eriklepe Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 du risikerer bare tre dager ekstra med pallespikring uansett... Det mener du ikke seriøst eller? Blir vel bare til at de måler en i enda verre fart i steden for det man hadde i utgangspunktet, og desto strengere straff.. men må si jeg lurer litt på hvor mye som skal til før de gir seg. Kjører de helt på grensa for å ta noen? Og blir man tatt i radar/laser har man jo som regel rimelig grei fart og får bra forsprang før de kommer seg på veien.. er noe annet om det er sivilbil i fart man blir tatt av. vet faktisk ikke om jeg mener det. En bekjent av meg som har vært å spikret en del ganger påstod det. Med de lover å regler vi har skulle det ikke forundre meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Jeg pleier å si det slik, det paradoksale er at om jeg kjører mellom Oslo og Gardermoen, og ved kløfta på den lange rettstrekka tenker jeg at skit au, jeg stanser på Shell og går ut å banker livskiten av han pensjonisten som står der og tanker, så setter jeg meg i bilen og kjører rolig videre i 100km/t Så får jeg mindre straff enn om jeg tenker ai ai ai fiin rettstrekke ingen biler jeg klinner til, og kjører i vanvittige 160km/t. Eller at vi forteller ungdommen vår at hei du, ikke trimme mopeden din, men gå gjerne å sett et skudd på plata. Jeg syns det er latterlig at man har satt så strenge straffer på noe som ikke har skadet noen. I Tyskland er reglene slik at det på Autobahn er en anbefalt farstgrense på 130 km/t, men du kan kjøre så fort du vil. Oppstår det derimot en skade så er du ute å kjøre, det er da din feil. Mye bedre det egentlig. Her i landet er vi helt ute å terroriserer folket vi er det eneste landet i europa som gir fengselstraff for brudd på fartsgrensen. Kjører en god del til Polen og der er det jo veldlig greit, maks boten er 500PLZ (ca 1000NOK) og kjører du i fra Politiet er sjansen for at de har bensin til å følge etter ganske liten. Blir du stanset betaler du bare Politimannen noen hundrelapper og alt er ok. Nå har det riktig nok blitt noe mindre korrupt de siste årene men det er rimelig fritt frem enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 ALtså...det er noe som skurrer en plass. Bare for å ha sagt dette med engang: Jeg er imot høye bøter og fengsel for fartsovertredelser. Helt sykt slikt det er i landet vårt nå. MEN Vi er rasende når vi hører om folk som mister lappen, for høye bøter og må sitte inne pga fart. Og politi er nazi osv. Allikevel, sier vi at folk er IDIOTER, tosk osv som skryter på nett av at de har hatt 100 km/t i ei 50 sone. Og man blir hudflettet på slike forum som dette hvis man forteller om det. Hva er egentlig konklusjonen av det her? Skal vi ha fartskontroller eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Det er snakk om å kjøre med vett. 100 i en 50-sone er SJELDEN forsvarlig. Det er som regel en god del påkjørsler og lite oversiktlig i slike soner, men det finnes unntak. Det samme gjelder 60-soner. Det finnes unntak. Er man godt kjent er det mange rettstrekk med 60-sone det ikke innebærer noen som helst fare å pushe grensene midt på natta, men normalt er jeg av den oppfatning at 50 og 60-sonene ikke skal pushes. Det er noe helt annet i de høye sonene, for der er det som regel god oversikt (ikke alle 70-soner) og bra vei. 160 hadde jo ikke vært noe som helst problem på E18 opp til Drammen f.eks. Veiene har samme kvalitet som frifartssonene i Tyskland, og der går det stort sett veldig bra. Problemene dukker opp når en og annen bil kjører 160+ mens resten lunker i 90 i 100-sona. Folk følger ikke med. Og når det er sagt, så var det da du som var den eneste som "hudfletta" meg på BMWCCN-forumet, og det fordi du mener at det burde være 60-sone på en av de lengste og mest oversiktelige rettstrekningene som er å finne i Vestfold.