Gå til innhold

Spm. ang senking på 1991mod E36


ChrZZ
 Share

Anbefalte innlegg

Hørte med GSbildelern nu:

Hvis jeg oppgraderer, så vil vinkelen visstnok bli feil fordi festet til bærebroen (TROR jeg) var feil. Dvs, at det GÅR, men vil bli mer slitasje enn originalt.

Og det frister heller ikke helt for meg.. :?

"Uheldigvis", så ser det da ut til at det isåfall vil bli Bilsteindempere+H&R-fjører... :(

:( = koster jo hor, og da blir det ikke senking før til høsten. Dvs, jeg har slitne dempere foran (de originale), så dette blir gøy...

Tror det samlet lander på rundt 7500,-

(ja, jeg vet at dette er et godt valg med tanke på kvalitet, men -allikevel-.. :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selv om du skal kjøpe Bilstein-dempere så MÅ du jo ikke kjøpe H&R-fjærer. Kan jo spare en lapp og to der om du vil.. Da er forskjellen plutselig ikke så stor lenger, og det er jo demperne som betyr mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. sant sant... Men i følge GSbildeler, så kan jeg ikke kjøpe hva jeg vil. Jeg må kjøpe fjærer som også passer til 1991-mod dempere. Jeg kan ikke bare sette på 60/40-fjærer fra f.eks. APEX, fordi dem lager bare til biler fra 06/92. Ble feil øverst på dempern eller noe slikt. Jeg er ikke helt inn i det tekniske rundt hva ting heter på dempere, så jeg husker ikke helt hva det het som ble feil øverst.

Noen billigere 60/40-fjærer eller tilsvarende (H&R er vel 55/15) som passer til 1991-mod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har, som sagt, allerede snakker per tlf med Schmiedmann, og de kunne fortelle meg at AP er konkurs, så de hadde faktisk ingen senkesett som passet bilen min for alle pengene i verden.

EDIT:

Fant dette på Eiker:

"Senkesett BMW 3/c/b 316i/318i/is+318tds+coupe 50/20mm

Modell: 12/90-04/99 TUV Papir: 1107"

Står ikke om dette er kun fjærer eller om det er dempere og fjærer... Er vel kanskje fjærer.. Men det er rart at de passer for alle typer E36. Det går jo i strid med det de på GSbildeler sa til meg. At det er en fjærforskjell på de jeg skal ha, sammenliknet med alle andre :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en mail til AP nu, så vi får se. Dvs, spurte faktisk om de er konkurs og hvis ikke, hvorfor Schmiedmann da sier dette.

Skrev det på engelsk, siden jeg ikke orket meg på skoletysken. Hadde tatt så lang tid og jeg hadde fått formulert meg på en dårligere måte.

Menne... det settet hos Eiker... det kan jo ikke være komplett (pastet info i forrige innlegg). Koster jo 1700,- elns. Men tingen er jo at det står SETT, og ikke fjærer.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra AP i Tyskland nu.

De kunne bekrefte at dem er konkurs, men han skrev også dette:

Hello Christian,

please tell me, who is the dealer, who tell you this?

It's correct what he said. But i think, i can help you.

kind regards

Andreas Paas ( ap )

Kanskje han, på en eller annen måte, kan fikse noe.. :?

Mailen ble sendt til: info@ap-sportfahrwerke.de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant, interessant, Hr. Smith..

Hvem selger disse "weitech"-settene i Norge? Eller hvor kjøpte du dem?

Hvordan blir 50/20 senking på E36-en? Greit? Blir fortsatt ikke for høyt foran?

Hvordan er dette settet på stivhet og slikt? Kan være litt greit med stivhet, siden jeg har 235/40-18 foran og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FYI så heter det Weitec, uten h. Enklere å finne noe fornuftig da tenker jeg.

Norsk Bildelsenter fører/førte ihvertfall Weitec for VAG, men du kan jo høre om de kan skaffe til din også.. http://www.norskbildelsenter.no/

Racing Power har visst også Weitec i følge nettsidene, men firmaet har jeg aldri hørt om før: http://www.racingpower.no/indexdeler.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke anbefalt det AP-greiene, makan til tragiske fjører har jeg aldri vært borti. Dem jeg kjøpte satt ikke på en uke en gang før dem ble returnert til Schmiedman... Slaskete og jævlige var dem, faktisk mykere enn m tech fjærene

Nå kjører jeg med bilstein sprint dempere og eibachfjører, er utrolig bra greier.

Kjøpt på Autotrio i Oslo, bra service og 15% rabatt for bmwccn medlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...