Aracna Skrevet Juni 6, 2006 Skrevet Juni 6, 2006 Er det noen som har bilde av en e36 med skvettlapper forran? Kommer det til å se helt dust ut eller er det kanskje ikke så dumt som jeg tror. Er så sinnsykt lei av at kanalene blir slitt pga steinsprut o.l, så jeg vurderer å kjøpe slike etter bilen er lakkert for å kanskje spare meg for en del arbeid i ettertid.
Jan e34 Skrevet Juni 6, 2006 Skrevet Juni 6, 2006 De er ganske slanke og fine http://www.unofficialbmw.com/e36/exteri ... stall.html Eller du kan lime på gjennomsiktig plastfilm.
Lien Skrevet Juni 6, 2006 Skrevet Juni 6, 2006 Ehh det oppstår akkurat samme problemet med skvettlapper så jeg ville unngått å brukt det. Det samler seg nemlig fuktighet mellom lappen og karosseri og da ruster det raskere enn du kan si krokan is, samtidig som at du ikke ser det..
Aracna Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Skrevet Juni 6, 2006 Du har et poeng der gitt. Hmm.. kanskje plastfilm er tingen, og heller finne meg i at jeg må skifte den et par ganger i året.
Fredrik Skrevet Juni 6, 2006 Skrevet Juni 6, 2006 Ehh det oppstår akkurat samme problemet med skvettlapper så jeg ville unngått å brukt det. Det samler seg nemlig fuktighet mellom lappen og karosseri og da ruster det raskere enn du kan si krokan is, samtidig som at du ikke ser det.. Dette er når alt kommer til alt en slags pest eller kolera problemstilling. Stenslag og kontinuerlig slitasje på kanalene ødelegger minst like mye som fuktighet mellom skvettlappene og kanalene. Smør godt på med tektyl før skvettlappene monteres og rusten holder seg vekk... skvettlapper er en smart oppfinnelse... Min 2003 E46 318dT med skvettlapper.
Naitsirk Skrevet Juni 6, 2006 Skrevet Juni 6, 2006 Hmmm... Skvettlapper, ikke så dumt..Noen som har fler bilder av e36 med skvettlapper
-Anders- Skrevet Juni 6, 2006 Skrevet Juni 6, 2006 huff, skvettlapper tar seg IKKE ut på e36!! men det er kanskje praktisk ja..
///Magnus Skrevet Juni 6, 2006 Skrevet Juni 6, 2006 Jeg mener det her stiller i samme gate som gjennomsiktig plast over møblene hjemme i stua, eller varetrekk på setene i bilen... Vinninga går opp i spinninga mener nå jeg...
Simen Malerbakken Skrevet Juni 6, 2006 Skrevet Juni 6, 2006 Jeg har skvettlapper, og det er jo litt kjekt, ikke så vakkert kanskje men det er jo kjekt mot steinslag. Det er bare et problem,selv med standrdfjærene som var der subbet de, ved litt inspirert svingkjøring subbet de neddi bakken og nå med senkesettet subber det for nesten ingen ting. Jeg har ikke klart å bestemme meg for om jeg skal beskjære de som er der, la det være og la de bli beskjært av asfalten, eller demontere dem. Men en ting er sikkert det er litt irriterende å høre skraping i hver sving. Slik ser det ut på min bil.
Aracna Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Skrevet Juni 7, 2006 Nå ble jeg i tvil. Etter å ha gransket forskjermene nærmere, viser det seg at lakken oppover siden også får kjørt seg. Antageligvis pga breie dekk. (225) Kankje hvis jeg har på godt med tectyl bak lappene, jeg vil vurdere og sette dem på bare for å se hvor ille det er ... Kan jo kanskje beskjære dem litt, slik at de blir enda mindre.
Lien Skrevet Juni 7, 2006 Skrevet Juni 7, 2006 Uansett; Dette er en av de mindre gode sidene ved E36.
stianosthus Skrevet Juni 7, 2006 Skrevet Juni 7, 2006 Hvis man lakkerer de i bilens farge så blir det nok veldig bra. Dette skal ivertfall jeg ha på min bil, fy faen for steinsprut
Fredrik Skrevet Juni 7, 2006 Skrevet Juni 7, 2006 Det er ikke mange som har skvettlapper i dag, men det er ikke fordi det ikke er fornuftig. Årsaken er heller at skvettlapper passer dårlig i kombinasjon med en senket bil... og visuelt er det lite attraktivt sammen med store felger. I Sverige er imidlertid skvettlapper populært.. f.eks har flere i den harde kjernen på autopower skvettlapper og ellers i trafikken er det ganske alminnelig. Her i Danmark er skvettlapper også populært pga. mye regn og jeg er faktisk ikke den eneste som har skvettlapper på en E46... Jeg er forøvrig ikke helt enig i uttalelsen om at skvettlapper kan sammenlignes med å ha et varetrekk over setene. Hvis man kikker litt grundig på f.eks 5-6 år gamle E46 og E39 modeller så ser man ofte at det er begynnende rust ved kanalene foran og under fordørene. Skvettlapper forhindrer selvfølgelig ikke at rusten på et eller annet tidspunkt får tak, men de virker absolut ganske bra preventivt i kombinasjon med jevnlig vask og lakkpleie. Alt i alt er det et spørsmål om hvor lenge man skal ha bilen og hvor pertentlig man er i forhold til å redusere bilens verditap....
Aracna Skrevet Juni 7, 2006 Forfatter Skrevet Juni 7, 2006 Ja.. jeg tror ikke jeg har så mye og hente på verdien av bilen min. MEN jeg er så fordømt lei av og alltid måtte pusse ned og ta på nytt lag med grå guffe på kanalen pga steinsprut. Nå som jeg snart skal hellakkere bilen min, inkl kanalene, vil jeg helst slippe og måtte pusse, sparkle og lakke kanalene når de er slitt ned til metallet. Etter det jeg kan se sitter jeg igjen følgene alternativ: 1. Bite det i seg, og utberde ved behov. (Går sikkert lei av det etter en stund, og da ser bilen sikkert bedre ut med skvettlapper allikavel) 2. Sette på skvettlapper, med skikkelig gunnarbeid bak lappene. Evnt. lakke dem i samme farge som bilen.(Tror det kommer til å bli vanskelig å få lakken til å sitte) 3. Legge på mange lag med klarlakk på de mest utsatte områdene. 4.Plastfolie av en eller annen sort. Eller 5: Selge bilen, kjøpe el-bil av plast og glassfiber. Hihihi...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå