Gå til innhold

215 vs 225 på 8" felg

Arnefles
 Share

Anbefalte innlegg

8 " x 2,54 = 203,2

Dvs at du kan bruke 205 uten problemer...

Men 8" på en felg er mellom anleggsflatene til dekket, og 205mm for et dekk er absulutt yttermål der sideveggen er bredest, så selv om det i teorien burde gå, tipper jeg det blir et ALVORLIG tyskerstuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte 215/45*17 på gamlebilen min! funket bedre det enn 225, da sporte den mer....

(Men det kan vel ha noe med dekktype, slitasje osv...)

Noen dekkmontører mener 225 burde være minimum,men jeg hadde egentlig tenkt å bestille 215 pga mindre sporing og støy( vredestein ultrac eller BFgoodrich profiler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

215 er i minste laget i forhold til felgen, da kanten vil stikke utenfor, og det blir enklere å få kantsår. Med 225 får du en liten gummikant som ligger utenpå og beskytter felgkanten. I tillegg ser det bedre ut. Ulempen er at med 225 ruller dekket litt mer i svingene enn med 215, men komforten er til gjengjeld bedre. Så blir en smakssak. 205 er så dumt at det gidder jeg ikke kommentere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

215 er i minste laget i forhold til felgen, da kanten vil stikke utenfor, og det blir enklere å få kantsår. Med 225 får du en liten gummikant som ligger utenpå og beskytter felgkanten. I tillegg ser det bedre ut. Ulempen er at med 225 ruller dekket litt mer i svingene enn med 215, men komforten er til gjengjeld bedre. Så blir en smakssak. 205 er så dumt at det gidder jeg ikke kommentere :P

Så du mener jeg får bedre komfort med 225? Hva med sporing,stor forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...