DISTURBD Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 faen, testa 525ien til en kompis.vi har identisk motor (24v) bortsett fra at jeg har litt småtrim og aut. han har org med manuell, er det da naturlig at jeg såvidt siger fra med kn-filter, supersprint eff.anlegg, chip og roadsport kammer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Din påstand om et evt. effekttap først... begge motorene har hhv. med manuelt gear og automatgear 192 HK... ergo er ikke et slags standard og berømt effekttap med automatgear aktuelt i utgangspunktet. Tap av ytelse i relasjon til akselerasjon og topphastighet er imidlertid korrekt. Iht. BMW skal f.eks en original E34 525i (1991) klare 0-100 Km/t på 8,6 sekunder... med automat klarer den distansen på 9,9 sekunder. Topphastigheten er hhv. 230 Km/t for den manuelle versjonen og 225 Km/t med automatgear. Mellomakselerasjonene er nok også betydelig bedre med manuelt gear... gamle automatkasser er ikke som moderne automatkasser... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DISTURBD Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2006 det har sikkert noe med det faktum at enkelte nye autokasser er "selvgirende manuellkasser" etter min mening:P men ok, det var det du sa jeg mente.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Du vil nok få en del mer effekt til hjulene dine hvis du bygger om til manuell. Kjører selv automat, men skal bygge om til høster/vinteren når bilen blir satt bort. Har til nå ikke blitt ''tatt'' av en standard 325i E30 mot min 325iA som er noe moderat trimmet. Men gleder meg enormt til å kjennne draget fra min kjære M20B25 når jeg får klemt på en manuell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Det er ikke BMW som produserer girkassene, og mange andre bruker samme produsent, så det er ikke noe BMW-fenomen. Utvekslingen er ganske annerledes på automatene enn manuelle.. og det spiller inn. Men at du skal MERKE at din er raskere bare ved å prøvekjøre en annen bil har jeg ingen som helst tro på at du klarer. Den trimmen du har er jo bare snakk om noen få hk, og en automatbil føles mye mer rolig og forsiktig enn en bil med manuell.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Er vel ikke akkurat bare et bmw problem det med "effekttap" fra automatene. Du taper vel ikke så mye effekt av automat kassene, men det er jo håpløst til å få dem til å gire som du vil. det er jo tross alt automat, de girer for deg, men ikke når du vil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Det er vel ZF som lager kassene til bmw, dem lager også kasser for auda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Det er vel ZF som lager kassene til bmw, dem lager også kasser for auda Poenget er ikke hvem som laget automatkassene da E34 var på markedet... poenget er at automatgearet generelt i de senere årene har hatt en rivende teknisk utvikling. Som det er nevnt tidligere er dagens automatgearkasser ofte manuelle gearkasser med elektronisk styring... altså er det snart slutt med lameller og heldigvis helt slutt med trege pneumatiske systemer (les: bl.a Mercedes-Benz W124)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325i-Handicapraser Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 På min E30 325E atomat er det 2.9 i utveksling eller no sånn!! hvis jeg setter på 518 utveksling, som er mye lavere, hvor mye kjappere trur dere den kan bli i aks?? og vil det bli noe tull for kassa, med giring og sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå