Nino Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 detta var kjett å høre.. jaja.. du får finne fram den gamle tråsykklen.. det fins jo faktisk BMW tråsykkler også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odde Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 For å virke litt negativ til onkel Blå.... Da jeg mistet lappen for 4 år siden, prøvde jeg meg med rettsak og full pakke. (Kjente en advokat) Der fikk vi da tilgang til loggen til politiet fra den kvelden jeg hadde blitt tatt. Dette var strekningen Liertoppen-Asker i tidsrommet ca kl. 21-23. Av ca 15 biler som var stoppet, var da over ti av disse enten Audi eller Bmw!! Vi spurte da betjentene i rettsaken om dette var tilfeldig, men fikk intet svar... Jeg kjørte en lett stylet A4 den gangen. Lurer på hva som hadde skjedd hvis jeg hadde kjørt japseblekk.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 For å virke litt negativ til onkel Blå.... Da jeg mistet lappen for 4 år siden, prøvde jeg meg med rettsak og full pakke. (Kjente en advokat) Der fikk vi da tilgang til loggen til politiet fra den kvelden jeg hadde blitt tatt. Dette var strekningen Liertoppen-Asker i tidsrommet ca kl. 21-23. Av ca 15 biler som var stoppet, var da over ti av disse enten Audi eller Bmw!! Vi spurte da betjentene i rettsaken om dette var tilfeldig, men fikk intet svar... Jeg kjørte en lett stylet A4 den gangen. Lurer på hva som hadde skjedd hvis jeg hadde kjørt japseblekk.... Tullete poltiidiotene tror vel det er en gjeng med b-gjeng folk bare de ser en BMW... Synd med lappen din da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Fin Audi... Synd med lappen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Mai 30, 2006 Share Skrevet Mai 30, 2006 LOL.synd det med lappen, jeg tror det må være deg jeg så, det var en campingbil bak deg og bak den var det jeg som kjørte i en e.klasse merce med norgestaxi logoer på, så en e34 og en saab politibil. jeg kjørte på grensa fra banen til jeg kom frem til e6. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2006 Jeg kjørte ikke TT'n i helga. Kjørte en svart A3 1.8T Full Rieger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Mai 30, 2006 Share Skrevet Mai 30, 2006 Dersom politiet svingte innpå veien ca. 100 meter før du kjørte forbi, klarte de vel ikke å starte målingen før forbikjøringen??? Da bør du hatt god hastighet etter forbikjøringen for å få en slik gjennomsnittsfart... Og de skal så vidt meg bekjent ha faste referanser i terrenget for å gjennomføre gjennomsnittsmålinger. Disse skal kunne sammenlignes med bilens egen km-teller ved en evt. rettsak. Odde: -Politiet er glad i BMW ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2006 hehe. Da skal du høre: Saab'en stod parkert på en stoor rasteplass, med fronten mot hovedvegen. De starter da målingen idet jeg passerte de. På denne 4km strekningen, er det målepunkt pr. km i vegen. Derfor regner de ca hastighet nesten hele vegen, og på siste måling er den ca nøyaktig. De anslo at jeg kjørte MINST 119,7km\t på dette strekket, og det er den hastigheten de gikk ut fra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Vaslag Skrevet Mai 30, 2006 Share Skrevet Mai 30, 2006 Tragisk når sånt skjer. Var borti akkurat det samme og sikkert på den samme strekningen. Påtur hjem fra våler. Kjørte ikke særlig pent for å si det mildt. Det var ikke jeg som kjørte, og det har heller ikke noe å si hvem som kjørte... 125km/t i gjenomsnitt på 2,5km i 90 sone. Ble stoppa av sivilbil. Har ikke fått noe bot enda, og jeg håper virkelig at lappen ikke ryker!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Mai 30, 2006 Share Skrevet Mai 30, 2006 hehe. Da skal du høre: Hmm, da har de nok en godkjent måling for videre bruk. