Gå til innhold

flytte el sete uten strøm?


Jesse
 Share

Anbefalte innlegg

har kjøpt meg m5 seter men får kun passasjer sete til og funke elektrisk, p.g.a forige eier har klipt av klipset til strømmen på fører setet.

det som er problemet er at setet står helt bak på skinnen, åssen får jeg flyttet sete lenger fram så jeg kan skru fast sete, kommer jo ikke til p.g.a setet er over skrue hullet

takker for svar :)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd ALLE ledningene liksom, eneste jeg får til og funke er ryggen :S

noen som vet ossen jeg kan få flytta setet så jeg får montert det? skal klare det elektriske, men må ha noe og kjøre me dså lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm kjipt det :/

er dine med memory? kunne jeg fått kjøpt den koblingen som man kobler til bilen da? :P

men noen som vet ossen jeg kan få flyttet setet lenger fram uten strøm? :P

tusen takk for svar folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordingen er kabelen det står "Ground" på (Den i midten).

De til høgre ser ut til å styre movement, så stolen burde flytte seg om du kobler strøm på kabelen som heter 1BL/GE

Helt til høgre står det jo hva de ulike kablene skal gjøre.

0=av

1= fremmover

2= bakover.

Kablene og koblingen til venstre for jordingen ser ut til å være for pute og ryggvinkel...

Er ingen elektriker, men om du mener du har kobla riktig og det ikke funker, så kan det jo være en defekt elektrisk motor inni der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg hadde samme problem på min e32. Under setet i forkant mellom sittepute og ramma finner du to motorer. En av dem driver setet frem og tilbake. Ut av disse motorene kommer det to kabler og en multistikker fra hver. Disse er koblet sammen med resten av ledningsnettet under setet og til bryteren på siden av stolen. Napp av multikontaktene fra motoren og sett pluss-minus med noen jumpeledninger fra et batteri inn på de to kontaktene du ser. Du hører motorene gå og setet går i en eller annen retning. Bytt kontakt punktene hvis setet ikke går den veien du vil, motorene reverserer ved å bytte polaritet

Du kan også få problem med å løsne setebeltet hvis ikke stolen er heist opp i høyeste stilling. Samme prosedyre her....

Hvis motorene går og setet fremdeles ikke rører på seg er det wirene inne i strøpa som er slitt. De slites i enden og blir for korte. Egentlig skal de byttes men jeg kuttet strømpa fjernet 1 cm og tapet den sammen med ducktape. det holder en stund....

Hvis ikke noe av dette hjelper kan disse wirene/strømpene kobles ut av motorene og tvinges rundt manuelt kanskje du kan gjøre det med en drill i sakte fart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...