Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vifta på denne bilen er jo mekanisk og pisker mindre luft når turtallet er lavt, og mer luft når turtallet er høyt.

Den skal uansett ikke gå varm ved lavt turtall så antar at termostaten din er gåen, eller at toppakningen din er dårlig.

Skrevet

Tror begge ting du nevner er drit faktisk uten å være sikker. Hvis orginaldelen koster 200 til pr. del ville jeg ikke nølt. Noe Biltema har er bra, men jeg ville ikke satse på Biltema reg.reim iallfall. Det er sikkert som slangeklemme

Skrevet

Jeg hadde akkurat likt problem som deg. Varmgang på tomgang og med engang jeg stoppet bilen. Gikk ned til normalt når jeg fikk litt fart på bilen. Det jeg gjorde var at jeg fylte på med vann og fikk luftet litt, så var alt bra igjen! :D

Skrevet

BTW: Har fylt ekspansjonstanken (hvorfor ikke bare kalle det for kjølevæskebeholder som på alle andre biler?) halvveis til det står "kalt"/"cold". Ser ingen min/maks grenser. Hvor høyt opp kan jeg fylle. Fylte opp fra kvart tank til halv tank med konsentrert kjølevæske. Skal jeg fylle den lange tanken litt til? Tenkte kanskje til 3/4 kvart full eller blir det for mye? Og hvor er maksstreken? Forvirret! :) Ang. lufte systemet så må noen forklare meg hvordan jeg gjør det, evt på verksted?

Skrevet
BTW: Har fylt ekspansjonstanken (hvorfor ikke bare kalle det for kjølevæskebeholder som på alle andre biler?) halvveis til det står "kalt"/"cold". Ser ingen min/maks grenser. Hvor høyt opp kan jeg fylle. Fylte opp fra kvart tank til halv tank med konsentrert kjølevæske. Skal jeg fylle den lange tanken litt til? Tenkte kanskje til 3/4 kvart full eller blir det for mye? Og hvor er maksstreken? Forvirret! :) Ang. lufte systemet så må noen forklare meg hvordan jeg gjør det, evt på verksted?

bare føll på du tror ikke det er alt får nøye egentlig!

men du burde ta av den slangen på toppen av ekspansjonstanken ( sku avslangeklemme etc. så helder du vann nedi den! istenden for ned i eksapansjonstanken. så heller du vann helt til det ikke går mer. setter slangen på plass.

skrur upp lufte skruer på radiatoren og heller vann nedi der helt til den er full! så starter du opp! gir bilen turtall. så kjenner du på slangen vis den begynner å bli hard å go. er du på bedringens vei( dette kan ta bitte litt tid;)

så kjenner du på slangen som går inn i termostaten. er den veldig kald. skrur dy opp og lufter på lufteskruen som sitter på overtermostaten. det hjalp iallefall for meg ;)

jeg trodde å at det var vannpumpa termostat vifte etc.

håper det kan hjelpe deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...