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bunny Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Spesielt trist å miste lappen nå på denne årstiden. Fant de noe formildende eller? Uansett, kjipt som faen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Kjipt som f.... 9mnd uten lappen er surt ja. Må jo til med oppkjøring igjen. Misser du lappen over 6 måneder så må du ta oppkjøring på nytt. Har prøvd dette selv. Er ikke å anbefale:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 trist det der.føler med deg..har mistet lappen to ganger selv..9mnd og 13mnd. og tilsvarende bøter. Jeg ga vel mer eller mindre f. i siste gangen og kjørte uten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Nå er det kollektivtransport som gjelder..!!! Ble tatt i laserkontroll kl halv to på natten på en øde vei.. 84 km/t i 50 sone.!Så nå er jeg fri for lappen i 9 mnd og ca 15000,- fattigere.!!! Det sureste av alt var at jeg samme dag fikk mine nye 19" felger/dekk, men fikk jo tross alt kjørt ca 5 mil med dem.!!!! :cry: wtf? 15 000? Sist jeg sjekka var maks bota 7000kr eller noe? Man kan jo stjele, voldta, banke opp folk og slippe unna billigere enn om man kjører litt for fort...easy money for politi, og ikke noe stress med etterforskning osv.... 7000kr er vel maks om du kjører i en hastighet som står på skalaen dems. Om du vipper over skalaen og ut i miste lappen sumpen, skrur de bøtene bra opp. Ved fyllekjøring sliter du hvertfall, men det er greit nok. En kammerat fikk 30k i bot og mista lappen et halvt år + oppkjøring på nytt, da han ble stoppa etter 2-3 pils. Han hadde hatt lappen i 8 år... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 det var leit å høre... Kjedelig å være uten lappen... huff og huff... I og med at du eier en 523 som er en relativt dyr bil regner jeg med at du har hatt lappen i mer en 2 år og slipper ny oppkjøring ... det må jo nesten være det sureste av alt. hjelper ikke og være ferdig med prøvetiden så lenge man mister lappen mer enn 6mnd...da må man ha oppkjøring/teoriprøve på nytt uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 huff kjipt! :/ har snart oppkjøring ! Og Gruer meg som faaen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Det er snakk om å kjøre med vett. 100 i en 50-sone er SJELDEN forsvarlig. Det er som regel en god del påkjørsler og lite oversiktlig i slike soner, men det finnes unntak. Det samme gjelder 60-soner. Det finnes unntak. Er man godt kjent er det mange rettstrekk med 60-sone det ikke innebærer noen som helst fare å pushe grensene midt på natta, men normalt er jeg av den oppfatning at 50 og 60-sonene ikke skal pushes. Det er noe helt annet i de høye sonene, for der er det som regel god oversikt (ikke alle 70-soner) og bra vei. 160 hadde jo ikke vært noe som helst problem på E18 opp til Drammen f.eks. Veiene har samme kvalitet som frifartssonene i Tyskland, og der går det stort sett veldig bra. Problemene dukker opp når en og annen bil kjører 160+ mens resten lunker i 90 i 100-sona. Folk følger ikke med.Og når det er sagt, så var det da du som var den eneste som "hudfletta" meg på BMWCCN-forumet, og det fordi du mener at det burde være 60-sone på en av de lengste og mest oversiktelige rettstrekningene som er å finne i Vestfold.. da tror jeg ikke du helt vet hva du snakker om, Gunnar, for Veiene som har fri fart er av en bedre kvalitet enn E18 opp til drammen. Det har med dosering og asfaltblanding. Man merker fort at det ikke er samme kvalitet. Nå vet jeg ikke akkurat hvilken vei du refererer til i tyskland, men er det fri fart pleier veiene å være mye rettere og mer oversiktlige. Vel er det noen lange rettstrekninger på E18 mot drammen hvor man kan kjøre fort, men veine generelt, medregnet de svinger og den slitasje veien utsetter for på