Gå til innhold

Vinkler basskasse, baksete..


Anbefalte innlegg

Hei :)

En det noen her som kan en smart måte å funne ut eller regne ut vinklene i bagasjerommet? dvs. vinkel på baksetet først og fremst..

Skal bygge basskasse i bagasjerommet på dildet, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gå frem for å finne ut hvor store vinklene er. Dette blir jo avgjørende for hvordan jeg skal sage platene..

Håper noen har gode tips på lager :D

359_5930.4.jpg

359_5962.0.jpg

Det er igrunn de ca. 24cm innerst i bagasjerommet som roter det til for meg. Der går gulvet oppover, derfor må kassen også lages slik for å kunne stå helt inn mot baksetet.. Hadde det ikke vært for det hadde saken vært ganske enkel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mulig å regne det ut, men hva med å legge inn litt tykk papp e.l. akkurat over knekken..trykke den ned, ta den ut og måle vinkelen på den? Evt. bare bruke som mal? :wink:

det enkle er ofte det beste ja, lag en mal i papp, eller ta to plankebiter og skru de sammen med en batteridrill mens du holder den ene mot bagasjebunnen og den andre mot setet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å bruke en svaivinkel eller hva det heter (en justerbar vinkel)?

aldri hørt om :oops:

MEN! det hørtes genialt ut :D Hvor får jeg tak i en sånn? på byggevaresjappa? :roll:

helt sikkert, jobber som snekker, men har ikke pailing på alle navn fordi :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matte.jpg

Måtte ta en ferdig tegnet som jeg hadde på datan ;)

Makan.. Er sikker på at dem fleste av dere hadde bedre matte karakter enn meg!

Veldig enkelt! Og veldig enkelt forklart.

3cm x 3cm =9cm

4cm x 4cm =16cm

9cm + 16cm =25cm Så er det bare roten av 25 som er 5. VOILA! 5cm.

Tror ikke det finnes en lettere måte å forklare det på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg takke Nautilus for en glimrende mattematikkoppgave, og ikke minst løsningen på X. Og, det er helt rett!

En smygvinkel er å få kjøpt i de fleste byggvareforretninger, men den gir deg egentlig ingen ting. Du kan finne en vinkel, men den må i sin tur avleses på et vinkelmål. Nå finnes det noen innretninger (Biltema) som har dette implesitt for en billig penge (var det 39,90 jeg betalte?) og herremannen som løste dette med trekanter med en rett vinkel het Pytagoras.

http://www.torstad.gs.ah.no/oppgaver/pytagoras.htm

Forrøvrig så liker jeg ideen med å bruke papp som mal, det er i følge mine erfaringer alltid lurt å lage en prøve.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...