Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener bestemt at dette skyldes folks frykt for bensinforbruk og forsikringspremien... Selv om den ved normalt bruk er billigere i drift og langt fra dyr å forsikre sammenliknet med 3-serien osv...

Husk at "Ola Normann" er såpass kjedelige at de er redde noen skal tro de flotter seg om de velger en med stor motor fremfor den "vanlige" modellen.

528ia har selvsagt sine ting den også... Som alle andre biler. Blant annet foringer, vannpumpen, ..... kommer ikke på mer i farten... De ruster lite, men finner du noe er det bak på luka som regel. I skjøter og fuger pleier det komme litt rust. Men utrolig mye mindre en på andre biler.... Så bra rustmessig.

Gearkassen har vel kansje litt ymse rykte? Er ikke sikker på dette, men min kasse jaget litt mye og gearte ofte ned... blei litt stresset i lengden... Ellers er det utrolig mye bil for pengene!!! Flott motor med fint drag og kjempegode kjøreegenskaper.....

Gri pris også på denne... men de ligger lavt nå. Så det er nok ikke den eneste om du bruker tid.... sammtidig er det ingen vits å drøye en god handel... Så løp og kjøp (om den ellers virker fin.)

Skrevet

det var BILLLLI.. selger ikke min Varebil så billi engang!!

min ryker for ca 130 det er prisen jeg har blidt tilbudt nå på innbytte i en 99 523..

Skrevet

Tja... Det er utrolig mye bil for pengene... Meinert her inne kjøpte nylig en sort 728ia shadowline 97mod med alt utstyr... Navi, regnsensor osv osv... 154000kr :-)

Så BMW har blitt billig :-)

Skrevet

Grunnen er vel at folk oftest tror at de er dyre å vedlikeholde. Altså BMW generelt. Man ser jo også at en 7serie faller sinnsykt mye i pris forhold til en 3serie..

Var en bra pris for den 528 sedanen hvertfall :)

Skrevet

Ja vedlikehold og verkstedpriser skremmer nok noen... Deleprisene er blitt utrolig mye lavere nå en for en del år siden... Men verkstedsprisene er skyhøye på orginalverksted.... Bavaria i Sandnes tar over 1000kr timen hvis jeg ikke tar feil.... D er for dyrt!!

3-serien er den som holder seg best i pris uten tvil. 7-serien faller vel mest vil jeg tro... men jeg tror vel ikke vi vil se så voldsomme fall fremmover på 5 og 7-serien...??? 528 til rett over 100.000kr og 7-serie til rett over 150.000 er bra priser :-)

Skrevet

Har hatt en 520ia E39 selv, nydelig bil, og utrolig mye bil for pengere!!!

Men 520 blir litt trist, selv om jeg ikke ble imponert over den 528 jeg prøvde heller, det var skuffende.

Men kan hende det var en daukjørt eks selvsagt.

Skulle jeg hatt E39 ville det uten tvil vært 530Da.

Glimrende motor, i en blimrende bil.

Ville vel også prøvd å styre unna E39 fra 96, og heller gått for noe litt nyere.

8)

Skrevet

billig bil det dær... har en 97 E39 nå, den har manuell kasse. Lite bensinforbruk og lav forsikring. Faktisk 1000 kr billigeren en 318is en jeg hadde før....

de fleste feilene er nevnt før her da, ta en NAF test av bilen før du kjøper den. de finner somregel ut hva som er slitt i ubderstellet. Kontroler automatgirkassen hvordan den girer, når de har kjørt så langt så kan de gire noe rart. Men hjelper på å skifte girolje og filter.

Lykke til men handelen...

Skrevet

Har selv hatt 528ia og var veldig fornøyd med det. Noe høyt forbrukt må en regne med. Jeg lå på ca 1,4l/mil så til og fra jobb kjøring. Typiske ting som ryker er vel vannpumpe, radiator, termostathus. Ruster i flens på karroserideler, spesielt bakluke på touring. Personlig vil jeg anbefale å skifte register rundt 200 tusen. Plast føringerne til reg skjedet blir nedslitt og tilslutt knekker. Long life olja i automaten har jeg ikke tro på. Skift olje og sil.

Priser på deler er ikke så gale, men det er en del arbeid som ikke er så lett å utføre for en hjemmemekaniker, pga at det trengs en del spesial verktøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...