vinteren med piggdekk gjør at det ville bli uforsvarlig å ha en radikalt mye høyere fartsgrense. Enig at 160 kan gå, men da pusher man grensene for hva vanlige sjåførere i norge kan ha oversikt over. at man på noen strekninger ikke setter opp farten til noe som kanskje er mer passende ( i alle fall på E18 som du refererer til) skyldes at man førere en politikk som går ut på at man ikke skal ha så store endringer i fartsgrensene over kortere strekningenr fordi det menes at dette kan oppleves som forstyrrende og at man derfor kan glemme eller overse skilt, og holde en for høy fart på et sted som ikke egner seg. Skal man ha høye fartsgrenser i norge må det gjøres noe med veiene, ikke bare slenge opp nye skilt.. Men selvsagt.. de veiene som er av en nyere og bedre kvalitet hadde tålt i alle fall 120-130, og så kunne de som ville kjøre fortere gjøre det, men slippe unna litt billigere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Det er snakk om å kjøre med vett. 100 i en 50-sone er SJELDEN forsvarlig. Det er som regel en god del påkjørsler og lite oversiktlig i slike soner, men det finnes unntak. Det samme gjelder 60-soner. Det finnes unntak. Er man godt kjent er det mange rettstrekk med 60-sone det ikke innebærer noen som helst fare å pushe grensene midt på natta, men normalt er jeg av den oppfatning at 50 og 60-sonene ikke skal pushes. Det er noe helt annet i de høye sonene, for der er det som regel god oversikt (ikke alle 70-soner) og bra vei. 160 hadde jo ikke vært noe som helst problem på E18 opp til Drammen f.eks. Veiene har samme kvalitet som frifartssonene i Tyskland, og der går det stort sett veldig bra. Problemene dukker opp når en og annen bil kjører 160+ mens resten lunker i 90 i 100-sona. Folk følger ikke med.Og når det er sagt, så var det da du som var den eneste som "hudfletta" meg på BMWCCN-forumet, og det fordi du mener at det burde være 60-sone på en av de lengste og mest oversiktelige rettstrekningene som er å finne i Vestfold.. Tror ikke du helt tok mitt poeng her, men ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J Naustdal Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Eg føler med deg, eg er i same situasjon, vart tatt i 82km/t i 50 sona i går. men politiet mente at eg kan sjå fram mot 3-6mnd uten lapp og mellom 5 og 10 tusen i bot (student) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerEklund Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Må innrømme at bøtesatsene og straffene for fortkjørning gjør at jeg nesten vurderer å prøve å kjøre fra jævlene om jeg virkelig har stelt ting bra i stand (lappfart) og kjører en bil som går litt.. det er jo helt forjævlig. Kanskje de skal vurdere å få fornuftige straffer som en del av 0-visjonen. Vi har en del dødsulykker hvor en eller annen forsøker å stikke.. Å stikke av fra politie med BIL er et taps prosjekt, politiet har flere biler ute og setter nok alle kluter til når en "galning" er løs blant biler og myke trafikanter. Litt vanskelig å hjemme seg med en bil, samt at de har lett for å kjenne den igjen ved senere anledninger + at du sannsynligvis vil bli usannsylig stressa når du prøver å stikke av og krasje inn i et eller annet og stelle i stann mye større problemer for deg selv. Men kjører du derimot sykkel, da er do jo bare idiot om du lar deg stoppe om du har gjort en seriøs fartsovertredelse. Ha et lett bøyelig skilt, bøy det opp og gi gass. En sykkel kan du jo setta ifra deg overalt, kjøre den opp i en hage til en kamerat, legge over en presenning og inn og ta en kopp kaffe.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Skal i retten i neste uke pga. en bilulykke (ingen personskader, jeg plukka ned et skilt med gammel mazda`n), de står fast på å ta lappen i 9 måner + 7k i bot. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå