reklamen

Rensen utførers av Alfa Trading i Fredrikstad som eies av undertegnede.

Bilstein R-2000 er en patentert system fra USA. vi er den første i Norge som har tatt i bruk maskinen.

Pakninger og lager blir det ikke gjort noe med.

Litt om rensen :

Slam, koks, metallrester og andre aggressive forutrensninger taes bort.

Den gamle oljen med møkk, (mer enn en halv liter er igjen i motoren etter oljeskift) den blir renset ut.

Møkk renses ut fra ventilløftere, lagerbaner, oljepumpens innsug - sil og oljepumpen.

Friksjonen mellom rørlige deler i motoren minskes og dermed øker effekten minsker brenselforbruket.

Giftige avgasser reduseres med 2 - 11,5 % (Nox-HC)

Motorens smøresytsem blir nesten som nytt igjen.

Rensen blir foretatt ved at Bilstein R-2000 blir koblet til motoren.

Trykker du på " Bilstein logoen "på høyre side vil du se hvordan det foregår.

Prisen er rimelig for en slik rens( service) på motoren. Kr. 1500,- + mva.

Olje og filter kommer da i tillegg.

Det vil nok komme flere forhandlere i Norge på Bilstein R-2000 slik at mange kan få muligeten til rense sin motor.

Vi er salgsagent for Bilstein R-2000

og er det ønsker om å bli forhandler så kan jeg kontaktes på tlf. 905 37 316 og selvfølgelig vil jeg også svare på spørsmål om selve rensen for de som ønsker det.

Hilsen

Roger Meyer

Skrevet

Eg pleier å tappe ut olja, putte i salo med en dråpe klor i, så kjører eg strekningen Gudvangen - Voss (44km) på 2 gir i 80 - 90 km/t... Då har eg tett oppunder turtallsperra... Renser fint, lukter godt og ser bra ut etterpå!

Skrevet

Tror nok det var ironi.

Alt dette er som regel M40 motoren det gjelder da den er tragisk fra frabrikk.

oljekanaler kokser og ventil løfterene tetter seg og kakler og tikker.

Jeg prøvde en motor rens først på bilen til dama,virket ikke-bare kakling en gang iblant. Måtte bånnruse den for at det skulle gi seg i 15min liksom.

Hellte ut olje-på med diesel og som sagt bytte olje og filter etterpå.

Det fungerte knirkefritt og det tikker ikke i det hele tatt utover det som er normal slitasje ved 173.000km.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...