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runegro Skrevet Mai 30, 2006 Share Skrevet Mai 30, 2006 Er vi på vegen så rissikere vi alle å bli fratatt løyve. Merkelig dette med at vi har en tendens til å synes synd på den som har forbrudt seg. Ikke det at jeg vil stigmatisere den det her gjelder, men det er nå tross alt noe av den Norske sjela. Vi tar vare på den "svake" og støtter oppom dens synspunker. Nå skal sies at den initielle personen det her er snakk om viser meget stor selvinnsikt og kan derav stå frem som et godt eksempel. Go You!!! Men sånn på en generell plattform, vi er et sytefolk. Ikke har vi fått ditt, ikke har vi fått datt, og alt er forbanet irriternde. Politiet er noe herk , lover og regler er kun for kommunister. Skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
compact Skrevet Mai 30, 2006 Share Skrevet Mai 30, 2006 kor va d du vart tatt da *batnfjordsdialekt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 30, 2006 Share Skrevet Mai 30, 2006 Når jeg kjører er jeg ytterst oppmerksom på Ford Mondoer spesielt.. gjerne med HZ eller KZ registrering.. se etter flere antenner, lys under grillen og slike ting.. mange ganger jeg har berget både lapp og lommeboka på å være oppmerksom til hvem og hva jeg kjører forbi.. men det er jo umulig å gardere seg helt uansett..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2006 Er vi på vegen så rissikere vi alle å bli fratatt løyve. Merkelig dette med at vi har en tendens til å synes synd på den som har forbrudt seg. Ikke det at jeg vil stigmatisere den det her gjelder, men det er nå tross alt noe av den Norske sjela. Vi tar vare på den "svake" og støtter oppom dens synspunker. Nå skal sies at den initielle personen det her er snakk om viser meget stor selvinnsikt og kan derav stå frem som et godt eksempel. Go You!!! Men sånn på en generell plattform, vi er et sytefolk. Ikke har vi fått ditt, ikke har vi fått datt, og alt er forbanet irriternde. Politiet er noe herk , lover og regler er kun for kommunister. Skjønner? I dette tilfellet var jeg MAX uheldig, da jeg tilfeldig ble tatt måling av. Hadde jeg f.eks ligget i kø, haddde ikke dette skjedd. Men, dette kan skje alle, og det skjedde meg. Jeg er verken forbanna eller irritert på politiet. Det er vel jobben deres. Men, trist at det skulle skje denne sommeren... hehe kor va d du vart tatt da*batnfjordsdialekt* Var noen mil etter Elverum. En DIGER rasteplass på høyre side, når du kjører mot Folldal. Det er ikke Gudbrandsdalen det er snakk om her nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Juni 1, 2006 Share Skrevet Juni 1, 2006 Det var trist å høre. Godt du tar det med et lite smil... det kommer jo altid et tog. Mht Sivil-politi er det ikke lett å gardere seg, men jeg har blitt fortalt at sivil-politi MÅ ha en slags lapp i ruten, og denne lappen er visstnok ikke så rent liten... Akkurat det er jeg ikke sikker på, men de gangene jeg ser sivil-politibiler kikker jeg altid efter ting som gjør at man kjenner dem igjen og nu for ikke så lenge siden så jeg en volvo med en lapp i ruten.. jammen var det ikke en sivil-politibil. Om man merker at en bil følger efter deg er det bare å ta det med ro... Sivilpolitibiler har også ofte tusenmetere, har jeg sett... Jeg så listen over sivil-politibiler en gang for lenge siden, og husker da at det var mye forskjellige biler ( bla annet en Audi Allroad 2,7 Tq) men mye Volvo, Nissan og Saab. jeg pleier også å følge med på hver eneste bil jeg kjører forbi, for å se om man kan se om det er sivilsnut... Funker i 9 av 10 tilfeller. Men den ene gangen man er litt for ivrig, eller ser litt for dårlig etter, eller rett og slett sitter i helt andre tanker og bare nyter livet i full fres, da blir man tatt! (det gjorde jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå