Gå til innhold

E36 323i Coupe - Work Rezax på bilen! Bildeupdate 2/9 s.38

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg bestilt meg sånne M3 forsterkninger til å sveise fast i festene bak, sånn i tilfelle. Blir jo litt banekjøring i år så da er det greit å sikre seg. Tenker å kjøpe forsterkninger til girkassefeste også for sveising. Noen som har gjort en slik jobb? Se på produktet under.

LINK

Så skal bilen få seg nytt hjullager bak, multireim, strammer, vannpumpe og termostat når jeg først driver med reima. Eller er det noe vits? Samt nytt batteri.

Ellers går jeg å lurer på når jeg skal få hellakkert bilen, pluss sote ruter rundbaut og ny defa alarm. Felger skal også kjøpes inn snart så dette er jo reine reprise på julaften 8)

• Svar 587
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

har du tenkt noe mer om og selge bilen da? jeg hadde nok beholdt den om jeg skulle kosta på den hellakering :wink: åssen felger er det du skal ha på den da? er stadig nye felger på den :)

Skrevet

Ja litt frem og tilbake. Men blir nok mest sannsynlig til at jeg beholder den. Gjøre den helt strøken hadde jo vært det artigste!

Men det står på en eller annen side her tror jeg... men jeg har tenkt på å bestille meg BBS RS fra felgen-garage. Brock felgene selges.

Skrevet

okei, får to kompiser av meg var og så på den, han ene er fra forumet her. men får du den helt strøken så kommer du til og angre på at du selger den får bilen har jo den peneste fargen og den tøffeste looken :wink:

Det er tøffe felger på e36 synes jeg. men er vel ikke så mange som har det heller?

Skrevet

hehe vet åssen det er, solgte jo 328en min selv og angrer på det nå gitt.

ja BBS er ikke akkurat billig felger gitt. men BBS passer best på BMW etter min mening :wink:

Skrevet

Solgte 325'n min og angrer jeg også ;) Sånt skjer, men man er som regel dårlig til å verdsette ting når det er i ens eie. Ser kun det negative :( Jeg må få sitte på en tur rundt banen til sommeren da :)

• 2 months later...
  • 4 weeks later...
Skrevet

Da er vintern over, og sommerhjul er på for lengst. Fortsatt brock på bilen, siden staten ikke ville at jeg skulle ha nye felger i år. Ble med nye bakdekk, Hankook Ventus 245/35-17.

Ellers har det i påsken blitt byttet hjullager på høyre side bak. Har sveiset noe rust i gulvet på høyre siden(bilde), og tatt en skikkelig 4 hjulskontroll etter bytting av begge bærearmer foran.

jb0dd1bilssp85jfd2s1.jpg

Etter sveising og grunnning.

rupxqtwu2h1etq1bml8n.jpg

ax8sm4fq0bdn8owmtpm7.jpg

Før justering av camber bak

k3qhaf2x0e90lz0ll9lj.jpg

Etter justering av camber bak

dfgfqozecqkt146ld6q9.jpg

Skrevet

Nei. Faktisk ikke. Men fikk justert den relativt mye. Så mye at vi fikk den innenfor. Knakk en bolt også, så hardt satt drittet, men fant heldigvis en ny camberbolt liggende :)

Skrevet
Var bra forskjell det der :) hadde rusthull foran altså? Manglet du de proppene i gulvet slik at det har kommet inn vann?

Nå er riktig nok bildet tatt fra forskjellig side, men det så temmelig likt ut på høyre og venstre.

Nei, de dreneringshullene hadde tetta seg og da ligger det å koser seg der inne :)

justerte du camber selv? evt har du eget måleutstyr?

Evt.. hehe, hvor mye koster måleutstyret?:P

Du kan fint justere selv ja. Men dette gjør man i sammenheng med en 4 hjulskontroll, stort sett, så du hele tiden ser hvor mange grader hjulet endrer seg i riktig/feil retning.

Måleutstyr som brukes til slike kontroller koster sikkert ikke under 100k...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...