Gå til innhold

Passer en multiratt på en bil uten multiratt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en E39 som ike har multiratt og er manuell.Men kan man tilpasse en multiratt og kunne bruke de funksjonene på min bil? Eventuelt hvilken funksjoner kan ikke brukes?

Og til de mest erfarne i dette feltet,kan jeg bruke en SMG 01 E46 multiratt på min litt eldre 96 E39 :D ?

Takker og bukker alltid for alle forslan,råd og ideer!

mvh

Hav

Skrevet

Går ikke på e39 før 98 som ikke har de nødvendige kabler,Du må kjøpe ett komplett kit for e39 96-97 modell som bør monteres og kodes hos bmw,blir nok godt over 10 lapper så det spørs om det er verdt det.På 98 og nyere får du ettermonteringssett som du kan montere selv,selges på bla anner www.schmiedmann.com.Du kan ikke bruke e46 rattet på grunn av en ny type airbag med dobbel ladning som kom i 1999.

Skrevet
Går ikke på e39 før 98 som ikke har de nødvendige kabler,Du må kjøpe ett komplett kit for e39 96-97 modell som bør monteres og kodes hos bmw,blir nok godt over 10 lapper så det spørs om det er verdt det.På 98 og nyere får du ettermonteringssett som du kan montere selv,selges på bla anner www.schmiedmann.com.Du kan ikke bruke e46 rattet på grunn av en ny type airbag med dobbel ladning som kom i 1999.

Takk...der fikk jg svaret mitt!

mvh

Hav

Skrevet
Hvis du ikke vet det ligger det et multifunksjonsratt på finn.no til din E39 ;)

'

Hei... ikke verst! takk for infoen.

Tenkte du på den X5 rattet?

Har sett den...får se..må betale noen regninger først ..

mvh

Hav

Skrevet

Hvis en sammenlikner hva det koster nytt er det ikke så ille. Et M-sportsratt til min koster ca 10500 inkl. mva + frakt. Du finner mest sansynlig billigere i utlandet - jeg ville ringt til Daniel i Koed og fått tak i et multifunksjonsratt fra en kollisjonsskadet bil fra dem. Mener jeg så en kollisjonsskadet E39 M5 hos de, så da kan du jo få et meget kult ratt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...