Gå til innhold

Fukt problemer i bilen min!


Stani
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har et stort problem med bilen min fortiden. Den tar inn store mengder vann som jeg finner i golvet. Det har ført til at blinklys, speil,vinduer lys osv har sluttet og fungere. hadde hvert fint om dere kunne ha kommet med forslag om hvor det mest sannsynlig kommer inn vann. Bilen er en BMW E36 318i 91 mod. har foresten hatt et lite problem med at hvis jeg har kjørt bilen i en vaskeautomat har det runet vann ut av vifte kanalene i dørken. takker for alle tips og råd!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, sjekk om alle pluggene under bilen er hele. Og om dreneringshullene er åpen i luftinntaket til varmluftsapparatet. Skal være 2 hull der. Hiv litt vann inn der, og se om det kommer ut under bilen. Ellers så kan det være dreneringsslanger fra takluken (hvis du har)

Kan også være pakningen i varmaapparatet som er dårlig, er svak punkt på bmw. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du finne noen bilder som forklarer hvor drenerings hullene er osv? Hva slags plugger du mener? er nokså fjern når det gjelder bil i grunn :) har takluke ja. evt hvor ligger avløpsslangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plugger under bilen: Når du heiser opp bilen, ser du noen runde plugger under der. Du ser fort hvis noen er vekk.

Dreneringhullene: Du må fjærne dekselet til innsuget for luft til vameapparatet, i vært hjørne der nede (bruk lommelykt), da skal du kunne se 2 stk hull. Disse kan være tett grunnet drit som kommer nå man kjører. Hel litt vann, bruk vannslange. Hvis det kommer vann ut under bilen, er disse ok.

Takluke: I vært hjørne av takluka, ser du noen små hull, disse er tilkoblet noen gummislanger, så bruk trykkluft og se om det kommer noe luft ut i skjermene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tømmte vann inn i luftinntaket til vifta. kom ikke en dritt ut å jeg tømte en del også. Jekket opp bilen å så noen hull me en diameter på ca 20mm, på den ene siden av bilen var det en som var åpen mens på resten av hullene var det tettet me noe slags blekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal komme vann under bilen når du tømmer vann. Hvis ikke så havner det under teppet foran i bilen

Da tror jeg vi har kommet noen skritt nærmere du :) Får se om jeg får fika det til uka. hvor mye koster en sånn plugg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...