Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 317
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Driver og bygger en 800-850hk M3 S50 turbo selv. Har lurt litt på dette med veivhusventilasjonen, og har fryktet det ville bli et problem, å da har jeg fått bekreftet det :evil:

Jeg får vell frese\borre større ånde\retur olje kanaler i toppen og blokka, samt kjøre retur fra catchen inn i bunnpanna.

Lykke til videre, og gi meg et lite pip om du kommer på en god løsning på ånde problemet.

Ser du har ett meget seriøst prosjekt på gang. Utrolig Pent bygg!

Ja er noe med det her ventilasjons problemet. Har fått tips om at det trengs mer avluftning fra toppen, så vurderer å hente dette med å gjenge i en stor nippel i ventilkåpa på f.eks andre sida av den originale. Men må vel først få igang motoren igjen før man begynner å forske på dette.

Skrevet
Motoren min er også en S50. S52 er US-utgaven. :wink:

Du har vell S50B32, og den har jo en annen topp bla.a??

Ja,og så..? Utvendig er de stort sett like og veivhusventilasjonen funker som sagt på min.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Skrevet
hvor fikk du tak i M3 motoren? sinnsykt rått proskjet:d

Kjøpte motoren av en kar sørfra...

Ikke mye som skjer her, da en kar som sku kjøre meg på fest dro av veien med den.

Bittert, men den skal nok bli bra igjen med litt jobb over jul.

Har ikke hatt tid eller motivasjon til å åpne rasamotorn ennå heller, det får å bli gjort på nyåret.

Ønsker alle ei riktig GOD JUL:)

• 2 months later...
Skrevet
motorsykler? tviler litt der med mindre det var en moped;)

Men at den burdå gå godt er det ikke tvil om;)

Sykkler går ikke såååå fælt;)

Fra null til hundre kan mann drømme men jeg holdt følge med en r1 selv fra ca 100 til litt over 200 med en japansk s14a jeg har =)

• 1 month later...
  • 1 month later...
Skrevet

Hvordan går det med dette prosjektet?

Regner med det var deg jeg kjørte på byen for noen uker siden, snakket noe om en m3 turbo.

Sykt prosjekt håper jeg får see litt nermere på den til sommern?

• 4 weeks later...
Skrevet
Hvordan går det med dette prosjektet?

Regner med det var deg jeg kjørte på byen for noen uker siden, snakket noe om en m3 turbo.

Sykt prosjekt håper jeg får see litt nermere på den til sommern?

Hei...

Ja det stemmer nok det :D

Bilen er rettet opp igjen etter vinterens heisatur, og ser ut til å fungere meget bra. Har "vinter" motoren i nå for øyeblikket. Vanlig 3,0 liter sugis.

Turbo motoren har blitt nedprioritert etter motorraset på ACR, men den er på tur i motorbukken for overhaling. Blir spennende å se hva som feiler den.

Er på utkikk etter ny blokk og veiv, så hvis noen har så skrik ut :)

Planen er å kjøre mer trykk denne gang, har kjøpt ny Tial 44mm wastegate. Mulig det blir noen nye stempel og,. må se om de har overlevd. Satser da på å gå opp litt på komp. fra 8,0 til 8,6 er planen. Litt mere kjørbarhet i bunn vil jeg ha, da jeg har veldig hvasse kammer i toppen på denne motoren.

Har Vanos styring på megasquirten min, men har hørt mange historier om folk som sliter veldig med mapping med Vanos innkoplet, så er mulig jeg tar den bort.

Iver

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...