Gå til innhold

Nokon som kjører på Castrol?


eniwaste
 Share

Anbefalte innlegg

I går skiftet eg olje på min 528 E39, då fikk eg anbefalt castrol. Min lokale bmw forhandler kjører castrol på alle bmwer.......men eg har hørt både positive og negative ting om castrol. Noken som har erfaringer med bmw med castrol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Castrol 0/30 på min 2.8. Det var oljen jeg fikk på BMW i Tyskland. Har nå kjørt 5000 km og oljen er helt oppunder øverste streken på peilepinnen fremdeles :lol: Kjører ikke på bane, og kjører aldri hardt lenge om gangen, så tror den oljen er perfekt for mitt bruk. Får også liten slitasje ved kaldstart med tynn olje :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører på Castrol SLX 0W-30 og min 2003 E46 318dT med 83000 Km på telleren bruker praktisk talt ikke olje. Det interessante er at den brukte litt olje frem til og med ca. 60000... for så å ikke bruke olje. Motoren må åpenbart først nå være innkjørt... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører, å har blitt anbefalt å kjøre på Castrol 10/60, å på enkelte BMW M modeller, så fraskriver BMW seg garantien på motoren, om man bruker noe annen olje en Castrol 10/60.

Hørtes tvilsomt ut, like tvilsomt som da bilprodusentene prøvde seg med at alle servicer måtte utføres på merkeverksted. Det gikk til helvete for de. ;-)

Så lenge man bruker en olje med samme spesifikasjoner har de nok ikke så mye de skulle ha sagt.. det finnes flere andre 10W-60-oljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker castrol 5W30 helsyntetisk. Den er ypperlig til bilen min. Har gått 350 000 men med den oljen går den som en klokke. Før hadde jeg statoil-olje (helsyntetisk til 700,- 4 liter), den rant rett igjennom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...