Gå til innhold

Anbefalinger til bilstereo i E30?


Anbefalte innlegg

Skal begynne og oppgradere bilstereoen i min E30.

Det er ikke snakk om å ha noe sub i bagasjerommet da jeg vil ha praktisk nytteverdi av bagasjerommet 8)

Ellers har jeg fått en Rockford Fosgate P4004 Punch Serien 400 Watt Power for en billlig penge. Den yter 4 X 50 watt rms @ 4 ohm.

Så kommer selve spørsmålet da. Har leita rundt en del å funnet ut at dere anbefaler komponentsett framme, videre har jeg fått med meg at d er snakk om 5,25" som passer inn i de orginale hulla. Eventulle forslag til komponentsett som gir en brukbar bass og samtidig har en fin lyd uten å måtte kommer over 2000 kr?

Så var det hattehylla, der står det fra før av noe skrot med papirelement som spiller noe så for jevelig. Anbefales det koaksial høytalere der eller komonent? Eventuelt, en link til et produkt av anbefalig?

Som dere sikkert skjønner er jeg helt grønn på dette området :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=10011&taxonomy_id=430-469

jeg har dissa baki e30`en min.. må kjøre de på en forsterker self. det er 3 veis 8" høytalere jeg syntes det virka som om jeg fikk 2 ekstra basskasser i bilen når jeg fikk de i. genial lyd klar og ja.. genial :)

Blir dessverre for store for de orginale hulla bak. Hadde liksom tenkt å ikke begynne å sage og herje bak i hattehylla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke det. alt du behøver og gjøre for og få de til og passe er og kutte ut en liten plate med hull i som er (husker ikke målet 3 cm eller no) høy trekke den i stoff av den fargen du ønsker også legge den nedi da ligger magneten på høytaleren akkurat kant i kant med orginal hullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har sett at folk anbefaler å legge pengene i frontsett og droppe høytalerene bak synes jeg du skal gjøre det. Du kommer tross alt opp til den gule serien til focal om du bruker 3000kr. Så brokobler du RF forsterkeren din til frontsettet.

http://www.iceaudio.no/index.php?func=v ... ecd7ad2dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...